Svimmelhed hos kat
Fra : lh

Dato : 23-11-08 19:45

Har nogen her oplevet at deres katte kan være kortvarrige svimmel? Altså
uden at I har leget "i ring" med dem!!!

Min Buddha - som jeg er lidt bekymret for og som er omtalt i tidligere
indlæg - har her i aften lige pludselig tumlet rundt som om han var svimmel.
Kun kortvarrigt, og nu er der ikke noget at se.
Min egen dyrlæge har haft ham oppe og han er undersøgt men de kan ikke finde
ud af han skulle fejle noget, men nu er jeg da endnu mere bekymret efter jeg
oplevede hans "svimmelhed"? Hvilke sygdomme kan give dette symptom. Lige nu
læser jeg dyrlægevagter på nettet men kan ikke lige finde noget om dette.
Naturligvis vil jeg snakke med dyrlæge - igen - i morgen tidlig så snart de
åbner. Jeg er så bange for han fejler noget " overset".

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-08 20:23

In news:4929a4c8$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
lh <mail@mail.tele.dk> typed:
Naturligvis vil jeg snakke med
> dyrlæge - igen - i morgen tidlig så snart de åbner. Jeg er så bange
> for han fejler noget " overset".
> lh

Det er i hvert fald en rigtig god ide at kontakte dyrlægen. Katte kan vel
lige som vi andre blive svimle periodisk, uden at det behøver at være noget
alvorligt, så dyrlægen kan sikkert berolige dig imorgen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 24-11-08 10:02

> [...]
svimmel.
> Kun kortvarrigt, og nu er der ikke noget at se.

Kære Lene
P t arbejder jeg hos en ørelæge, og vi får sendt en masse
svimmelhedspatienter fra de praktiserende læger.
Nogle slags kan man gøre noget ved, og andre ikke. Men laaaangt de
fleste slags går over efter en tid. Nogle på 3 uger, nogle tager længere
tid, men det går over!
En meget, meget, yderst, yderst, ufatteligt sjælden gang er det noget
med hjernen - men det er så sjældent, at jeg ikke ville bekymre mig om
det. Jeg ved godt, at det er svært at lade være med at bekymre sig om
noget alvorligt, for du har jo haft en del alvorlig sygdom i din flok.
Men svimmelhed går over.
Det kan komme i større eller mindre anfald, men over går det. Få ham
undersøgt, og tag den derefter med ro
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 24-11-08 10:36

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men svimmelhed går over.
> Det kan komme i større eller mindre anfald, men over går det. Få ham

Hej.

jeg har til morgen talt med dyrlægen og da der nu ikke er noget med Buddha
så syntes han "vi skal se tiden an et par dage"!
Jeg syntes det er frustrerende fordi jeg har på fornemmelsen der er noget
galt med Buddha. Jeg har haft et utal af katte og hunde gennem tiden og har
aldrig hos dyr før oplevet svimmelhed. De gange jeg har oplevet et dyr har
"tumlet rundt" har det været pga. nyrelidelser eller andre alvorlige ting og
da Buddha nu har et stort vægttab så er det klart jeg bekymre mig. Hans
appetit er absolut ikke den bedste. Han er undersøgt med blodprøver så lige
nu føler jeg at jeg ikke rigtig kan gøre mere - ikke hos mine dyrlæger. Men
jeg vil køre ud og få ham kontrolvejet om et par dage og er der yderligere
vægttab og/eller andre symptomer, så får jeg en tid til ham på Karlslunde
dyreklinik. En kat kan jo også få cancer f.eks. Her hælder jeg til de fandt
to hævede kirtler på hans hals. jeg har mange tanker, men når man kender sin
kat godt så er der også et eller andet der siger mig, at her er der et eller
andet galt - men hvad!!??

lh

Fra : Tina.

Dato : 24-11-08 12:14

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>jeg har mange tanker, men når man kender sin kat godt så er der også et
>eller andet der siger mig, at her er der et eller andet galt - men hvad!!??

Hvor meget drikker han? Væskemangel kan give svimmelhed.

