Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bindende aftale?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-11-08 21:04

Hej.

Efter at jeg har fulgt renten i et stykke tid, besluttede jeg mig for at
fastlåse den i torsdags. Jeg tjekkede på nykredits hjemmeside at renten da
var 4.82. Jeg talte med min bankrådgiver, der kunne oplyse mig, at deres
rente var 4.66. Jeg fortalte at det forstod jeg ikke, men havde naturligvis
ingen indvendinger imod dette

Fredag kl. 16.15 (altså efter bankens lukketid) modtager jeg så en SMS fra
rådgiveren, der fortæller at der dagen før var sket en "fejl", således at
min rente alligevel ikke var blevet låst. Derudover havde hun _glemt_ at
fortælle om et gebyr, således at de 4.66 ikke holdt alligevel. Så nu (fredag
efter lukketid) ville hun høre, om jeg stadig ville fastlåse renten. Hvis
jeg ønskede dette, skulle jeg henvende mig mandag til en af hendes
kollegaer, da hun selv gik på ferie fra fredag. Det skal siges at rente steg
både fra tors > fredag og igen mandag.

Mandag ringede jeg til banken, talte med en anden, og forklarede at jeg ikke
mente, at det kunne være rimeligt at jeg skulle "lide" under, at deres
medarbejder eller systemet havde lavet en fejl torsdag. Hun ville undersøge
sagen, og vende tilbage senere på dagen. Det gjorde hun så ikke før tirsdag!
hvor hun lagde en beked om, at nu havde hun talt med min rådgiver, og jeg
kunne forstå på hendes besked, at banken ikke havde gjort noget forkert ved
IKKE at låse renten på de 4.66 + et evt. gebyr.

Jeg ringede så onsdag, og talte med en 3. person. Han kunne ikke finde hoved
og hale på, hvem jeg havde talt med, og mente tilsyneladende også at hele
historien lød lidt underlig. Han var naturligvis lidt forsigtig med at sige
for meget. Men han kunne da oplyse, at den kvinde der tirsdag ringede og
lagde en besked på min svarer, havde fri den dag, og blot var en tur i
banken med sin datter. Men han vender tilbage i morgen med et svar på, hvad
banken kan og vil gøre. I mellemtiden er renten steget fra 4.66 (4.82) til
dagens rente på 5.39

Kan det virkelig passe, at jeg skal betale for denne fadæse? Det drejer sig
om ca. 1.3 mio. som dermed giver mig en ekstra regning på ca. 5.000,- Jeg
blev tilbudt at jeg kunne hente et par flasker vin! Men det skal sgu godt
nok være en rimelig god årgang Jeg ved godt, at det ikke er et
"alvorligt" beløb, men det er mere princippet.

Mvh

Jasper

Fra : Ole C

Dato : 25-11-08 21:18

Jasper Norman Ahrensbach skrev blandt andet:

> [...]
> Men det skal sgu godt nok være en rimelig god årgang Jeg ved
> godt, at det ikke er et "alvorligt" beløb, men det er mere princippet.

Dårlig bank. Skift.

--
vh
Ole C

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-11-08 23:52

> Dårlig bank. Skift.

Hmm... Er faktisk lige skiftet til dem. Tingene er knap nok gået på "plads".
Men vores "forhold" startede da også lidt skidt, da jeg havde en 20 år
gammel kapital pens. som jeg oprettede som 22 årig. Jeg blev dengang
overtalt til at sætte 3.000,- ind på en konto, hvilket var fint nok. De var
siden dengang vokset til hele 3.400,-

Det der faktisk gør mig rimelig harm er, at man i den nye bank vælger at
overføre denne opsparing på trods af, at det koster ca. 1.800,- i gebyrer
fra Nordea! Jeg er ikke klar over dette gebyr, og bliver ikke gjort
opmærksom på det. Da jeg efterfølgende nævner det for min "rådgiver" bliver
jeg blot fortalt, at de jo ikke er klar over hvad andre banker tager for et
skifte! Mig bekendt er det deres pligt, netop at kende disse gebyrer og gøre
opmærksom på det?

I dette tilfælde betyder det, at min "opsparing" på 3.400,- bliver til
1.600,- som jeg senere hen skal svare 40%skat af! Det er måske mig der er
hænger mig i detaljer, men banken burde måske hellere havde rådet mig til,
at lade pengene stå i Nordea, eller hæve beløbet, og betale de 60% i skat.
Dette ville give 2.000,- til skattefar og 1400 til mig. Men det er da mere
end jeg får ud af det på den anden måde. Igen... det er småpenge, men
alligevel. Og helt ærligt vil jeg hellere betale til skattevæsenet end til
Nordea.

Mvh

Jasper

Fra : JBH

Dato : 27-11-08 21:44

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Dårlig bank. Skift.

Kan kun være enig.

Har selv været lige ved at skifte til Nykredit bank, indtil jeg fik nærlæst
betingelserne og oplevet servicen (eller den manglende service)

(Samme gælder i øvrigt for deres forsikringsselskab Nykredit/Østifterne)

/JBH

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-11-08 23:41

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> Har selv været lige ved at skifte til Nykredit bank, indtil jeg fik
> nærlæst betingelserne og oplevet servicen (eller den manglende service)

Som internetbank fungerer Nykredit nu ellers rigtig godt og med god service.

Men der kan selvfølgelig være stor forskel på, om man skal have indlån,
udlån, forsikringer, boliglån, pensionsordninger m.m.

Fra : jimmi1311

Dato : 25-11-08 13:54

On 25 Nov., 21:04, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jas...@FJERNESahrensbach.com> wrote:
> [...]
> nok være en rimelig god årgang Jeg ved godt, at det ikke er et
> "alvorligt" beløb, men det er mere princippet.

Regner man ikke med at renten bliver sat yderliger ned i december. Jeg
mener da at ECB har møde den 4.

MVH

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-11-08 23:10

>Regner man ikke med at renten bliver sat yderliger ned i december. Jeg
>mener da at ECB har møde den 4.

Tjo... måske, men da er det vel for sent? Er det ikke 1. dec. at næste års
rente for F1´ere bliver fastlåst?

Mvh

Jasper