? summasummarum - rykker pr email -
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-08 12:39

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at markere en række bilag der
er forfalden til betaling - og så (hvis pågældende er oprettet med email) -
vælge at afsende en rykker ?

Er der nogen der er bekendt med at andre systemer kan det ?

mvh
per

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 29-11-08 10:07

Hejsa

>Er der nogen der er bekendt med at andre systemer kan det ?

Du vælger bare "udskriv" og i boksen der så kommer fre, vælger du
"Udskriv til e-mail"

Tror du er nødt til at gøre det med en af gangen, men er ikke sikker

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 10:55

> Tror du er nødt til at gøre det med en af gangen, men er ikke sikker
>

> --
>
> Lars Engelhardt

Ja 1 af gangen - kender jeg godt - men..... det var flere der var opgaven -

Andre der har input ?

per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-11-08 17:39

"Per Krabbe / scanboat.com" <pkc[snabelA]scanboat(.)com> skrev i en
meddelelse news:492fd85e$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at markere en række bilag
> der er forfalden til betaling - og så (hvis pågældende er oprettet med
> email) - vælge at afsende en rykker ?

Du markerer blot alle de bilag, der forfaldet, højreklikker og vælger f.eks.
"1. rykker". Nu kommer der en udskrift-dialog, hvor du afkrydser "Udskriv
til e-mail" og trykker "Ok".

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 18:17

> Du markerer blot alle de bilag, der forfaldet, højreklikker og vælger
> f.eks. "1. rykker". Nu kommer der en udskrift-dialog, hvor du afkrydser
> "Udskriv til e-mail" og trykker "Ok".

Ser ok og enkelt ud - men så melder den at MAPI services are not availible
on this system -

Har du vejledning til at løse det problem ? eller er det google study.... ?

per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-11-08 14:58

"Per Krabbe / scanboat.com" <pkc[snabelA]scanboat(.)com> skrev i en
meddelelse news:49317937$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> on this system -
>
> Har du vejledning til at løse det problem ? eller er det google study....

Det skylde at du ikke har installeret et mailprogram, der understøtter MAPI
på din PC.

Fra Summarums FAQ:

"Dit e-mail-program skal være MAPI-kompatibelt, og MAPI-interfacet skal være
aktiveret. Tjek e-mail-programmets dokumentation for at sikre, at disse ting
er i orden"

Jeg har selv en helt enkelt "Outlook Express" på min PC og det virker unden
problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-08 17:33

> [...]
> disse ting er i orden"
>
> Jeg har selv en helt enkelt "Outlook Express" på min PC og det virker

Jeg har Outlook express 6 installeret - men et eller andet må jeg jo
åbentbart ikke have aktiveret - ?

Har du gjort noget - eller det kørte bare ?

per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-11-08 17:43

"Per Krabbe / scanboat.com" <pkc[snabelA]scanboat(.)com> skrev i en
meddelelse news:4932c032$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg har Outlook express 6 installeret - men et eller andet må jeg jo
> åbentbart ikke have aktiveret - ?

Nøjagtig det samme har jeg

> Har du gjort noget - eller det kørte bare ?

Jeg har absolut intet gjort, der virkede bare med det samme.

Jeg prøvede lige hurtigt at Google "MAPI services are not available" og
fandt bl.a. denne forklaring: "This error message is caused by an invalid
Microsoft Windows registry key." og en løsning her
http://support.zipform.com/zfd/KBA-01087.asp

Hvis du Googler lidt på fejlmeddelsen, vil du se at probloemet ligger i dit
mail-program.
Håber det hjælper dig lidt vidre