Spørgsmål til Bredbånd City
Fra : Dopedog

Dato : 29-11-08 21:56

Hejsa.

Jeg har TDC Bredbånd City, og regner med at købe en bærbar en af de nærmeste
dage, til at supplere min stationær.

Kan jeg koble begge computere på nettet, eller er der kun 1 IP med Bredbånd
City ?

-Ronnie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-08 22:51

Dopedog skriver:

> Kan jeg koble begge computere på nettet, eller er der kun 1 IP med Bredbånd
> City ?

Med en bærbar regner du vel med at gå trådløst på nettet ?

Det kræver alligevel en router og så er det den der får din ipadresse og
du kan slutte en ordentlig røvfuld computere til på dit hjemmenetværk.

Klaus (med 1 ipadresse og med op til 5 computere på nettet)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dopedog

Dato : 29-11-08 23:18

> Med en bærbar regner du vel med at gå trådløst på nettet ?
>
> Det kræver alligevel en router og så er det den der får din ipadresse og
> du kan slutte en ordentlig røvfuld computere til på dit hjemmenetværk.

Næ jeg regnede nu bare med at slutte en HUB til, og så ellers 2 ledninger i
(1 til hver computer that is)... Sådan gjorde jeg i gamle dage, men
teknologien har jo nok overhalet mig

Fra : Dopedog

Dato : 29-11-08 23:23

[SNIP]

Nå fandt sku selv svaret .. der hører 2 IP adresser med

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5327

-Ronnie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-11-08 23:36

Dopedog skriver:

> Nå fandt sku selv svaret .. der hører 2 IP adresser med
>
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5327

Skrot nu den hub. Du risikerer at lade på 2 forskellige subnets. Dermed
skal trafik mellem de 2 computere helt ud på internettet og tilbage
igen.

Køb en router og få trådløst internet (husk at sikre det) fuld speed
mellem dine computere og få lukket af for hackere - en router er jo
nærmest gratis nu om stunder (under 300 kr).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-12-08 22:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Med en bærbar regner du vel med at gå trådløst på nettet ?
>
> Det kræver alligevel en router og så er det den der får din ipadresse og

Hvad er der nu galt med et accesspoint? (Altså ud over en router koster
det samme, og kan mere)

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-12-08 22:17

Chano Andersen skriver:

> Hvad er der nu galt med et accesspoint? (Altså ud over en router koster
> det samme, og kan mere)

Intet - ud over at routeren slå flere fluer med 1 smæk.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-12-08 23:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Chano Andersen skriver:
>
> Intet - ud over at routeren slå flere fluer med 1 smæk.

Enig, men hvis man nu vil undgå routeren, som i dette tilfælde, så er
det vel vejen? :P

At det så dårligt kan betale sig, og det bliver ret bøvlet at sætte op,
uden IP'er på samme subnet, er noget andet.

- Chano Andersen.

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 14-12-08 22:42

> [...]
>
> At det så dårligt kan betale sig, og det bliver ret bøvlet at sætte op,
> uden IP'er på samme subnet, er noget andet.

Hvis du vælger et AP, har du kun mulighed for at have de 2 IP adresser, og
skal betale for yderligere.
Med routeren er den grænse flyttet til hvad routeren kan finde ud af at
tildele og håndtere.

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-12-08 23:11

Leo Jørgensen wrote:
> [...]
> skal betale for yderligere.
> Med routeren er den grænse flyttet til hvad routeren kan finde ud af at

Det kommer vel an på, om man har en router i forvejen.

I øvrigt skal et AP normalt også have en IP, om det så er nok med en man
ikke selv kan tilgå, så man dermed kan udnytte de to TDC tildelte, skal
jeg lade være usagt.

Men prisen på de to produkter, er jo alligevel nogenlunde den samme,
hvis vi taler til hjemmebrug, mens professionelle AP'er, alligevel
ligger i et prisleje, hvor de fleste private hopper fra.

- Chano Andersen.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-11-08 15:23

Dopedog wrote:
> [...]
> nærmeste dage, til at supplere min stationær.
>
> Kan jeg koble begge computere på nettet, eller er der kun 1 IP med

Nej, der er som standard 2 dynamiske IP-adresser.

Søren