Listbox
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 01:35

Hej.

Jeg skal rent visuelt have vist noget indhold fra en database. Det er
read-only data og tabellen har kun eet felt. Jeg forsøger mig med en
dblistbox.

Her sætter jeg så listsource til den datasource jeg skal hente data fra og
listfield og keyfield sættes til det felt, jeg skal have vist.

Men er det det rigtige valg / brug af komponenten.

Jeg spørger fordi egenskaben datasource og Datafield ikke bruges af mig. Jeg
bruger kun Listsource, Lstfield og Keyfield for at få vist mine data.

Samtidig kan jeg ikke helt gennemskue forskellen på listfield og keyfield.
De skal begge være udfyldt med samme felt for at jeg kan få vist indholdet.

mvh
Michael Sørensen.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-12-08 08:57

"Michael Sørensen" <.> wrote in message

> Jeg spørger fordi egenskaben datasource og Datafield ikke bruges af mig.

Det er disse 2 du skal bruge.

> Jeg bruger kun Listsource, Lstfield og Keyfield for at få vist mine data.

?? De er slet ikke properties i en DBlistbox.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 10:36

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Michael Sørensen" <.> wrote in message

> Det er disse 2 du skal bruge.

Hvis jeg bruger disse to, så får jeg jo ikke vist indholdet af samtlige
poster

> ?? De er slet ikke properties i en DBlistbox.

Det er fordi jeg vrøvler, Uffe.

Det er fordi, det er en DBLookupListbox jeg talte om.

mvh
Michael Sørensen