Re: vis_politiet_kan,_kan_andre_vel_også?R~
Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-12-08 16:03

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> writes:

>Hvis det virkelig er rigtigt, vil jeg da overveje om jeg overhovedet skal
>have en internetforbindelse! Hvis myndighder kan gennemrode ens maskine,
>varer det jo ikke længe inden andre også kan!

Det er omvendt. Der er flere vira og orme, der allerede i dag kan
udnytte sårbarheder i "software firewalls". Myndighederne vil nok
bare udnytte denne gammelkendte teknologi.

>Er der nogen der ved noget om hvordan man kan sparke en firewall ned og
>gennemsøge en maskine?

Søg på sårbarheder i de populære produkter. Der er rigeligt af dem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-12-08 20:34

Klaus Ellegaard:

> Det er omvendt. Der er flere vira og orme, der allerede i dag kan
> udnytte sårbarheder i "software firewalls".

NAT i en gateway er vel osse software. Er det muligt at sparke sådan
een ind?

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-12-08 20:54

On 2008-12-02, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> NAT i en gateway er vel osse software. Er det muligt at sparke sådan
> een ind?

Spørger du
* om man kan bryde ind i en hvilken som helst NAT gateway,
eller
* om der kan være mulige sikkerhedshuller i en NAT implementering?

Svarene er:
* Sandsynligvis, givet nok tid og evner.
* Ja.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-12-08 15:21

Andreas Plesner Jacobsen:

> [...]
> * om der kan være mulige sikkerhedshuller i en NAT implementering?
>
> Svarene er:
> * Sandsynligvis, givet nok tid og evner.

Mest det første. Bruger sådan en "hjemme-router" ikke een eller anden
(imbedded) Linux? Og i givet fald, så er der vel osse sikkerhedshuller
der?

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-12-08 16:21

On 2008-12-03, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Mest det første. Bruger sådan en "hjemme-router" ikke een eller anden
> (imbedded) Linux?

Det kan den. Blandt mange andre muligheder.

> Og i givet fald, så er der vel osse sikkerhedshuller der?

Sandsynligvis.

--
Andreas