Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hjælp til Forskudsopgørelse
Fra : jimmi1311

Dato : 24-11-08 01:53

Hej Allesammen

Jeg har købt hus med min kæreste for 4 måneder siden, hvor vi hver
ejer 50 %.

Huset gav vi 1.700.000 kr for og vi havde ingen ting til udbetaling.

Dvs. at jeg har et realkredit lån på: 680.000 kr, som jeg regner med
der lander på ca. 4,5%
og et boliglån i banken på: 170.000 kr, hvor jeg betaler ca. 7,5 %

Der udover har jeg et billån på: 70.000 kr hvor jeg betaler ca. 7,5 %
Og et SU-lån på: 120.000 kr , hvor jeg ikke helt ved hvad jeg giver i
rente.

Nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp til hvad der skal stå i
rubrik 41 og 42 i min forskudsopgørelse.

Er der en, som gider at hjælpe mig igennem?

På forhånd tak,
Jimmi

Fra : Bo

Dato : 24-11-08 04:45

On 24 Nov., 10:52, jimmi1311 <wolf...@gmail.com> wrote:
> [...]
> rubrik 41 og 42 i min forskudsopgørelse.
>
> Er der en, som gider at hjælpe mig igennem?

Du kan ligesågodt frekventere den nærmeste SKAT afdeling - fordi de
tal du oplyser kan ikke bruges til noget "jeg ved ikke hvad jeg giver
i rente" Goddag mand økseskaft
vh Bo

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-11-08 23:00

Bo skrev den 24-11-2008 12:45:
Jimmi1311 spurgte:

> [...]

jeg kan da prøve.

> Du kan ligesågodt frekventere den nærmeste SKAT afdeling - fordi de
> tal du oplyser kan ikke bruges til noget

jo da.
Du ved bare ikke hvad du skal med tallene.

> "jeg ved ikke hvad jeg giver
> i rente" Goddag mand økseskaft

SU-lånet er nu meget nem.
Under uddannelse er det 4%.
Efter uddannelse er det diskonto + 1%. P.t. 5,25%
Husk, at man først kan trække SUlåns-renter fra i Skat, NÅR man har
betalt renterne!

Realkreditlånet har en årlig rente på 30600 kroner.
Boliglånet i banken har en årlig rente på 12750 kroner.
Disse beløb skal deles ud på to personer i 2009.

Billånet har en årlig rente på 5250 kroner.
Billånet tilhører - jf. det fremlagte - kun én person, hvorfor den
naturligvis kun skal skrives på denne persons
forskudsopgørelse/årsopgørelse.

På forskudsopgørelsen er det - min personlige holdning vel og mærke - en
god ide, at kun skrive de renter på man partout ikke selv har "likvider"
nok til at betale. Når året er omme, så vil
banker/realkreditinstitutter alligevel oplyse alle beløb og man har
brugt SKAT som en opsparing.....og det er nu altid sjovest at vinde i
"skattelotteriet".

På din årsopgørelse for 2008 kan du naturligvis ikke trække hele de
nævnte rentebeløb for boliglånene fra, da du kun har haft lånene i 4
måneder. Beløbene for 2008 vil da kun være 33% af det nævnte. Husk igen
at fordele på to personer.
Du kan sagtens nå at få indregnet renteudgifterne på din
forskudsopgørelse 2008....så får du lidt flere penge i din december
lønudbetaling. Såfremt du ikke indregner det nu, så får du naturligvis
fradragene i forbindelse med din årsopgørelse.

Jeg håber, at det hjalp.

Ovenstående skrives af mig som privatperson og har intet med min
arbejdsgiver at gøre.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk