grafikkort hastighed
Fra : ole

Dato : 23-11-08 22:01

jeg har en pc. atlon xp 3200 med 1 GB ram ,hvor grafikkortet er et geforce
fx 5200 .... små 4 år gl. det kniber med at spille hitman 3 så jeg leder
efter et sted ( uden held ) hvor man kan sammenligne forskellige kort ...
evt søjlediagram. for jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal købe... måske et
geforce 9800 gtx til ca 1400 men ved ikke hvor meget hurtigere det er

håber der er nogen der kan hjælpe mig...
ole
ps kan godt finde test af forskellige kort men ville gerne sammenligne det
med det jeg har..

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-11-08 22:59

Efter mange tanker skrev ole:
> [...]
> ole
> ps kan godt finde test af forskellige kort men ville gerne sammenligne det

Her er forskellige benchmarks hvor du kan sammenligne forskellige
grafikkort:

http://www.tomshardware.co.uk/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/Crysis-v1-21,750.html

Fra : Morten Stæhr

Dato : 24-11-08 17:03

"ole" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ole
> ps kan godt finde test af forskellige kort men ville gerne sammenligne det
Mon ikke din computer er født med AGP istedet de nye
pci-e indstikspladser, så kontroller at det nye kort du køber er til AGP.
Mener at det hurtigste agp der er på markedet er AMD/ATI 3850.men det er
også lysår hurtigere en dit 5200

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-11-08 21:47

ole wrote:
> jeg har en pc. atlon xp 3200 med 1 GB ram ,hvor grafikkortet er et geforce
> fx 5200 .... små 4 år gl. det kniber med at spille hitman 3 så jeg leder

Det er bestemt ikke det hurtigste kort fra nvidia. En prisbillig løsning
kunne være et nVidia 7600GS.

Jesper Poulsen

Fra : ole

Dato : 24-11-08 21:54

følger stadig med med interesse....

Fra : Morten Stæhr

Dato : 24-11-08 22:59

> følger stadig med med interesse....

Jeg vil lige henvise til denne test
http://www.tomshardware.com/reviews/ati-agp-3850-agp,1939-4.html
Vær dog lige opmærksom på, de fleste nyere spil er ret cpu intensive, så
spørgsmålet er du vil få det fulde udbytte at et 3850

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-11-08 01:07

Morten Stæhr wrote:

> Vær dog lige opmærksom på, de fleste nyere spil er ret cpu intensive, så

Det kan klares med et raskt overclock af CPU'en. 20% OC burde kunne gøre
en del ved det (og dermed bringe den i nærheden af min gamle 2200MHz
Athlon64 @ 2640MHz).

Den klarede både Crysis og COD4 uden problemer.

Jesper Poulsen

Fra : ole

Dato : 25-11-08 15:34

sådan lige hvad jeg kan se ser der jo udemærket ud ... kigger lige i
edbpriser...der er et
" sapphire radeon hd 3850
(begrænset version)
(512 MB )
det koster en lille tusse... .. men når vi nu er ved min uvidenhed hvad er
så ...... begrænset version
ole

Fra : ole

Dato : 25-11-08 15:46

fandt det længere nede ... lidt uenighed om begrænset version men det er
vist uden spil ...
ole

Fra : ole

Dato : 28-11-08 23:14

mange tak for hjælp ... har netop bestilt et agp Sapphire radeon hd 3850 til
868,-
ole