Speciel SELECT-forespørgsel i MySQL
Fra : The87Boy

Dato : 21-11-08 09:24

Jeg har en tabel med to felter kaldet skrevet og fra. Jeg skal her
bruge fra, hvor skrevet er sat lig n, hvilket jeg godt kan se bliver
til denne:
SELECT `fra` FROM `profil` WHERE `skrevet`='n'

Fra kan dog være alle tal mellem 1 og 22, men tallene skal kun være
repræsenteret en gang, er det muligt at gøre det i SQL-forespørgslen?

Fra : The87Boy

Dato : 21-11-08 10:54

On 21 Nov., 18:19, "Peter" <nom...@nomail.dk> wrote:
> [...]
>
> Fra kan dog være alle tal mellem 1 og 22, men tallene skal kun være
> repræsenteret en gang, er det muligt at gøre det i SQL-forespørgslen?

Kan den også sortere dem i nummerisk rækkefølge

Fra : Peter

Dato : 21-11-08 20:42

> [...]
>
> GROUP BY fra
>
> /P

Kan den også sortere dem i nummerisk rækkefølge

Ja
ORDER BY fra

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 22-11-08 01:18

The87Boy wrote:
> [...]
>
> Fra kan dog være alle tal mellem 1 og 22, men tallene skal kun være
> repræsenteret en gang, er det muligt at gøre det i SQL-forespørgslen?

SELECT DISTINCT `fra` FROM `profil` WHERE `skrevet`='n'

Arne

PS: Undlad dog de `` omkring navne - hvis de er nødvendige, så skal
du vælge nogle bedre navne.