en lille solstrålehistorie i en kold tid..
Fra : ager

Dato : 18-11-08 08:50

Vi passer en tæve nogle dage hver uge for en god ven, hun er også
kattemenneske og har en skøn abby, rumle.. (-;
nå, men hun havde bemærket under sin morgen luftetur, at en hunkat havde
siddet i en lyskasse og puttet sig i nogle nedfaldsblade. hun gik turen igen
senere på dagen, hvor katten var væk, men næste morgen var den der igen, og
næste morgen igen.. hun forfattede en annonce og satte i avisen, hvor hun
efterlyste en evt. ejer til den her lille hunkat. ingen respons andet en fra
en ældre dame der bekymret spurgte til katten.
en uge gik der, og ingen respons. Den ældre dame ringede til min ven igen,
og spurgte til katten, om hun ikke skulle forsøge at fange den og tage dem
med hjem i varmen. Hendes egen kat var tidligere på året måttet aflives pga.
alderdom og sygdom, så hun længtes sådan efter selskab og hun havde ikke
lukket et øje siden hun havde læst annoncen..
Så de fik i fællesskab fat i den her hunkat, som højst sandsynligt er en
stor killing fra i sommers, og den ældre dame tog hende med hjem.

nogle dage senere ringede hun til min ven, og kunne glad fortælle, at den
lille misling puttede i hendes bedste-stol foran kaminen, og hun havde spist
som en tærsker lige siden, hun havde været til dyrlægen med hende og fået
hende vaccineret og gjort ved og hun var så glad for sin nye lille pelsede
ven..

Det er sådan noget jeg kan få tårer i øjnene af, det er sand kærlighed til
dyr.

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-11-08 11:25

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pelsede ven..
>
> Det er sådan noget jeg kan få tårer i øjnene af, det er sand kærlighed til

Du har helt ret, Marie, jeg fik også vand i øjnene ved at læse din
beretning.
Dejligt, at den lille mis fik så godt et nyt hjem.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-11-08 13:07

In news:gfts47$up2$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:

> [...]
> for sin nye lille pelsede ven..
>
> Det er sådan noget jeg kan få tårer i øjnene af, det er sand

Hvor det altså bare dejligt, at der også findes gode mennesker. Man bliver
helt rørt over at sådan en lille mis kan skabe så megen glæde hos en ældre,
ensom dame. Stor anerkendelse både til hende og din ven. Jeg sender hermed
en virtuel "krammer" til dem begge.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 19-11-08 20:50

"ager" <big@city.dk> wrote in

> Det er sådan noget jeg kan få tårer i øjnene af, det er sand
> kærlighed til dyr.

Det er jo sådan en historie som gør at man alligevel tro på det gode i
mennesket Tak for en opmunternde historie på en regnvåd mørk aften.

--
Kate

gerne ældre.