Sjovt inslag
Fra : Andy Dufresen

Dato : 18-11-08 21:51

Hej.

Der kom på et tidspunkt her i forumet en beskrivelse af, hvordan en kat
'fører hus'.

Nogen der har den liggende?

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-11-08 22:19

In news:0016d672$0$736$c3e8da3@news.astraweb.com,
Andy Dufresen <covershare@gmail.com> typed:
> Hej.
>
> Der kom på et tidspunkt her i forumet en beskrivelse af, hvordan en
> kat 'fører hus'.
>
> Nogen der har den liggende?

Jeg tror at det er denne du mener. Den er helt fantastisk sjov.:

Hundens dagbog
==============
08:00 - Waow! Morgenmad! Det er det bedste jeg ved!
09:30 - Jaeh! En tur i bilen! Det er det bedste jeg ved!
09:40 - Hurra! En tur i skoven! Det er det bedste jeg ved!
10:30 - Jeg bliver børstet og plejet. Det er det bedste jeg ved!
12:00 - Hundekiks! Uhmmmm ... Det er det bedste jeg ved!
13:00 - Har leget ude i gården. Det er det bedste jeg ved!
15:00 - Basker vildt med halen. Det er det bedste jeg ved!
17:00 - Aftensmad og rester. Det er det bedste jeg ved!
19:00 - Jeg spillede bold med ungerne. Det er det bedste jeg ved!
20:00 - Har set noget fjernsyn med far og mor. Det er det bedste jeg ved!
23:00 - Snorker i min varme kurv. Det er det bedste jeg ved!

Kattens dagbog
================
Dette er dag 983 af mit fangenskab.

Mine vogtere fortsætter med at moppe mig med bizarre små klingende ting
og sager.

De spiser frisk kød imens jeg og de andre indsatte er på tørfodder. Jeg
viste dem dog klart min hån for den latterlige ration, men jeg er nødt
til at spise lidt, så jeg kan forblive i live.

Det eneste som holder mig i live er min drøm om flugt.

I et forsøg på at vække deres afsky har jeg igen kastet op på
persertæppet. Og i dag har jeg halshugget en mus og smidt dens hovedløse
lig for deres fødder.

Jeg havde håbet på, at dette vil have vakt frygt i deres hjerte siden
det viser dem, hvad jeg er i stand til at gøre. De nøjedes med at
kommentere det med hvor "god en lille jæger" jeg var. Skiderikker!

Der var forsamling af deres sammensvorne i aftes og jeg blev sendt væk
og lukket ind i et værelse. Jeg kunne dog både lugte maden og høre
snakken. Jeg kunne høre, at de sendte mig væk takket være magten af
"allergi". Jeg skal have fundet ud af, hvad det er for noget og hvordan
jeg kan bruge det til min fordel.

I dag lykkedes det mig næsten at slå en af mine bødler ihjel ved at sno
mig om hans ben imens han gik. Jeg må prøve igen i morgen, men fra
toppen af trappen.

Jeg er overbevist om, at andre indsatte er angivere og psykiatriske
tilfælde.

Hunden har specielle privilegier: Han bliver jævnligt sluppet løs og ser
ud til at være mere end villig til at vende tilbage. Han er tydeligvis
en sinke.

Fuglen er garanteret angiver: Jeg har observeret hvordan han jævnligt
snakkede med vagterne. Jeg er sikker på, at han rapporterer hver af mine
bevægelser.

Mine vagter har arrangeret beskyttelse for ham: Han er i en celle i
højden, umuligt for mig at nå. Så han er godt beskyttet ... For
øjeblikket!

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Andy Dufresen

Dato : 18-11-08 22:29

Tove Krieger a écrit :
> [...]
>
> Mine vagter har arrangeret beskyttelse for ham: Han er i en celle i
> højden, umuligt for mig at nå. Så han er godt beskyttet ... For

Den er nu også god. Men nej, det er ikke den...

Fra : Mariann Juhl

Dato : 19-11-08 14:23

> Andy Dufresen skrev:
> Hej.
>
> Der kom på et tidspunkt her i forumet en beskrivelse af, hvordan en kat
> 'fører hus'.
>
> Nogen der har den liggende?

