Mange poster
Fra : Ukendt

Dato : 04-12-08 09:23

Hej NG

Jeg har en side, hvor der indlæses mange poster...

På¨nuværende tidspunkt opbygges hele recordsettet, før der vises
poster...der er så lidt ventetid, som jeg gerne vil undgå...

Jeg vil gerne, at der kan ses poster med det samme, og så resten bare loades
efterfølgende...

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-12-08 10:12

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

> Jeg har en side, hvor der indlæses mange poster...

Beskriv gerne hvad du mener med 'mange' poster.

> "Every day new surprises"

Hmm. sidder stadig og storgriner over Erik's svar når jeg snakkede om
Althz...

Hans svar var:
Se det fra den positive side - man møder nye mennesker hver dag

Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-12-08 16:55

Stig Johansen formulerede spørgsmålet:
> Hmm. sidder stadig og storgriner over Erik's svar når jeg snakkede om
> Althz...
>
> Hans svar var:
> Se det fra den positive side - man møder nye mennesker hver dag

Det må da også være rart ikke at skulle høre de samme gamle vittigheder
om og om igen...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 04-12-08 10:18

> Jeg vil gerne, at der kan ses poster med det samme, og så resten bare
> loades efterfølgende...

I din database løkke kan du skrive response.flush lige før du skriver
rs.movenext.
Så sendes de data der er lavet til brugeren, mens siden laves færdigt.

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-08 08:27

"Christian Kragh" <dsl516573@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> I din database løkke kan du skrive response.flush lige før du skriver
> rs.movenext.
> Så sendes de data der er lavet til brugeren, mens siden laves færdigt.
>
> Christian

Tak for svar...
Jeg er ude i det problem, som Stig beskriver <table>, så jeg studerer lige
den gamle tråd...
Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-12-08 16:36

> [...]

> Tak for svar...
> Jeg er ude i det problem, som Stig beskriver <table>, så jeg studerer lige

Du kan supplere med en response.flush - en gang imellem - ikke for
hver .movenext

Det er lidt et trade-off, ingen flush kan give en for stor buffer, og for
hyppige flush's giver for meget trafik.

Standard MTU ('pakkestørrelse') ligger på ~1500 Bytes, så alt derunder er
no-no.

Stig Johansen

Fra : Christian Kragh

Dato : 06-12-08 00:35

> [...]

> hyppige flush's giver for meget trafik.

> Standard MTU ('pakkestørrelse') ligger på ~1500 Bytes, så alt derunder er

Ja, men når der bliver sagt store datamængder så tror jeg at det er lignende
den DB jeg har arbejdet på med statistik hvor jeg har cirka 100 felter i
hver tabel og så er der lige 8 tabeller i relation.
Altså cirka 800 felter hvor der mindst er 2 kommentar felter med en del
data.
Den side jeg har lavet fylder hver post omkring 2½ side udskrevet.

Men du har helt ret.
For meget trafik er ikke smart.

Du kan evt. gøre følgende:

<%
do while not rs.eof
qTempPRT = qTempPRT & "Nyt data: " & rs("felt")

if len(qTempPRT) > 2500 then
response.write qTempPRT
response.flush
qTempPRT = ""
end if

rs.movenext
next
%>

Selvfølgelig skal du tilføje alt du vil skrive til brugeren til qTempPRT og
først skrive den når du vil sende det til brugeren.

Christian

Fra : bjarnesnielsen@gmail~

Dato : 04-12-08 02:20

On 4 Dec., 10:11, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> Beskriv gerne hvad du mener med 'mange'poster.

100000+

> Hmm. sidder stadig og storgriner over Erik's svar når jeg snakkede om
> Althz...

Ja, sådan går det jo...når man er 50+...)

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-12-08 14:09

bjarnesnielsen@gmail.com wrote:

> 100000+

Ok, men du beskriver ikke dit 'problem' så nøje.
Hvis du har en fornuftigt opbygget database, så vil den indledende 'SELECT'
formentlig ikke tage ret lang tid.

Hvis du lave er <table>, og ønsker hurtig visning til dine brugere, så havde
vi en tråd i oktober med emnet:
"Hvad kan forhindre Response.flush i at virke?"

Som netop gik ud på at flække en <table> op i mindre enheder, så brugerne
kunne se hurtig response.

> Ja, sådan går det jo...når man er 50+...)

He - kun lidt over 50+ )

Stig Johansen

Fra : bjarnesnielsen@gmail~

Dato : 04-12-08 07:22

On 4 Dec., 14:08, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> [...]
> "Hvad kan forhindre Response.flush i at virke?"
> Som netop gik ud på at flække en <table> op i mindre enheder, så brugerne

Tak - den vil jeg studere...

> He - kun lidt over 50+ )

Ja heldigvis...

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-12-08 16:39

bjarnesnielsen@gmail.com wrote:

> Tak - den vil jeg studere...

Hvis det ikke er den samme problemstilling du er ude i, så må du vende
tilbage med lidt flere oplysninger.

Og evt. lidt kode.

Stig Johansen