Tæl poster
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-12-08 13:35

Hej,

Hvordan kan man sætte en tæller foran sine udtræk fra db?

eks.: hvis jeg udtrækker navn, hvordan kan jeg så sætte numre foran når
tallene ikke ligger i db.

01. aaaa
02. bbbb
03. cccc

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 14:33

"Henrik Nielsen" <mahlhn@ft.dk> skrev
> [...]
>
> Hvordan kan man sætte en tæller foran sine udtræk fra db?
>
> eks.: hvis jeg udtrækker navn, hvordan kan jeg så sætte numre foran når

Dim Taeller
----connection data----
Taeller=0
Do Until RS.EOF
Taeller=Taeller+1
Response.Write Taeller + DinPost
RS.MoveNext
Loop

Bjarne

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-12-08 15:23

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Nielsen" <mahlhn@ft.dk> skrev

> Dim Taeller
> ----connection data----
> Taeller=0
> Do Until RS.EOF
> Taeller=Taeller+1
> Response.Write Taeller + DinPost
> RS.MoveNext
> Loop
>
> Bjarne
Super tak, og hvis jeg vil have den til at skrive:

01 02 03 04.... i stedet for 1 2 3 4....

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 15:32

"Henrik Nielsen" <mahlhn@ft.dk> skrev i en meddelelse

> "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

>>> 02. bbbb

> Super tak, og hvis jeg vil have den til at skrive:
>
> 01 02 03 04.... i stedet for 1 2 3 4....

Response.Write "0" & Taeller & DinPost

Bjarne

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-12-08 15:49

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
På den måde kommer det også foran 10 11 12....

Jeg vil kun tilføje et 0 til 1-9

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 15:58

> På den måde kommer det også foran 10 11 12....
>
> Jeg vil kun tilføje et 0 til 1-9

Lav en if...
If Taeller = 1 OR 2 ....osv...Then
Response.Write "0" & Taeller & DinPost
Else
Response.Write Taeller & DinPost
End If

Bjarne

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-12-08 16:15

> Lav en if...
> [...]
Den laver også 0 foran 10 11 12....

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 16:25

> Den laver også 0 foran 10 11 12....

Var ikke testet...
den her virker...

If Taeller = 1 OR Taeller = 2 OR Taeller = 3 OR Taeller = 4 OR Taeller = 5
OR Taeller = 6 OR Taeller = 7 OR Taeller = 8 OR Taeller = 9 Then
Response.Write "0" & Taeller
Else
Response.Write Taeller
End If

Bjarne

Fra : Martin Jensen

Dato : 09-12-08 17:23

bsn wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> If Taeller = 1 OR Taeller = 2 OR Taeller = 3 OR Taeller = 4 OR Taeller = 5
> OR Taeller = 6 OR Taeller = 7 OR Taeller = 8 OR Taeller = 9 Then

Lidt letter at bruge

if Taeller < 10 then

> Response.Write "0" & Taeller
> Else
> Response.Write Taeller
> End If

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-12-08 17:24

> [...]
>
> If Taeller = 1 OR Taeller = 2 OR Taeller = 3 OR Taeller = 4 OR Taeller = 5
> OR Taeller = 6 OR Taeller = 7 OR Taeller = 8 OR Taeller = 9 Then

Takker og bukker
mvh.
Henrik

Fra : Jørgen Müller

Dato : 09-12-08 17:27

bsn skrev
> If Taeller = 1 OR Taeller = 2 OR Taeller = 3 OR Taeller = 4 OR Taeller = 5
> OR Taeller = 6 OR Taeller = 7 OR Taeller = 8 OR Taeller = 9 Then
> [...]

det må være nemmere at bruge mindre end:
If Taeller < 10 Then
Response.Write = 0 & Taeller
Else
Response.Write Taeller
End If

Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller
www.smaabaadsklub.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 10-12-08 21:21

> If Taeller = 1 OR Taeller = 2 OR Taeller = 3 OR Taeller = 4 OR Taeller = 5
> OR Taeller = 6 OR Taeller = 7 OR Taeller = 8 OR Taeller = 9 Then
> [...]

Jeg tror jeg ville bruge:

if not len(taeller) > 1 then
taeller = "0" & taeller
end if
response.write taeller

Christian

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-12-08 23:31

On Tue, 9 Dec 2008 15:48:34 +0100, "Henrik Nielsen" <mahlhn@ft.dk>
wrote:

>På den måde kommer det også foran 10 11 12....
>
>Jeg vil kun tilføje et 0 til 1-9

Response.Write Right("0" & Taeller, 2) & DinPost

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-08 08:40

> Response.Write Right("0" & Taeller, 2) & DinPost

Tak for alle Jeres input.
At bruge If Taeller < 10 Then... er selvfølgelig lidt nemmere end If Taeller
= 1 OR Taeller = 2 OR Taeller = 3 OR Taeller = 4 OR Taeller = 5
> OR Taeller = 6 OR Taeller = 7 OR Taeller = 8 OR Taeller = 9 Then.....

Men brugte Jørns eksempel da man ikke behøver at bruge If Taeller.......

Mvh.
Henrik

Fra : Martin Jensen

Dato : 10-12-08 12:17

Henrik Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Men brugte Jørns eksempel da man ikke behøver at bruge If Taeller.......

Du skal være opmærksom på at du ikke vil kunne have over 99 poster så.

Hvis du ved at du ikke får over 99 poster er det også helt fint med Jørns
eksempel, ellers bør du bruge en af de andre.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-08 12:22

> Du skal være opmærksom på at du ikke vil kunne have over 99 poster så.
>
> Hvis du ved at du ikke får over 99 poster er det også helt fint med Jørns
> eksempel, ellers bør du bruge en af de andre.

Den er noteret, Tak

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-12-08 23:27

On 10 Dec 2008 11:17:19 GMT, Martin Jensen <har@ingen.kk> wrote:

>Du skal være opmærksom på at du ikke vil kunne have over 99 poster så.
>
>Hvis du ved at du ikke får over 99 poster er det også helt fint med Jørns
>eksempel, ellers bør du bruge en af de andre.

Nej, for så vil man nok skulle have 3 tegn i alt.
Dvs. man vil have brug for 2 nuller fra 1 til 9 og 1 nul fra 10 til 99 -
det kan hurtigt blive et If-miskmask.

Brug i stedet:
Response.Write Right("00" & Taeller, 3) & DinPost

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj