Service regulatorsæt
Fra : vuha@sol.dk

Dato : 26-11-08 03:42

Hej gruppe

Kan I erfarne folk fortælle hvor ofte man skal have et regulatorsæt
til service, evt. hvem i København man kan gå til?

Hilsen
Hà Lommer

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-11-08 15:37

<vuha@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Kan I erfarne folk fortælle hvor ofte man skal have et regulatorsæt
> til service, evt. hvem i København man kan gå til?

Du bør servicere dit regulatorsæt årligt.

scubagear.dk er mit bedste bud i København.

--
Mvh,
Thomas VJ

Fra : dguldhammer@gmail.co~

Dato : 26-11-08 09:37

On 26 Nov., 11:42, v...@sol.dk wrote:
> [...]
>
> Kan I erfarne folk fortælle hvor ofte man skal have et regulatorsæt
> til service, evt. hvem i København man kan gå til?

Jeg vil også helt klart anbefale scubagear. Service er min. 1 gang
om året alt efter hvor meget du dykker.

Fra : info@dir-shop.dk

Dato : 26-11-08 15:23

On 26 Nov., 11:42, v...@sol.dk wrote:
> [...]
>
> Kan I erfarne folk fortælle hvor ofte man skal have et regulatorsæt
> til service, evt. hvem i København man kan gå til?

Hej Lommer

Det kommer helt an på hvilket mærke regulator der er tale om????

mvh
TZ

Fra : Esset

Dato : 27-11-08 00:10

On 26 Nov., 11:42, v...@sol.dk wrote:
> [...]
>
> Kan I erfarne folk fortælle hvor ofte man skal have et regulatorsæt
> til service, evt. hvem i København man kan gå til?

Ved normal brug og regelmæssig dykning optil omkring 100 dyk, så burde
du kunne klare det med et service om året. Men der er forskel på
udstyr, så forhør dig ved næste service

Scubagear er mit bud i kbh

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-11-08 19:01

Hvert 2-3 år eller efter behov. Når tryksædet begynder at sive er det tid.
Det lyder jo helt fjollet at mekanikken kun holder 100-150 timers brug og
selvfølgelig holder den også meget længere. Søg for at skylle og tørrer den
jævnligt så slipper du for de fleste problemer.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : JL

Dato : 27-11-08 12:55

On 27 Nov., 19:00, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:
> [...]
> selvfølgelig holder den også meget længere. Søg for at skylle og tørrer den
> jævnligt så slipper du for de fleste problemer.

Jeg vil til dels give dig ret, det kan dog godt betale sig at tune
regulatoren lidt oftere. Men o-ringe osv. slides ikke op efter et år,
højtrykssædet kan også holde længere. Dog vil jeg sige at hvis
regulatoren er O2 rengjort så er der brugt O2 fedt som ikke smører
specielt godt efter et års tid, det bliver lidt klumpet og trægt. Jeg
ved dog at bl.a. scuba gear kun skifter dele efter behov og
interpolerer prisen derefter.

Jeg servicere selv regulatoren hvert år men skifter kun dele efter
behov, så er det også lettere at skille den ad end når den er groet
solidt sammen.

mvh
Jonas

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 27-11-08 22:08

"JL" <jluttichau@gmail.com>
>Dog vil jeg sige at hvis
>regulatoren er O2 rengjort så er der brugt O2 fedt som ikke smører
>specielt godt efter et års tid, det bliver lidt klumpet og trægt.

Det er specielt fordi folk bruger Christo-"guld" og og desuden bruger
for meget af det.
Chrsto-lube er et smøremiddel som anvender talkum-filler, og når
middlet fordamper eller skylles væk så sidder alkummet tilbage som
klumpede aflejringer.
Christo er noget møg, men da jeg har en ret stor tube bruger jeg det
gså selv. Dog kun til flaske-ventiler, 1.-trin og 2.-trin. Og kun i
meget sparsom mængde (Hvis noget hvidt er synligt er der for meget)!

Rebreatheren får helt alm. silikone. Der er ingen fare for adiabatisk
eller friktion-æntændelse, og silikone er MEGET bedre som smøremiddel
til store flader og dynamiske oringe i vådt miljø.

Der findes en del andre O2-smøre midler på markedet, men jeg kan ikke
lige huske hvad de hedder.

Nicolai

Fra : JL

Dato : 27-11-08 14:25

On 27 Nov., 22:07, "Nicolai Hanssing" <nh-fje...@servo.dk> wrote:
> Det er specielt fordi folk bruger Christo-"guld" og og desuden bruger
> for meget af det.

Jep, mener du at mængden skulle have en indflydelse på smøreevnen og
hvordan den aftager over tid?

mvh
Jonas

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 28-11-08 08:56

"JL" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jep, mener du at mængden skulle have en indflydelse på smøreevnen og
>hvordan den aftager over tid?

Nej blot at emnet der smørres ikke har nogen fordel af en stor mængde
(man får bare skidtet til at sidde i slangerne), og at smørremidlet
derfro efterfølgende efterlader størrere aflejrede talk-klumper.

Nicolai

Fra : T.Larsen57@gmail.com

Dato : 28-11-08 03:35

On 27 Nov., 20:55, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> ved dog at bl.a. scuba gear kun skifter dele efter behov og
> interpolerer prisen derefter.

Hej Jonas... kan du ikke lige forklare mig hvad du mener med den
sætning ???

Her hos os laver vi ikke "halve" service.
Såfremt vi taler om årlig/periodisk service skifter vi ALLE dele som
er indeholdt i de respektive servicekit.
Derudover renser vi alle slangeender og skfter osse der bla o-ringene
på HP/feeder slangerne.

Vi har dog kunder som jævnligt imellem deres service interval og får
en rensning/efterjustering eller et "feriecheck".
(dér kan det være vi kun lige ordner et par småting, laver en
efterjustering m.m)

Mht til det oprindelige spørgsmål om serviceintervaller, så er det
individuelt på de forskellige mærker.
NORMALT, anbefaler producenterne 1år, eller 100 dyk. POSEIDON til
eksempel hvert 2.år.
OG der er osse forskellige krav fra producenterne mht til hvad der
skal gøres / skiftes og på hvilke intervaller.

Mvh Tommy
ScubaGear

Fra : JL

Dato : 28-11-08 04:05

On 28 Nov., 11:35, T.Larse...@gmail.com wrote:
> Såfremt vi taler om årlig/periodisk service skifter vi ALLE dele som
> er indeholdt i de respektive servicekit.

Ok jeg forstod på dem som fik det gjort hos dig at du kun skiftede
slidte dele. Men det er jo så ikke tilfældet.

mvh
Jonas