aktiver funktion "uden" brugerhandling
Fra : Kim Emax

Dato : 18-11-08 04:53

hejsa

Jeg har en funktion, der laver en form i et div tag, som fint
aktiveres onClick. Men hvordan gør jeg, hvis jeg vil aktiver den on
the fly? Det jeg har brug for er at man klikker på et link i en liste,
så henter PHP div. info fra database og udfylder i formen, men jeg kan
bare ikke lige få den skide form frem

if(isset($_GET['release_id'])) {
print 'create new release based on...<br />';
print '<script type="text/javascript">
var test=1;
if(test) {
alert("ugh")
createForm()
}
</script>';

Alert kører fint, men createForm kaldes ikke eller vises i hvert fald
ikke i div containeren, som det sker, når man klikker på et
onclick='createForm()' link

Kim Emax

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-11-08 14:02

Kim Emax forklarede:
> [...]
>
> Alert kører fint, men createForm kaldes ikke eller vises i hvert fald
> ikke i div containeren, som det sker, når man klikker på et

Prøv at lukke alle {} par de rigtige steder.
Kan ikke lige se, at det skulle få det til at virke, med mindre der
smides en fejl, der afbryder udførelsen lige før createForm() som det
er nu.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 18-11-08 06:58

On Nov 18, 2:02 pm, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:
> Prøv at lukke alle {} par de rigtige steder.

Det er de.

> Kan ikke lige se, at det skulle få det til at virke, med mindre der
> smides en fejl, der afbryder udførelsen lige før createForm() som det
> er nu.

Alert kunne også kaldes efter createForm, det giver samme resultat.

Formen virker som sagt med onClick

Kim Emax

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-11-08 15:14

Kim Emax skrev den 18-11-2008:

> Det er de.

Nå for søren.

[...]

Jeg kan tælle to { og een } - og det bliver aldrig rigtigt...
Men det må jo så være en copy'n'paste fejl.

Prøv evt. at køre dine ting i en onload, i stedet for at aktivere dem
direkte i dokumentet.
FF+FireBug er god til den slags..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 18-11-08 15:40

Birger Sørensen <sdc@bbsorensen.com> writes:

> Jeg kan tælle to { og een } - og det bliver aldrig rigtigt...
> Men det må jo så være en copy'n'paste fejl.

Den første er fra php, så den kan ignoreres.

--
/Wegge

Fra : Kim Emax

Dato : 18-11-08 08:08

On Nov 18, 3:14 pm, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:

> Nå for søren.
> Jeg kan tælle to { og een } - og det bliver aldrig rigtigt...
> Men det må jo så være en copy'n'paste fejl.

hehe, jo det er det så. Men den er ikke relevant for javascript
problematikken (siden ville slet ikke blive vist af PHP, hvis }
manglede)

> Prøv evt. at køre dine ting i en onload, i stedet for at aktivere dem
> direkte i dokumentet.

Jeg formoder du mener i body? window.onload er prøvet (dog ikke fra
body), problemet er at jeg først langt nede i dokumentet har
tjekket... Jeg kunne flytte det, men nu var det mere om det var muligt
at aktivere funktionen på anden vis

> FF+FireBug er god til den slags..

Den bruger jeg skam også, med webdeveloper, livehttpheaders og
firebug.

Kim Emax

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-11-08 17:21

Kim Emax tastede følgende:

> [...]
> body), problemet er at jeg først langt nede i dokumentet har
> tjekket... Jeg kunne flytte det, men nu var det mere om det var muligt

window.onload, er vel godt nok.
Jeg må indrømme, at jeg kan ikke lige overskue, hvad det er du egentlig
prøver på.
Man kunne også køre checket på onload i formen, eller den div der
indeholder den (med risiko for at det bliver rekursivt, selvfølgelig.
Hvilket nogle gange er OK, andre ikke...)

Når du skriver kode i body, bliver det eksekveret som det mødes.
Hvis din createForm() bruger noget der ikke er loaded/klar endnu, går
der ged i tingene.
Det var den slags jeg var efter. For hvis det virker efter hensigten,
når siden er loaded - med et link - er det næsten det eneste, der kan
være galt.
Du burde få en fejl - i hvert fald i FireBug.

Jeg kan ikke se at der skulle være noget andet galt - brotset fra at
javascript altså skal have afsluttet statements med et ;, selv om det
mange steder accepteres at de ikke er der.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Christian Kragh

Dato : 18-11-08 16:24

> if(isset($_GET['release_id'])) {
> print 'create new release based on...<br />';
> print '<script type="text/javascript">
> var test=1;
> if(test) {
> alert("ugh")
> createForm()
> }
> </script>';

Prøv at sæt et ; efter alert() linjen, og efter crateform(); linjen.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Emax

Dato : 21-11-08 05:07

On Nov 18, 4:24 pm, Christian Kragh <tur...@gmail.com> wrote:

> Prøv at sæt et ; efter alert() linjen, og efter crateform(); linjen.

jeg lavede formen i PHP i stedet, men får jeg tid vil jeg prøve det du
forslår igen (mener dog at jeg havde sat alert() nedenunder også...

Kim Emax