Grafikkort ATi Radeon 9800 XL.
Fra : bent.hoff@gmail.com

Dato : 11-12-08 12:29

Mit grafikkort er stået af, jeg for en masse striber i alle farver.

Min Cumputer er en : Medion LIFE PC 3050 .
med Graffikkort: Ati Radeon 9800 XL. med 128 MB DDR - Ram grafikkort
med .
TV Out ( S-Vidio, Composite )

Er der nogle der har kendskab til, hvad for et graffikkort jeg skal
købe ???

Med venlig hilsen
Pensionisten
Bent H

Fra : jk

Dato : 12-12-08 14:00

On Thu, 11 Dec 2008 11:28:53 -0800 (PST), "bent.hoff@gmail.com"
<bent.hoff@gmail.com> wrote:

> [...]
>med .
>TV Out ( S-Vidio, Composite )
>
>Er der nogle der har kendskab til, hvad for et graffikkort jeg skal

Jeg kan ikke google mig frem til om den PC har AGP eller PCI Express.
Så det er jo lidt svært. Men Radeon HD 4830 kan meget for ca. 750 kr.
Det er naturligvis PCI express.
Du bør også oplyse, hvor kraftig strømforsyningen er: 300, 400 eller
500 watt.

mvh

John

Fra : Morten Stæhr

Dato : 12-12-08 13:48

<bent.hoff@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Svært at sige, er det et AGP eller PCI-E grafik kort der sidder i din PC ? .
Formoder der er tale om et AGP kort.

Fra : bent.hoff@gmail.com

Dato : 13-12-08 13:24

On 12 Dec., 13:48, "Morten Stæhr" <netromrhe...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Bent H
>
> Svært at sige, er det et AGP eller PCI-E grafik kort der sidder i din PC ? .

Det er et AGP ( Accelerated Graphic Port ) står der i manualen

mvh
Bent H

Fra : Morten Stæhr

Dato : 14-12-08 10:12

> [...]
> .
> Formoder der er tale om et AGP kort.

Det er et AGP ( Accelerated Graphic Port ) står der i manualen

Ja så er valget jo klart. Køb et AGP kort. Der er ikke så mange på markedet
mere, men lidt er der da. Det hurtigste der findes er et AMD/ATI 3850. men
det afhænger igen af hvad du vil give for det, kan fås for omkring 1000kr.
Du skal dog sikre dig at din strømforsyning kan klare det nye kort.

Fra : bent.hoff@gmail.com

Dato : 13-12-08 13:28

On 12 Dec., 13:59, jk <johnknuhtse...@Mail.dk> wrote:

> [...]
> Det er naturligvis PCI express.
> Du bør også oplyse, hvor kraftig strømforsyningen er: 300, 400 eller

Det er et AGP ( Acclelerated Graphic Port ) det står der i manualen
vedr.: Strømstyrken ved jeg desværre ikke noget om, men måske skulle
jeg ringe til firmaet MEDION og få dett at vide
Med venlig hilsen
Bent

Fra : jk

Dato : 14-12-08 21:39

On Sat, 13 Dec 2008 12:28:25 -0800 (PST), "bent.hoff@gmail.com"
<bent.hoff@gmail.com> wrote:

>Det er et AGP ( Acclelerated Graphic Port ) det står der i manualen
>vedr.: Strømstyrken ved jeg desværre ikke noget om, men måske skulle
>jeg ringe til firmaet MEDION og få dett at vide

Ok,
strømstyrke er i watt (det er strømstyrke gange spænding) eller det
elselskabet afkræver dig i forbrug.

Watt kapaciteten står på strømforsyningen i dit kabinet, så det er et
spørgsmål om at se efter.

Nu spørger du om, hvilket grafikkort du skal købe, når du har ATI
Radeon 9800 XL.

Hvad med 9800 Pro, agp
Det finder man på edbpriser.dk under hardware, grafikkort, og lidt
udfyldning af søgeting.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=38252&searchArea=&Soegeord=

Nu ved jeg ikke, om prisen passer dig, eller om din strømforsyning kan
trække det. Men det er da et gæt.

Det for rigtig gode bedømmelser (klik på stjernerne)

mvh

John

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-12-08 09:23

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> wrote in message
> [...]
> trække det. Men det er da et gæt.
>
> Det for rigtig gode bedømmelser (klik på stjernerne)

At tage 1800 for det kort er røveri ved højlys dag. Det burde kunne findes
brugt til max 2-300,-

Nu skriver Bent ikke hvad han skal bruge kortet til, så hvis det ikke er til
nye spil (kan det næppe være med det gamle kort), men jeg vil foreslå et
brugt f,eks x600-x800,7600gs eller lignende. De vil stadigt kunne trække
lidt ældre spil. Og hvis der slet ikke spilles, ville jeg bare købe det
billigste AGP kort jeg kunne finde.

Bjarne K.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-12-08 21:59

jk wrote:

> strømstyrke er i watt (det er strømstyrke gange spænding) eller det

Nej. Strømstyrke er i ampere. Effekt er i watt (strøm * spænding).

Gælder kun for DC.

> elselskabet afkræver dig i forbrug.

Nope. Elselskabet afkræver for energi [kWh]. SI-enheden for energi er
Joule [J] (Ws = A*V*s).

Gælder kun for DC.

> Watt kapaciteten står på strømforsyningen i dit kabinet, så det er et
> spørgsmål om at se efter.

Og den er irrelevant i denne sammenhæng.

> Nu ved jeg ikke, om prisen passer dig, eller om din strømforsyning kan
> trække det. Men det er da et gæt.

For at finde ud af om PSU'en kan trække det skal man kigge på det skema
der angiver PSU'en evne til at levere strøm ved de forskellige spændinger.

Jesper Poulsen