PowerPoint på USB stick?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-11-08 16:01

Hvordan gøres det bedst, hvis der skal lægges en powerpoint på en USB stick,
som skal kunne afspilles på den PC den nu sættes i? Det vides ikke om der er
installeret PowerPoint på de PCere som der skal afspille filen.

Kan man lave en fil, som kan afspilles uden at PowerPoint er installeret?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Bjarne Chr

Dato : 26-11-08 17:03

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan man lave en fil, som kan afspilles uden at PowerPoint er installeret?

Prøv at gemme filen som xxxx.PPS
Så skulle den kunne spille uden PowerPoint
Bc

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-11-08 17:41

Den 26 nov 2008 skrev Bjarne Chr i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Prøv at gemme filen som xxxx.PPS
> Så skulle den kunne spille uden PowerPoint

Nej! PPS filer kræver PowerPoint på maskinen

Prøv med Pakke til CD, som JAn beskriver.
Eller Gem som HTML, så kan præsentationen køre i en browser

Lars Klintholm

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-11-08 22:39

Lars Klintholm wrote:

> Nej! PPS filer kræver PowerPoint på maskinen
>
> Prøv med Pakke til CD, som JAn beskriver.
> Eller Gem som HTML, så kan præsentationen køre i en browser

Men så vidt jeg husker flyttes sammenkædede filer ikke automatisk med, så
de kan afspilles på en anden pc.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-11-08 17:07

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> afspille filen.
> Kan man lave en fil, som kan afspilles uden at PowerPoint er
Lav din præsentation færdig. Vælg Filer - Pakke til CD. Klik på
Indstillinger. Sørg for at der er flueben i PowerPoint fremviser Klik på Ok.
klik på Kopier til Mappe. Giv din mappe et navn og vælg dit USB stik som
"destination". Når du er færdig kan du vise præsentationen på en pc uden PP.
Desuden kopieres alel sammenkædede filer, herunder musik og video også over
i mappen og stierne tilpasses automatisk, så link også virker, når du
afspiller præsentationen.

Jan

Fra : bitsnedker

Dato : 08-12-08 02:14

On 26 Nov., 16:00, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:
> [...]
> installeret PowerPoint på de PCere som der skal afspille filen.
>
> Kan man lave en fil, som kan afspilles uden at PowerPoint er installeret?

Hej Thomas - du kunne alternativt lave din powerpoint fil som du vil
fra MS PowerPoint og så installere OpenOffice på usb sticken - du kan
hente en OpenOffice portable udgave på www.portableapps.com - så er du
uafhængig af om der er installeret en MS PowerPoint på den maskine du
vil afvikle præsentationen på.

OpenOffice læser uden problemer PowerPoint filen.

Mvh Bitsnedker :)

Fra : bitsnedker

Dato : 08-12-08 02:14