Katte og højttalere
Fra : Søren LH

Dato : 16-11-08 08:46

Hej,
Jeg ville gerne anskaffe mig et par gulvhøjttalere. Men vil frontstoffet
kunne overleve kattenes trang til at hvæsse kløer? For ikke at tale om at
virke som afsæt for at komme op på toppen af af højttaleren?
Nogen som har nogle gode ideer, input eller erfaringer med dette?
Mvh
Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-11-08 10:06

Søren LH <slh@DELETEcity.dk> writes:

> [...]
> højttaleren?
> Nogen som har nogle gode ideer, input eller erfaringer med dette?

Kan man ikke sætte et fintmasket metalnet foran? Eller ødelægger det
lyden? (Jeg aner INTET om den slags.)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Søren LH

Dato : 16-11-08 10:14

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Kan man ikke sætte et fintmasket metalnet foran? Eller ødelægger det
> lyden? (Jeg aner INTET om den slags.)

Tak for tippet.

Jeg har selv tænkt på det, og jeg tror ikke det ødelægger lyden
nævneværdigt; men jeg kan ikke lige komme i tanke om hvordan jeg skal lave
det så det bliver pænt. Sådan en højttaler er jo ofte en flot designprodukt,
på linie med møblerne i stuen.

Mvh
Søren

Fra : John Sahl

Dato : 20-11-08 15:28

Søren LH wrote:

> [...]
> lave det så det bliver pænt. Sådan en højttaler er jo ofte en flot
> designprodukt, på linie med møblerne i stuen.

Overbevis lige min kæreste om at det er et designprodukt, for hun hader
virkelig mine nye gulvhøjtalere

Frontrammerne opbevarer jeg i emballagen, for de overlever helt sikkert ikke
kattene hvis det monteres.

Du vil sikkert ikke kunne høre et eventuelt gitter, men det vil helt sikkert
ikke pynte på højtalerne.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Søren LH

Dato : 20-11-08 21:00

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen

> Frontrammerne opbevarer jeg i emballagen, for de overlever helt sikkert
> ikke kattene hvis det monteres.

Er du ikke nervøs for højttalerenhederne?

Mvh
Søren

Fra : Siri

Dato : 16-11-08 19:35

> [...]
> virke som afsæt for at komme op på toppen af af højttaleren?
> Nogen som har nogle gode ideer, input eller erfaringer med dette?

Mine 2 har aldrig vist interesse for højttalere eller stoffet på dem. Så:
Hvis du giver kattene gode, lange kradsetræer at strække sig ud og
hvæsse kløer i, så får de deres lyst styret og behov opfyldt.
Ros dem, når de kradser i kradsetræet
Katte afsætter duft med deres forpoter, og de synes, at alt skal dufte
godt af dem.
Den smule, mine tager i sofakant og klaverbænk, er småtterier: Ikke
kradsen, men duftafsætning.
Sprayer du højttalerne med Feliway, burde du være ude over det problem,
for så synes katten, at den ikke behøver at duftmarkere det, der
allerede dufter godt af katteduft
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Klaus G.

Dato : 16-11-08 19:42

> [...]
> virke som afsæt for at komme op på toppen af af højttaleren?
> Nogen som har nogle gode ideer, input eller erfaringer med dette?
Jeg tror ikke der er "gods" nok i det stofbetræk, til at katten finder det
et godt sted at hvæse klør. Det bliver ihvertfald ikke deres første valg. Så
det gælder vel bare om, som nævnt før, at du skal gøre deres kradse stedet
mere interessante :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : mugge

Dato : 16-11-08 21:12

Jeg har haft katte der aldrig har rørt frontstoffet - og så en enkelt en der
aflivede fornterne til mine Cerwin Vega'er - Så svaret er nok (Som så ofte
før) det kommer an på katten.

Det var i øvrigt overkommeligt at udskifte frontstoffet på CW højt.når det
var blevet for slemt - Syshoppen havde noget stof helt magen til - kan man
sikkert også få i diverse selvbyg højt forretninger - har ihvertfald set det
hos Carsound.dk Så ville jeg tage chancen. I mit hus hsiger statistikken at
3 ud af fire katte aldrig tænker på at gå løs på højttalerne - Så må du jo
vurdere om du finder min undersøgelse tilstrækkelig til at tage chancen.

