Acronis backup
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 17-11-08 15:20

Måske ikke virus sikkerheds-problem, men sikkerhed er det nu
alligevel.

Kender nogen her Acronis backup-program? Jeg har Acronis home version
11. Det har jeg haft i nogen tid, siden februar i år mener jeg.

Hidtil har jeg brugt det på den måde, at jeg har taget en fuld backup
+ partition image en gang om måneden. Og derimellem en incremental
backup hver tredje dag.

Så begyndte den at te sig mærkeligt. Bl.a. tog den en fuld backup en
dag, hvor jeg bare ville restore en lille folder. Den tog bacup'en
inden jeg restore'd < grin>, så det var ikke til megen nytte.

Pyt, jeg slettede mine tasks og alle backup'erne (på en ekstern
harddisk) og startede forfra og lavede nye tasks, begyndte naturligvis
med en fuld backup + image.

Men nu forlanger programmet at lave et partition image, hver gang jeg
vil lave en lille incremental backup (hver tredje dag). Og det gider
jeg altså ikke at hverken høre på eller vente på. Det tager mere end
halvanden time. Jeg kan i øvrigt heller ikke vælge hver tredje dag
længere, men skal vælge 72 timer. Mystisk.

Hvordan får jeg stadset til at virke som jeg vil? Eller er der en helt
anden måde at lave sin backups på? Jeg vil gerne være sikker, for jeg
kører Vista på en Acer maskine, hvor der ikke hører installations
cd'ere til (det ligger på en ekstra partition ved jeg).

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : co@ch [4130]

Dato : 26-11-08 15:55

Jeg kan i øvrigt heller ikke vælge hver tredje dag
> længere, men skal vælge 72 timer. Mystisk.
>
> Venlig hilsen
> Kirsten

øhhh.....72 timer = 3 dage....hvad er problemet?

Bri@n

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 03-12-08 10:24

"Kirsten Bjorneboe" <ladydenmark@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg vil gerne være sikker, for jeg
> kører Vista på en Acer maskine, hvor der ikke hører installations
> cd'ere til (det ligger på en ekstra partition ved jeg).

Så brænd dem! Så har du selv et sæt.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's when replying by e-mail.