Tina

Fra : lh

Dato : 24-11-08 12:17

"Tina." <spørg@mig> skrev i meddelelsen

> Hvor meget drikker han? Væskemangel kan give svimmelhed.
>
> Tina

Jeg tænkte faktisk selv i væskemangel fordi han ikke spiser det jeg syntes
han bør. Jeg ser han drikker, men om han får nok ved jeg ikke. Jeg er ikke
hjemme hele tiden og ved ikke om og hvad han drikker (og spiser) når jeg er
væk og om natten.

lh

Fra : Siri

Dato : 25-11-08 10:00

> [...]
> så syntes han
> Jeg syntes det er frustrerende fordi jeg har på fornemmelsen der er noget

Kære Lene
Nu må du ikke tro, at jeg var ude på at negligere din bekymring - som du
siger, du kender jo Buddha godt.
Det er jo heller ikke så almindeligt med svimmelhed hos mennesker. Men i
klinikken ser vi en del. Og folk er ofte meget forskrækkede over det,
forståeligt nok.
Men det er noget, der går over, selvom det godt kan tage tid. Om det er
det samme hos katte, indrømmet, det ved jeg ikke.
Rigtig god bedring til Buddha, jeg håber sandelig, at det ikke er noget
alvorligt.

Fra : Siri

Dato : 30-11-08 19:59

> [...]
> galt med Buddha. . jeg har mange tanker, men når man kender sin
> kat godt så er der også et eller andet der siger mig, at her er der et

Kære Lene
Er der noget nyt om Buddha? Har han det godt igen?
Med venlig hilsen
Siri & braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 01-12-08 07:03

Hej Sirí..
Jeg går selv med en afsindig dårlig ryg lige nu, så jeg er ikke så meget
herinde... Så det går rigtig godt for mig og mine dyr!!!!!

Nej det går vel forhåbentligt meget godt med Buddha. Ud fra min egen vægt
tror jeg at Buddha endelig er begyndt at tage lidt på. Det er sådan at
Buddha var meget stresset af at være inde og da jeg bor så det er muligt at
de kan komme lidt ud, får han nu lov til at komme med helt ud, hvilket han
nyder så meget at jeg tror miseren skal findes i at han "glemmer" at spise.
Nu tror jeg han har fundet ud af han sagtens kan komme ind og spise og så
godt komme lidt ud igen. Til at begynde med var han så overstadig over
udetilværelsen at når jeg endelig fik ham ind, gik han helt i selvsving for
at komme ud igen. Inden han kom ud der bestilte han ikke andet end at miave,
og spise og sove når han var træt at at miave. Han var også for fed dengang.
Så dyrlægen mener at jeg bemærker vægttabet så meget fordi han er blevet
slank at ar få rørt sig mere nu på en normal måde for en kat. Det er med at
finde en balance i det hele, for han skal heller ikke bare være ude sådan
hele tiden. jeg vil godt vide lidt om hvor han er så han ikke kommer noget
til trods alt, så længe jeg kan være bare lidt med at forhindre det. Men det
mærkelige er også at han havde meget løbeøjne da han var inde. Det er
faktisk helt væk efter han er kommet ud. Man skulle tro det var omvendt.

lh

Fra : Siri

Dato : 01-12-08 14:17

> [...]
> mærkelige er også at han havde meget løbeøjne da han var inde. Det er
> faktisk helt væk efter han er kommet ud. Man skulle tro det var omvendt.

Ikke spor mærkeligt i mine øren.
Lejon Leises næse havde jo heller ikke godt af byluften og indeliv med
støv osv.
Han var vant til fri udgang til stor indhegnet have, men virker ikke til
at savne det

Fra : lh

Dato : 01-12-08 07:07

Jeg vil også lige tilføje at det med svimmelheden har der ikke været noget
af siden: Det er muligt som en anden var inde på det kunne være
væskeunderskud, eller han må bare være blevet svimmel et kort øjeblik. Det
må ikke have været alvorligt, for så havde der nok vist sig andet nu.

lh