smøger
Fra : Per Andreasen

Dato : 18-11-08 16:29

KONSTATERING:
En pakke LA (20 stk) koster 23,50 kr. En pakke Prince Light i samme
størrelse og med samme antal cigaretter koster 33.00 kr.

Da jeg for mange år siden var soldat ved den danske marine, kunne vi, når vi
sejlede til udenlandske destinationer, købe cigaretter til ca 10% af prisen
i forretninger i Danmark. Det skyldes selvfølgelig, at vi ikke betalte
afgift, men kun fremstillingsprisen med produktionsfortjeneste.

Enten er afgiften på 20 cigaretter mindre end 23,50 kr. Ellers ville
producenten af LA hurtigt gå fallit. Dette betyder dog, at Skandinavisk
Tobakskompagni, som laver Prince Light, har en fuldstændig ublu fortjeneste.

Eller også er der differentieret afgift på cigaretmærker, hvilket jeg
bestemt ikke mener er tilfældet. Det var i hvert fald ikke tilfældet for år
tilbage. Det er så vidt jeg ved heller ikke tilfældet for vin og spiritus.

Jeg har undret mig. Kan nogen opklare tingene for mig?

mvh Per Andreasen

NB: Jeg er for mange år siden holdt op med at ryge!!

Fra : Bo

Dato : 19-11-08 15:21

On 18 Nov., 17:28, "Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)
@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg har undret mig. Kan nogen opklare tingene for mig?
>
>                                                 mvh  Per Andreasen
>
> NB: Jeg er for mange år siden holdt op med at ryge!!

Hvis du går på www.pj.dk og bladre i kataloget side 205 koster 200
cigaretter Prince 82 DKK
Kun salg til Ambassadører, Kongehuse og VIP-ere.
vh Bo