Andet multimedie
bentjuul 3670
Større dokumenter i InDesing eller Illustr~
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-11-08 14:44

Hvad gør I, når der skal laves store dokumenter til print?

InDesign og Illustrator kan ikke lave dokumenter i 1805 cm x 575 cm - er der
en måde at omgå dette på?

Alternativt kan jeg skalere det ned, og det bliver også løsningen til denne
opgave, da det kun består af vektorgrafik, men hvad hvis der er skal bruges
bitmap? Jeg ved godt at betragtningsafstanden er stor på de formater, men
alligevel kan det vel være rart at kunne lave det i 1:1?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - hvad skal der på JULEGAVERNE i år? Der skal fart

Fra : Max

Dato : 20-11-08 15:01

Hej .°o.O Thomas O.o°.

> skal bruges bitmap? Jeg ved godt at betragtningsafstanden er stor på
> de formater, men alligevel kan det vel være rart at kunne lave det i
> 1:1?

Tror du din computer kan slæbe rundt på en bitmat i den størrelse ?

--
Mvh Max

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-11-08 15:30

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej .°o.O Thomas O.o°.

> Tror du din computer kan slæbe rundt på en bitmat i den størrelse ?

Et billede på f.eks. 9x3 meter i 72 vil jf. Photoshop fylde 827,6 MB, så det
skulle jeg mene - den er ikke lynhurtig i de størrelser, men det går har jeg
lige fundet ud af

I 18 gange 5 meter har jeg idé om vil være trælst at arbejde med.

Men tilbage til spørgsmålet: er der nogen måde at lave store dokumenter i
InDesign eller Illustrator?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Ole V Jensen

Dato : 20-11-08 18:43

..°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> wrote:

> Men tilbage til spørgsmålet: er der nogen måde at lave store dokumenter i
> InDesign eller Illustrator?

Nej, men lav dokumentet i en størrelse der passer, og så skaler det op
hos din skiltemand.

Jeg gør det hele tiden, og det har aldrig givet problemer.

mvh
Ole-J