Freenas:problem med adgang til mapper
Fra : john michael

Dato : 30-11-08 17:20

hej med jer

jeg her temlig newbi på dette område så..
men here its goes...
jeg har lige installeret freenas på min gamle pc,
jeg kan sagtens komme ind på nas serveren via an anden pc, og har også fået
oprettet en mappe der hedder programmer,, men,, jeg kan ikke kommme ind i
selve mappen skal bruge kode og brugernavn,, syntes ikke jeg har givet noget
der... hvordan slår man det fra`???

hilsen en lidt trist nørd

Fra : Preben

Dato : 14-01-09 21:56

"john michael" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> oprettet en mappe der hedder programmer,, men,, jeg kan ikke kommme ind i
> selve mappen skal bruge kode og brugernavn,, syntes ikke jeg har givet

Hej
Det er noget med rettigheder CHMOD 777
men se her http://winscp.net/eng/docs/lang:da
winscp er et lille prg man kan styre freenas boksen med fra sin windows....
Nemmere når man ikke kender Linux kommandoerne
mvh
Preben