Hej Andy

Har du prøvet at kigge her:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/historier/historier_index.php?cat=13

Det kan være den gemmer sig i pulterkammeret over sjove, søde og rørende
historier Mine personlige favoritter er "når grænserne flyttes",
"hvor mange katte skal der til for at skifte en elektrisk pære", og
"hvordan man giver sin kat en pille"

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Andy Dufresen

Dato : 19-11-08 16:10

Mariann Juhl a écrit :

> [...]
> historier Mine personlige favoritter er "når grænserne flyttes",
> "hvor mange katte skal der til for at skifte en elektrisk pære", og

Den er heller ikke der... Ellers interessant læsning... Det er da træls
at jeg ikke gemte den. :)

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 20-11-08 02:38

On 18 Nov., 21:51, Andy Dufresen <coversh...@gmail.com> wrote:
> Hej.
>
> Der kom på et tidspunkt her i forumet en beskrivelse af, hvordan en kat
> 'fører hus'.
>
> Nogen der har den liggende?

Det er sikkert ikke den, men på et tidspunkt lavede jeg en beskrivelse
af hverdagen for Mivs:
-----
03:00 Luske lidt rundt i huset.
04:30 Kigge vagtsomt ud af diverse vinduer.
06:35 Vække mine to dør- og dåseåbnere (vækkeuret ringer 06:45).
06:40 Spise morgenmad.
06:43 Stille mig i vejen, og rende mellem benene på dem.
06:50 Tigge om mere mad og rende i vejen.
07:00 Ud at afpatruljere haven mm.
07:20 Mjave og hoppe op ad havedøren for at komme ind.
07:20 Hoppe op ad havedøren for at komme ud igen.
07:20 Hoppe for at komme ind igen (gentag evt. lidt flere gange).
07:30 Fortrække til stuens bedste stol til morgenvask.
07:40 Middagslur.
07:50 Lade som ingenting når dør- og dåseåbnerne siger farvel.
08:10 Vågne glad og overrasket op hvis det kun var den ene der gik.
11:57 Flintre rundt i hele huset i et vanvittigt tempo.
12:04 Check madskålen. Spis kun hvis menuen virkelig er guf.
12:10 Vask og fortsættelse af middagslur.
13:30 Nyde udsigten fra de borde hvor jeg normalt ikke må komme.
14:00 Skynde mig ned, hvis een af dem kommer uventet hjem.
16:10 Lytte. Vente på døren går op. Smutte ud når de kommer hjem.
17:00 Komme ind igen - måske.
17:05 Hygge og følge med i alt hvad der sker, specielt i køkkenet.
19:00 Spise aftensmad.
19:10 Finde den bedste plads i hjørnesofaen.
22:30 Mjave og søge hen mod døren; sengetid.
22:45 Spise lidt knasere i soveværelset.
22:47 Afpatruljere huset.
22:50 Tilbage og finde den bedste plads i dynerne. Der må skubbes.
-----

Mivs er ikke mere, og alle katte er forskellige, så ovennævnte findes
ikke på min nuværende hjemmeside.
Jeg må lave en liste for Lille Misser engang.
http://pein.dk/foto/katte.htm
--
Hilsen Niels
Miaauu fra Lille Misser.

Fra : Siri

Dato : 21-11-08 16:44

> Andy Dufresen skrev:
> Hej.
> Der kom på et tidspunkt her i forumet en beskrivelse af, hvordan en kat
> 'fører hus'.
> Nogen der har den liggende?

Hej Andy.
Hvis du beskriver lidt nærmere, vækker det måske hukommelsen hos nogle
af de 'goe gamle' herinde.
Husker du lidt fra teksten, hvad den handlede om, et par detaljer,
formuleringer - noget?
Jeg ville da sikkert også nyde at læse den
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-11-08 17:29

In news:veudnY7vwempSrvUnZ2dnUVZ_vadnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> [...]
> af de 'goe gamle' herinde.
> Husker du lidt fra teksten, hvad den handlede om, et par detaljer,

Det må være meget længe siden, for der er heller ingen klokker der ringer
hos mig. Jeg plejer at gemme den slags "guldkorn" og den kan meget vel ligge
på min gamle computer, men den er til reparation p.t., så jeg kan ikke
checke førend jeg får den hjem igen. Jeg husker altså intet om en kat der
"fører hus".

