Andet multimedie
Hvid tryk på trøje
Fra : Paw Jeppesen

Dato : 30-11-08 13:59

Hej Gruppe

Jeg har fået en opgave med at lave noget tryk på en t-shirt.

Grafikken skal være hvid på en sort trøje.
Så er spørgsmålet; Hvordan laver man det hvide der skal på? Problemet, i
mine øjne, er at man jo ikke kan printe/trykke hvidt.

Vh.

Paw J

Fra : Villy Erichsen

Dato : 30-11-08 15:17

In article <49328e11$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>,
"Paw Jeppesen" <paw_jeppesen@varmpost.com> wrote:

> [...]
> Så er spørgsmålet; Hvordan laver man det hvide der skal på? Problemet, i
> mine øjne, er at man jo ikke kan printe/trykke hvidt.

Jo, man kan sagtens trykke hvidt på sort - men det kniber mere med at
printe.
Skal du have trykt kan du blot lave det som sort på hvidt - og fortælle
trykkeren at det skal være hvidt tryk på en sort T-Shirt.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : emjeppesen

Dato : 30-11-08 16:11

Villy Erichsen skrev:

>Skal du have trykt kan du blot lave det som sort på hvidt - og fortælle
>trykkeren at det skal være hvidt tryk på en sort T-Shirt.

Nu opfattede jeg at det var noget, som han selv ville lave og da ville
jeg personligt vælge at bruge en svag lysegrå i stedet for helt hvidt.

Jeg har ikke prøvet hvidt på sort, men har printet en masse
børnetegninger til påstygning på T-shirts og det har altid givet et
tilfredsstillende resultat.

Hilsen emj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-11-08 21:14

emjeppesen wrote:

> Nu opfattede jeg at det var noget, som han selv ville lave og da ville
> jeg personligt vælge at bruge en svag lysegrå i stedet for helt hvidt.

Svag lysegrå er faktisk bare svag sort - det vil ikke kunne ses på sort
baggrund

Eneste brugbare metode - og den er ikke hjemmearbejde - er at lave det i
silketryk med hvid farve.

Erik Ginnerskov