Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at lave ikoner ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 30-11-08 20:20

Hvilket program kan bruges til at lave ikoner ?

Har photoshop, men kan ikke hitte ud af at gemme det, så det kan bruges
som ikoner :/

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-11-08 21:11

Brian Vestergaard wrote:
> Hvilket program kan bruges til at lave ikoner ?
>
> Har photoshop, men kan ikke hitte ud af at gemme det, så det kan
> bruges som ikoner :/

http://www.microangelo.us/

Erik Ginnerskov

Fra : Steen

Dato : 01-12-08 09:42

> Har photoshop, men kan ikke hitte ud af at gemme det, så det kan bruges
> som ikoner :/
>
> --
> Venligst / Regards
> Brian Vestergaard

google søgning på: "icon creator" giver en del forslag, bl.a. flavicon, som
er rigtig god.

Steen

Fra : Canonbonke

Dato : 01-12-08 10:50

"Brian Vestergaard" <mail2brianvestergaard@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:mn.f4c47d8b8a7942a9.98113@0--...
| Hvilket program kan bruges til at lave ikoner ?
|
| Venligst / Regards
| Brian Vestergaard

Jeg prøvede den her for nogle mdr. siden:
http://ico.bradleygill.com/advanced.php

God fornøjelse

Fra : Rado

Dato : 01-12-08 13:04

On Sun, 30 Nov 2008 20:20:17 +0100, Brian Vestergaard
<mail2brianvestergaard@gmail.com> wrote:

>Hvilket program kan bruges til at lave ikoner ?

Jeg har prøvet en hel del, de to absolut bedste jeg har fundet indtil
nu er IconCraft/IconLover. De kan simpelthen alt hvad der har med
ikoner at gøre. Det er i realiteten det samme program under to
forskellige navne:

http://www.iconempire.com/iconcraft/index.htm
http://www.aha-soft.com/iconlover/index.htm

Den eneste forskel jeg har kunnet finde er et lidt forskelligt
udseeende programinterface (IconLover har bl.a. lidt mindre
ikoner/knapper), plus at IconLover er lidt længere fremme i version
(4.26 mod IconCrafts 4.19).

Det bedste resultat får man efter min mening ved at lave udkastet til
ikonen i et vektorprogram eller en bitmapeditor og så importere det
færdige resultat ind i ikonprogrammet, som så automatisk konverterer
det til en ikon. Den kan så efterfølgende redigeres manuelt hvis man
vil. Personligt foretrækker jeg at lave udkastet i et vektorprogram,
synes det er lettest, men det er vel smag og behag.

--
Rado

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-12-08 13:19

Brian Vestergaard skrev bl.a.:

> Hvilket program kan bruges til at lave ikoner ?
> Har photoshop, men kan ikke hitte ud af at gemme det, så det kan
> bruges som ikoner :/

Søg på google efter konvertere. Der er et hav af dem, og så kan du lave dem
i dit favoritprogram.

Claus