Fra : Siri

Dato : 23-11-08 14:57

> [...]
> hos mig. Jeg plejer at gemme den slags
> checke førend jeg får den hjem igen. Jeg husker altså intet om en kat der

Ja, jeg er ihvertfald for ny til at være andet end hægtet af, det
eneste, jeg kan komme på om en kattefamilie er denne søde og begavede
film:
http://www.moviesfoundonline.com/private_life_of_a_cat.php
Som sagt, Andy, kom med et par detaljer mere? Jeg har kontakt til nogle
af dem, der var med fra gruppens spæde start, så hvis du kan give mig
lidt flere ledetråde til deres hukommelse, skal jeg gerne spørge f eks
'Ann og Ann' m fl
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-08 15:59

In news:mM-dnYN77ZnU_LTUnZ2dnUVZ_r3inZ2d@giganews.com,
> [...]
>>
> Ja, jeg er ihvertfald for ny til at være andet end hægtet af, det
> eneste, jeg kan komme på om en kattefamilie er denne søde og begavede

Åh ja Siri. Selv om det måske ikke er den Andy er ude efter, så er det noget
af den mest bedårende film om en lille kattefamilie. Jeg havde den på min
gamle computer, så tak for at du sendte den igen.

Så vidt jeg husker var det Hanne (Engermann) der for et par år siden sendte
den. Hun var også helt væk i den historie. Til andre vil jeg kun sige, at
jeg synes I skal se den til ende, den er bare så sød.

Fra : Siri

Dato : 23-11-08 16:18

> [...]
> den. Hun var også helt væk i den historie. Til andre vil jeg kun sige, at
> jeg synes I skal se den til ende, den er bare så sød.

Allerbedst ved den film (synes jeg): I en tid, hvor man (på trods af
30ernes frigørelses- og oplysningsforsøg) stadig tænkte meget
traditionelt mht kønsroller, også i dyreverdenen, så viser denne gode
film noget mere faktuelt orienteret viden om kattenes sociale liv:
Farkat deltager skam i familielivet, modsat de udbredte myter.
Det link, jeg først sendte, kan jeg ikke selv få til at fungere, men på
YouTube fandt jeg endda en 2'er og en 3'er ved at søge på instruktøren
(Alexander Hammid):

http://www.youtube.com/watch?v=vcmaKE_zzcw
http://www.youtube.com/watch?v=ZG-xpSr1PpQ
http://www.youtube.com/watch?v=ZG-xpSr1PpQ

Nu bliver jeg i tvivl om, om ikke det bare er en opdeling af den opr. ca
20 min. lange film i en tidsramme sat af YouTube. Men god kunst og
dejlige katte er det.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-11-08 19:51

In news:l8idnb0bjrur6bTUnZ2dnUVZ_q7inZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> Nu bliver jeg i tvivl om, om ikke det bare er en opdeling af den opr.
> ca 20 min. lange film i en tidsramme sat af YouTube. Men god kunst og
> dejlige katte er det.

Jo Siri, det er nøjagtigt den samme men opdelt i 3. Det er meget benyttet på
Youtube når der skal vises f.eks. serier der ikke varer for lang tid. Og god
kunst og dejlige katte er det helt bestemt.

Fra : Andy Dufresen

Dato : 24-11-08 18:50

Siri a écrit :

> [...]
> Husker du lidt fra teksten, hvad den handlede om, et par detaljer,
> formuleringer - noget?
> Jeg ville da sikkert også nyde at læse den

Undskyld det sene svar.

Jeg kan ikke huske teksten, men den hed noget i stilen med 'blablabla
kat med hus at føre'

Var ellers sikker på at jeg skrev den ud... Måske det slet ikke er her
jeg har set den.:)

Fra : Andy Dufresen

Dato : 24-11-08 22:20

Andy Dufresen a écrit :
> Hej.
>
> Der kom på et tidspunkt her i forumet en beskrivelse af, hvordan en kat
> 'fører hus'.
>
> Nogen der har den liggende?

