XRow og XCol
Fra : Henning Madsen

Dato : 13-12-08 19:13

implementation
Type
Data = Rekord
Kroner : Real;
Dato : Byte;
Farve : String;
End;
Var
Poster : Array[0 .. 25,1 .. 100] Of Data;
XRow, XCol : Integer;
{$R *.dfm}

I et program får jeg kompiler fejlen
Variablen XRow og XCol is declarered but never used.
Variablerne bruger jeg i flere Procedure i ingen af
Procedurene har jeg under Var defineret XRow og XCol.

Fjerner jeg defineringen øverst får jeg ingen kompiler fejl
og programmet kan kører.

Er der en her som har en forklaring vel jeg meget gerne høre
om årsagen.

På forhånd tak
M.V.H.
Henning

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-12-08 09:00

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> wrote in message

> Er der en her som har en forklaring vel jeg meget gerne høre
> om årsagen.

De er erklæret i en anden sammenhæng, sikkert i et af Delphis egen units.
Placer musen på XRow, højreklik og vælg nu "find declaration".

Fra : Henning Madsen

Dato : 14-12-08 10:17

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Placer musen på XRow, højreklik og vælg nu "find declaration".
>

>Tak for hjælpen Uffe nok en gang hjalp du mig videre

m.v.h.
Henning