MVH

VK

Fra : Søren LH

Dato : 16-11-08 21:39

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> statistikken at 3 ud af fire katte aldrig tænker på at gå løs på
> højttalerne - Så må du jo vurdere om du finder min undersøgelse

Tak, nu har jeg netop tre katte, så chancen er altså stor for at jeg har den
af de fire katte, som går efter højttalerstof. Og de kan ikke engang holde
sig fra sofaen, selvom der står et kradsetræ lige op ad. Men jeg kan jo, som
du nævner, få frontstoffet repareret når det bliver for slemt, eller købe
nye som reservedele. Vedr. feliway, som en anden nævner, så kan man jo ikke
i al evighed gå og spraye med det.

Jeg tror jeg kaster mig ud i det.

Tak for gode råd fra alle .

Mvh
Søren

Fra : Allan L

Dato : 16-11-08 21:42

Hej

Det er nok som mugge skriver, det kommer helt an på katten.
Jeg har to gulvhøjttalere på ca 1 meter og to ragdolls.
De har ikke på noget tidspunkt vist interesse for at kradse i høttalerne.

Men Penny springer tit op på dem, men det gør hun uden problemer og uden at
komme i kontakt med stoffet.
Hugo gider ikke at hoppe derop ;) Han er også noget tungere bagi end Penny..

Mvh.

Allan L
http://www.funkie.dk/

Fra : Kate

Dato : 17-11-08 18:57

"Allan L" <nonono@mail.dk> wrote in

> Det er nok som mugge skriver, det kommer helt an på katten.

Det vil jeg også tro.

> Jeg har to gulvhøjttalere på ca 1 meter og to ragdolls.
> De har ikke på noget tidspunkt vist interesse for at kradse i
> høttalerne.

For mange år siden, i start-'90'erne, havde jeg 2 katte, huskatte begge
2, og efter en flytning stod mine højtalere en overgang på gulbet,
hvilket fik begge til at bruge dem som kradsetræ. Nu var jeg så heldig
at fronten var konstrueret så den faldt af ved et let tryk, så det kom
ikke til skade, men dog fik det mig til at tage mig sammen til at få
sat højtalerne op på væggen.
Nu har jeg andre katte og andre højtalere. Om det er højtalernes
størrelse eller katte der er anderledes skal ikke sige, men de rører
aldrig højtalerne. Indrømmet, de er altså heller ikke ret store, så det
er nok ret sandsynligt at det afholder katte fra at benytte dem.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : oz3bto

Dato : 17-11-08 21:29

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virke som afsæt for at komme op på toppen af af højttaleren?
> Nogen som har nogle gode ideer, input eller erfaringer med dette?

Opgiv det på forhånd o find nogen højtaler med metal gitter foran
enhederne... Enste der holder

Alternativt så sæt selv fint masket metal net udover

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-11-08 02:10

Søren LH wrote:
> [...]
> at virke som afsæt for at komme op på toppen af af højttaleren?
> Nogen som har nogle gode ideer, input eller erfaringer med dette?

Jeg har nogle meget stærke gardiner som kløer nemt kommer til at hænge
fast i, og dem holder kattene sig fra, nok fordi at de er bange for at
hænge fast i dem.

Hvis du kan få fat i noget tilsvarende stof, tror jeg de vil lade dem
være i fred efter at de har prøvet at sætte kløerne i dem et par gange.

Jeg ved ikke hvad mine gardiner er lavet af, men det er i hvert fald
ikke noget jeg kan rive over med hænderne.
Muligvis noget polyester/bomuld-blanding, men f.eks. acetatrayon er også
meget stærkt. Jeg ved dog ikke hvor nemt det er at finde noget sort.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-11-08 13:36

In news:d3a7$491fcfac$3e3d9faa$31819@news.arrownet.dk,
Søren LH <slh@DELETEcity.dk> typed:
> [...]
> ikke at tale om at virke som afsæt for at komme op på toppen af af
> højttaleren? Nogen som har nogle gode ideer, input eller erfaringer med

Hej Søren.

Den eneste erfaring jeg har med højttalere er, at jeg aldrig efter 30 år med
katte har oplevet, at der bare én eneste gang er blevet kradset i
højttalerne, så det kan måske være at du tager sorgerne på forskud. Det er
jo slet ikke sikkert at de er interesseret i at kradse i dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats