count antal udlånsdage samtidig med antal ~
Fra : Morten Graae

Dato : 27-11-08 15:02

Jeg har en tabel hvor jeg laver noget statistik på hvor lang tid og
hvor tit jeg låner diverse ting ud til mine elever.

jeg har en tabel som nedenstående
fid er primærnøgle for hver post
nid er referancenøgle til navnet på eleven
starttid er det tidspunkt hvor eleven låner
sluttid er det tidspunkt hvor eleven aflever igen

fid - nid - starttid -
sluttid
1 - 8061 - 2008-10-10 14:00:00 -2008-10-10 19:42:46

Lige pt bruger jeg
select *, count(fravaer_skole.nid) as antalnid from fravaer_skole
INNER JOIN navne on fravaer_skole.nid=navne.nid group by
fravaer_skole.nid order by antalnid desc

til at se hvor mange gange den enkelte elev har lånt en ting
men jeg kunne også godt tænke mig at jeg også får at vide hvor lang
tid eleven samlet har lånt tingen.

Jeg vil gerne kun sortere både på antal udlån men også på samlet antal
dage - kan jeg gøre det i en sql sætning eller...

mhv.
Morten Graae

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-11-08 23:14

Morten Graae wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne kun sortere både på antal udlån men også på samlet antal
> dage - kan jeg gøre det i en sql sætning eller...

For det første bør du oplyse hvilken DB, du bruger.

Hvor lang tid: noget a la: sum(til-fra).

/Lars

Fra : Morten Graae

Dato : 27-11-08 15:31

On 27 Nov., 23:14, Lars Kongshøj <lars_kongs...@hotmail.com> wrote:

> For det første bør du oplyse hvilken DB, du bruger.
>
> Hvor lang tid: noget a la: sum(til-fra).
>
> /Lars- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

ups mysql + php + apache