Egen mailserver og spam
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-08 21:06

Måske poster jeg helt galt nu men har ikke nogen ide om hvilken gruppe jeg
så skal maile til så prøver her.
Jeg har en hMailserver kørende på en windows 2000 pro og det fungere
egentligt ret godt.
Dog modtager jeg omkring 100 spammails hverdag og det ville jeg gerne fange.
Jeg bruger den indbyggede "spambeskyttelse" og under den er "dns sortliste"
aktiveret med zen.spamhaus.org og bl.spamcom.net

Er der andre ting jeg kan gøre for at få et mere effektivt spamfilter op ?

Mvh. Allan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-11-08 23:24

Allan M wrote:

> Er der andre ting jeg kan gøre for at få et mere effektivt spamfilter op ?

Du trækker netværkskablet ud af maskinen.

- Hint: Det er nada med hardware at gøre.

Jesper Poulsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-11-08 18:38

"Allan M" <allan at allanm dot dk fjern> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg bruger den indbyggede "spambeskyttelse" og under den er "dns
> sortliste" aktiveret med zen.spamhaus.org og bl.spamcom.net

Sætte flere DNSBL op eller tilkøbe dig spamfiltrerring.
F.eks softscan gør det rigtig godt, men det er langt fra gratis.

/Dennis