Sportsdykkerens leder i december
Fra : Jan Birk

Dato : 27-11-08 20:33

I forlængelse af de tidligere tråde, var det spændende at læse lederen i
det lige udkomne "Sportsdykkeren"

Måske er jeg lidt navlebeskuende, men så må jeg bare have en over
fingeren. Men, jeg tror stadig, at det de fleste klubber/medlemmer gerne
vil med DSF, er meget konkrete ting og ikke kun store (tomme?) ord .

Det eneste konkrete i lederen, var vist en opfordring til at melde
medlemmerne ind i DSF lidt tidligere end praksis.

Ellers kommer vi hurtigt videre til et møde i DGI, hvor man har talt om
vigtige tiltag ...... (hvilke vigtige tiltag har lederen ikke belemret
de stakkels medlemmer med. Det er vist noget med; at vi selv må finde ud
af om vi vil mødes med de andre). Vi kan sikkert ikke forstå de vigtige
tiltag alligevel.

Så nævnes DGI kontorer rundt om i landet, som kunne være en
samlingsplatform for dykkerklubbernes samarbejde.

Hvordan lederen kommer frem til, at det kan blive en fordel for DSF og
klubberne med regionale DGI kontorer, glæder jeg mig til at se. (Det kan
være noget med penge at gøre som jeg og andre medlemmer ikke har
forstand på).

På det internationale plan, samarbejder vi stadig om moderne
undervisningsmateriale. Det er fint og faktisk meget flotte resultater.
Men vi samarbejder også om andre en række andre tiltag. Disse tiltag er
nok i lighed med de vigtige DGI tiltag, for avanceret for medlemmerne.

Det er til gengæld ganske fint, at DSF har købt professionel bistand til
hjemmesiden. Det skader nok ikke. Håber at WEB udvalget kan holde øje
med kronerne og markedspriserne.

Og god jul og nytår til DSF

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 29-11-08 02:47

Mine kommentarer til lederen:

Der er et kort afsnit om de nye "vigtige" visioner, men de er hverken
omtalt eller trykt i bladet, mærkeligt...

Men der er til gengæld en hel! spalte om de vigtige? forhandlingerne
mellem DIF og DGI (Danske Gymnastik og Idrætsforeninger). Hvorfor de
er vigtige omtales heller ikke andet sted i bladet, og jeg har meget
svært ved at se hvordan Gymnastik skal bidrage til min og klubbens
dykkerglæde/værdi ???

"Vores internationale samarbejde er stadigvæk vigtigt" hvorfor? det
omtales heller ikke.
"nordiske lande omkring udvikling af up-to-date
undervisningsmaterialer og en række andre tiltag"
Alle de nye (udemærkede) lærebøger har svjv været rene danske
produktioner og hvilke andre tiltag?

Ikke en eneste sætning hvad DSF vil gøre for den almindelige
klubdykker, skræmmende!

Hvorfor laver vores kære travle formand ikke en artikel i
"Sportdykkeren" ? hvor han forklarer hvad det hele går ud på, for jeg
kan i hvert fald ikke se nogen sammenhæng mere.

Er det kun mig der synes at MASH er ved at køre DSF helt ud på et
sidespor eller?

Flemming Holm jeg tror vidst det er på tide at du igen fortæller MASH
at han brude kigge på denne NG igen samt http://www.dykker-forum.dk/viewtopic.php?t=1193&highlight=
for vi er mange som godt snart vil have en offentlig forklaring!

/Sune

Fra : Søren Arnvig

Dato : 30-11-08 09:02

"Sune Jørgensen" <sune.joergensen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>undervisningsmaterialer og en række andre tiltag"
>Alle de nye (udemærkede) lærebøger har svjv været rene danske

Undervisningsmaterialerne er nok de nye sportsdykkerhåndbøger
"Grundlæggende Sportsdykning" (*) er skrevet af det svenske forbund,
i et udveklsimgsprojekt, hvor Danmark har skrevet
"Videregående Sportsdykning" (**) og Norge arbejder på
"Avanceret Sportsdykning" (***) .

Men jeg ved ikke hvad "en række andre tiltag" er

Søren Arnvig

Fra : Søren Arnvig

Dato : 30-11-08 15:00

"Søren Arnvig" <fnug@arnvig.fjern.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Videregående Sportsdykning" (**) og Norge arbejder på
> "Avanceret Sportsdykning" (***) .
>
> Men jeg ved ikke hvad "en række andre tiltag" er

Måske et stavekursus for instruktører:

udveklsimgsprojekt ?!?

Der skulle vist stå udvekslingsprojekt.

"Grundlæggende sportsdykning" udkom første gang i 2005
"Videregående sportsdykning" i 2007

Søren Arnvig

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 30-11-08 15:21

Skide godt.. Det havde jeg aldrig gættet, og sat virkelig fast...

Fra : Flemming Holm

Dato : 01-12-08 07:09

On 29 Nov., 10:46, Sune Jørgensen <sune.joergen...@gmail.com> wrote:
> [...]
> for vi er mange som godt snart vil have en offentlig forklaring!

Hej Sune

Jeg kan se, at du har meget at tale med MASH om - hvorfor ringer du
ikke bare? MASH telefon nr. står i Sportsdykkeren og han er normalt
altid nem at få i tale.

/Flemming

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 01-12-08 07:22

On 1 Dec., 15:09, Flemming Holm <flemming.h...@team-holm.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan se, at du har meget at tale med MASH om - hvorfor ringer du
> ikke bare? MASH telefon nr. står i Sportsdykkeren og han er normalt

Nu er det jo ikke et anliggende mellem mig og MASH, men mellem de
danske klub dykkere og DSF, og synes derfor også at denne diskussion
skal være offentlig.
Hvis MASH har tid til at tale i telefon, har han vel også tid til at
svare på nogle at alle de imho relevante spørgsmål som de nye visioner
afstedkommer og hans egen leder.
Men du kan jo tage ham med på vores møde, som du mangler at melde
tilbage på der skulle være snak nok til mere end en bamse

/Sune

Fra : Søren Arnvig

Dato : 01-12-08 19:14

>Nu er det jo ikke et anliggende mellem mig og MASH, men mellem de
>danske klub dykkere og DSF, og synes derfor også at denne diskussion
>skal være offentlig.

Det er også en stor fordel for ideudvikling at man involverer mange
mennesker og lader dem diskutere forskellige muligheder.

En af grundreglerne omkring ideudvikling og "troubleshooting" er
udveksling af ideer uden filtre og forbehold.

Det er meget fint hvis man opfordres til at skrive til en central person
med kommentarer og ideer til f.eks. instruktørmangel, men der er en
risko for at "centralen" kan komme til at virke som et filter.

Søren Arnvig

Fra : Flemming Holm

Dato : 01-12-08 07:31

On 1 Dec., 15:22, Sune Jørgensen <sune.joergen...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Men du kan jo tage ham med på vores møde, som du mangler at melde
> tilbage på der skulle være snak nok til mere end en bamse

Du har ret - jeg skylder en dato. Du hører fra mig idag.

M.h.t. at have MASH med, så kan jeg da spørge ham

/Flemming