Tror det var denne:

Badeværelser: Følg altid gæster ind på badeværelset. Det er ikke
nødvendig at gøre noget. Bare sid og glo.

Døre: Lukkede døre tillades ikke. For at få åbnet en dør, så stil dig
på bagbenene og dask eller skrab med forbenene. Når døren så bliver
åbnet er det ikke nødvendigt at bruge den. Efter åbning af yderdøren,
stiller du dig i døråbningen, halvt inde, halvt ude, og tænker på noget
rart. Dette er specielt vigtigt, hvis det er meget koldt, regn, sne
eller mange myg.

Stole og tæpper: Hvis du skal kaste op, må du straks se at komme op i
en stol. Hvis du ikke når det, kan du bruge et orientalsk tæppe. Hvis
der ikke findes et orientalsk tæppe, så er almindelige langhårstæpper
også gode.

Forstyrre: Hvis nogle mennesker gør noget, mens andre andre ikke gør
noget, skal du holde dig til dem, der gør noget. Dette kaldes »at
hjælpe til« eller »forstyrre«.

Regler for at forstyrre:
1. Når du følger med i madlavningen skal du sidde lige bag kokkens
venstre hæl. Du bliver ikke set og dermed er der større chance for at
blive trådt på, for så at blive taget op og trøstet.

2. Når nogen læser en bog, så skal du se at komme ind under hagen,
mellem øjnene og bogen, hvis du da ikke kan lægge dig tværs over selve
bogen.

3. Ved andet papirarbejde: Læg dig på papirerne på den mest muligt
hensigtsmæssige måde, sådan at så mange som muligt af papirerne bliver
skjult. Lad som om du sover, men fra tid til anden strækker du dig og
klasker til blyanten eller pennen.

4. For folk som betaler regninger eller arbejder med selvangivelsen
eller julekortene må du altid have et klart mål: At forstyrre! Først
sætter du dig på papiret, der arbejdes med. Efter at være jaget væk,
sætter du dig ved siden af og ser trist ud. Når du er blevet fjernet
for anden gang skubber du penne, blyanter og viskelæder ned fra bordet;
en ting ad gangen.

5. Når et menneske holder en avis op foran sig, må du hoppe op på
bagsiden af avisen. Mennesker elsker at blive hoppet på.

6. Når et menneske arbejder ved en PC hopper du op på pulten, spadserer
over tastaturet og prøver at fange markøren på skærmen.
Om at gå: Så ofte som mulig skal du løbe frem foran mennesker, så snært
og nært som du kan. Særlig vigtigt er det i mørket og på trapper, når
nogen bærer på noget.

Sengetid: Du skal altid sove oven på menneskene, sådan at de ikke kan
vende sig.

Sandkasse: Når du bruger sandkasse, så skal du sparke så meget sand som
muligt ud fra kassen. Menneskene elsker følelsen af kattesand mellem
tæerne.

Glemsel: En gang imellem skal du gemme dig et sted menneskene ikke kan
finde dig. Du skal ikke, under nogen omstændigheder, vise dig før efter
tre eller fire timer. Dette gør, at menneskene går i panik (en positiv
oplevelse) fordi de tror, du er stukket af eller faret vild. Når du
kommer frem igen vil menneskene overøse dig med klap og andre kærtegn.
Sandsynligvis vil du også få noget lækkert at spise.

En sidste tanke: Brug alle muligheder for at komme ind på et menneske,
helst ansigtet. Vend dig om og vis dem din bagdel. Menneskene synes det
er dejligt, så gør det tit.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-08 22:36

In news:001ec5b5$0$700$c3e8da3@news.astraweb.com,
> [...]
>
> Tror det var denne:
>
> Badeværelser: Følg altid gæster ind på badeværelset. Det er ikke
> nødvendig at gøre noget. Bare sid og glo.

Det er helt sikkert her i gruppen du har læst den, men det er altså meget
længe siden, og jeg synes at der er et par af punkterne jeg ikke har set
før, eller også har jeg bare glemt dem igen, men go' det er den altså. Godt
at du fandt den, for så kan jeg gemme den i mine dokumenter.