9800 GX2 strømforbrug?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 12-12-08 23:55

Jeg har et Nvidia 9800GX2 fra EVGA, drosler sådan et kort ned når man bare
surfer i windows eller kører det for fuld skrue hele tiden?

Kunne godt tænke mig at min PC brugte lidt mindre strøm, men jeg vil helst
ikke undvære mit grafikkort

Mvh Sid

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-12-08 00:34

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> [...]
> surfer i windows eller kører det for fuld skrue hele tiden?
>
> Kunne godt tænke mig at min PC brugte lidt mindre strøm, men jeg vil helst

Så vidt jeg kan se, nupper det 85watt i "idle" tilstand (d.v.s i f.eks
windows uden nogen aktivitet), og 185watt i 3d, så der behøver vist ikke at
være gang i elradiatoren i det lille hjem,
(ok så slemt er det heller ikke )

Bjarne K.

Fra : sls \(2770\)

Dato : 13-12-08 01:11

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i meddelelsen

> [...]
> windows uden nogen aktivitet), og 185watt i 3d, så der behøver vist ikke
> at være gang i elradiatoren i det lille hjem,

Nej, det fine ved computeren er der aldrig er fodkoldt omkring den
Tak for svaret...

Mvh Sid

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-12-08 17:43

"Olesen" <no@mail.com> wrote in message
> http://www.bit-tech.net/hardware/2008/03/18/xfx_geforce_9800_gx2_600m_1gb_graphics_card/16

Jeg tror de tal du har fundet er mere rigtige end dem jeg har fundet.

Kan bl.a.her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2873&p=7 se at
et ganske almindeligt 8800gts nupper næster 300w i 3d.

Bjarne K.

Fra : Martin S

Dato : 13-12-08 22:18

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan bl.a.her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2873&p=7 se at
> et ganske almindeligt 8800gts nupper næster 300w i 3d.

Nej, bestemt ikke. De tal du først havde fundet er de, der har været tættest
på sandheden.

Olesens og dine sidste tal er for hele systemet. Hvilket begge hjemmesider
også gør opmærksom på hvis man læser teksten og ikke bare kigger billeder.
:)

Så træk forbruget af PSU, CPU, bundkort, harddisk og diverse andre ting fra,
så er du ved at nærme dig.

Mvh Martin

Fra : Olesen

Dato : 13-12-08 23:52

Sorry. Jeg havde kun kigget på billeder, men nu hvor jeg har læst teksten,
kan jeg godt se at du har ret