slide menu
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 14-12-08 14:28

hej

jeg har fundet denne slide menu og vil gerne have den til at
glide nedefra og op i stedet for at glide fra højre mod venstre.
kan det lade sig gøre?
Skal lige nævnes at jeg kan arbejde rimeligt med html, css og php
men på intet tidspunkt har kigget på javasrcipt endnu.

venligst
Jimmy

http://www.webmojo.dk/slide_menu.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-12-08 16:23

Jimmy skov Adetunji skrev:
> [...]
> Skal lige nævnes at jeg kan arbejde rimeligt med html, css og php
> men på intet tidspunkt har kigget på javasrcipt endnu.

Så kig på JavaScript nu. Brug browserens
Vis kilde funktion og se efter script-
markøren. Står der language="javaScript"
og ikke type="text/javascript" er scriptet
fra oldtiden og ubrugeligt nu. Se den på-
gældende side i Firefox og hold musen fast
over højre musekant.

Den her er også gammel:
http://webdesign101.dk/navigation/dhtml/flyout.php
men klarer det med 6-8 linjer JavaScript.

Det ku' måske endda laves med CSS ved at
bruge tab:hover til at flytte menuelementet.

Men hvorfor overhovedet lave den slags
narrestreger. Mea Culpa og igen igen: Tiden er bedre
anvendt på at skrive nogle tekster, der
rammer målgruppen i hjertekulen.

Jørgen Farum Jensen