Skillefilter
Fra : BorreBoy

Dato : 29-11-08 09:21

Hejsa,

Jeg har lige fået Bredbånd gennem TDC. Har tidligere haft CC.

Hvad gør et skillefilter helt præcis? Jeg har søgt på TDCs side, men der
står bare man skal bruge det. Ikke rigtigt hvad det gør.

Jeg har kun adsl og ikke telefoni. Skal jeg bruge skillefilteret? Det er sat
til nu. Sker der noget, hvis jeg fjerner det?
Ved CC skulle jeg ikke bruge skillefilter.

Fra : Hauge

Dato : 29-11-08 09:30

Hej
BorreBoy wrote:
> Hvad gør et skillefilter helt præcis? Jeg har søgt på TDCs side, men
> der står bare man skal bruge det. Ikke rigtigt hvad det gør.

Den bruges reelt kun hvis du har telefon udover ADSL.

> Jeg har kun adsl og ikke telefoni. Skal jeg bruge skillefilteret?

Nej. Modemet direkte på stikket/ledningen mod centralen og gem filtret i
kassen.

Filtret adskiller ADSL fra PSTN (analog telefoni), så telefonerne ikke
generer ADSL-signalet og ADSL'en ikke generer telefonerne med en ret kraftig
larm.

Mvh Hauge

Fra : BorreBoy

Dato : 29-11-08 09:44

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Filtret adskiller ADSL fra PSTN (analog telefoni), så telefonerne ikke
> generer ADSL-signalet og ADSL'en ikke generer telefonerne med en ret

Jeg siger mange tak for hurtigt svar

Fra : Sørensen

Dato : 30-11-08 02:10

"BorreBoy" < skrev >
> [...]
> sat til nu. Sker der noget, hvis jeg fjerner det?
> Ved CC skulle jeg ikke bruge skillefilter.
Filteret skal også bruges ved en bærelinie, det er lang og indviklet
forklaring at fortælle hvorfor, du kan få det til at virke uden men det er
ikke optimalt.

vh.
Sørensen

Fra : BorreBoy

Dato : 30-11-08 13:54

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> "BorreBoy" < skrev >

> Filteret skal også bruges ved en bærelinie, det er lang og indviklet
> forklaring at fortælle hvorfor, du kan få det til at virke uden men det er
> ikke optimalt.

Jeg har adsl på bærelinje. Fjerne skillefilteret og det kører som før. vil
det være bedre at sætte det på igen?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-08 02:47

On 30 Nov., 02:10, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:

> Filteret skal også bruges ved en bærelinie, det er lang og indviklet
> forklaring at fortælle hvorfor, du kan få det til at virke uden men det er
> ikke optimalt.

Du mener hvis der er for meget xtalk, så man nærmest kan høre en anden
telefonlinie?

Så vidt jeg ved så bruger adsl på bærelinie hele frekvensspektret,,
istedet for at slippe uden om frekvenserne som delefilteret skærer væk.

Fra : Sørensen

Dato : 30-11-08 17:58

"Bjarke > skrev
Så vidt jeg ved så bruger adsl på bærelinie hele frekvensspektret,,
istedet for at slippe uden om frekvenserne som delefilteret skærer væk.

Nej det er det samme som en ADSL på pstn, det er noget med støj tilbage ud i
nettet og stående bølger, hvis du får en TDC-teknikker ud og lave din
bærelinie vil han også altid sætte filter på, feltforsøg har vist en
forbedering, hvis du ligger lige ved siden af centralen og køre 2 mb, så er
det ikke sikkert at det gør nogen forskel for Dig, men bor du langt ude med
flere kunder på samme kabel så kan det godt betyde noget.

vh.
Sørensen