Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Er det normalt? Egenbetaling af medarbejde~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-11-08 03:00

I en større dansk privatejet mediekoncern, afholdes en fælles
julefrokost for alle medarbejdere, hvortil virksomheden kræver 200 kr i
betaling for at deltage i arrangementet, til dækning af mad og drikke i
løbet af aftenen.

Hvad synes I om dette? Er det normalt at medarbejdere selv skal betale
julefrokost i private firmaer?

Umiddelbart tænker jeg, hvordan man som firma kan være bekendt at kræve
penge for at medarbejdere holder julefrokost?

Fra : Knut

Dato : 16-11-08 09:10

Det er da meget normalt - det afhænger ofte af virksomhedens gavmildhed!
Ofte giver man et bestemt bidrag til den slags arrangementer - så betaler
medarbejderne selv det som ikke kan dækkes af tilskuddet.

Knut

Fra : mr

Dato : 16-11-08 12:04

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart tænker jeg, hvordan man som firma kan være bekendt at kræve
> penge for at medarbejdere holder julefrokost?

Det er set før adskillige gange. VEl næppe noge tat hidse sig op over.
Nogle gange er maden gratis, drikkevarer betaler man selv. Overnatning kan
være gratis, andre gange koster det.
Der findes mange måder at gøre det på.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-11-08 17:22

> [...]
>deltage i arrangementet, til dækning af mad og drikke i løbet af aftenen.
>
> Hvad synes I om dette? Er det normalt at medarbejdere selv skal betale

Ja, og de kan jo lade være med at deltage, hvis de ikke ønsker at deltage i
festlighederne.

> Umiddelbart tænker jeg, hvordan man som firma kan være bekendt at kræve
> penge for at medarbejdere holder julefrokost?

Man kan jo helt lade være med at give tilskud til julefrokosten. Så er det
personaleforeningen, der opkræver et beløb fra dem, der ønsker at deltage.

Så ja, det er både almindeligt og firmaet kan godt være det bekendt.

Mvh Maria