Spisetid for far's flødehorn.
Fra : Stig Johansen

Dato : 13-11-08 17:07

Hej alle.

Det faldt mig lige ind at lave et par stemningsbilleder over hvordan Twix
får mad når mor ikke er hjemme.

Spiser lidt, strækker sig lidt, og glor lidt.

Jeg har zippet 4 billeder sammen her:
<http://w-o-p-r.dk/images/twix/spisetid.zip>

NB: Jeg har ikke formindsket dem, så de fylder ca 10 MB.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-08 22:20

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle.

Hehe sikke da en sød en han er

Smid gerne lidt flerer på hjemmesidens billedalbum.
Der er der vist en funktion der kan nedskalerer billederne.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

Mvh Allan

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-08 06:13

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote:

> "Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
>
> Hehe sikke da en sød en han er
>
> Smid gerne lidt flerer på hjemmesidens billedalbum.

Jeg har ikke fået oprettet mig endnu, men det skal jeg nok få gjort.
For det meste bruger jeg min Linux, hvorimod programmer osv. til billeder
ligger på en af mine Windows maskiner.

> Der er der vist en funktion der kan nedskalerer billederne.

Jeg har programmer til den slags.
Det her var bare lige en impuls, fat kameraet, ind på PC'en og så ud på
nettet.

Jeg har aldrig været god til at tage billeder og organisere dem, så de
ligger lidt 'hulter til bulter' på min PC.

Er der i øvrigt nogle anbefalede/max størrelser på
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/
?

Og et følgespørgsmål - er der en max MB grænse pr. konto ?

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 12:50

> [...]
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/
> ?
>
> Og et følgespørgsmål - er der en max MB grænse pr. konto ?

Hehe det tager under 3 minutter at oprette sig og få adgang til at lægge
billeder op.
Og du bliver holdt i hånden hele vejen med hjælpetekster, så der er ingen
undskyldning Stig
Og med hensyn til størrelsen på billederne, se hjælpetexterne
Det der med max MB ved jeg ikke, men da det hele foregår på frivillig basis,
så er der en eller anden der lægger HD plads til.
Nok vores webmoster, Tonny

Mvh Allan

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-08 16:15

> [...]

> billeder op.
> Og du bliver holdt i hånden hele vejen med hjælpetekster, så der er ingen

Jo, jeg skal nok lægge nogle billeder op - jeg føler nærmest jeg har lovet
det.

Teknik er nok ikke det største problem, jeg har arbejdet med det det der
edb-noget i ca. 30 år, men historieskrivning...

Men - jeg har aldrig været god til at skrive stile i skolen og sådan noget,
så hvis jeg umiddelbart skulle skrive lidt om Twix, så ville det nok blive
lidt kedeligt, a la "Hej her er Twix.."

Nåh, nu kom han lige og hoppede op på 'fars' tastatur, så han må lige have
en nusser.

Jeg fandt lige et billede fra dengang han var lille - fra september sidste
år.

Jeg tror det var en af hans føste oplevelser i haven uden snor, og skulle
lige kigge lidt på gyngestativet.

Han ligner nærmest en der ikke ved hvad han skulle gøre ved denne her
telefonpæl han lige har indtaget :)
<http://w-o-p-r.dk/images/twix/lille_twix.jpg>

Stig Johansen

Fra : Siri

Dato : 14-11-08 10:02

> Stig Johansen skrev:
> Jeg har zippet 4 billeder sammen her:
> <http://w-o-p-r.dk/images/twix/spisetid.zip>
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Hej Stig
Linket virker ikke (mere)?
Jeg får ialtfald bare en fejlside, når jeg klikker på det.
Måske vil du forsøge igen, jeg ville gerne se Twix flødehorn, især, da
jeg selv har en Lejon flødeskæg
Og så må jeg også heppe på, at du får lavet dig profil og albums på
www.dk-fritid-dyr-kat.dk - flere i gruppen vil sikkert nyde at kunne se
og læse om Twix
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-08 11:18

Siri wrote:

> [...]
> Jeg får ialtfald bare en fejlside, når jeg klikker på det.
> Måske vil du forsøge igen, jeg ville gerne se Twix flødehorn, især, da

'Guffehorn' - kunne jeg også finde på at kalde ham.
For et par timer siden var han sulten, og fik noget sheeba 'våd foder', men
på en eller anden måde vidste han, at der var rejer i køleskabet, så det
blev rejer i stedet for.

Jeg tog et par billeder, og det er lidt over temaet:
"Far's guffehorn ligger og bøvser".

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-08 11:42

Stig Johansen wrote:

> Jeg tog et par billeder, og det er lidt over temaet:
> "Far's guffehorn ligger og bøvser".

Hér er et billede af "Far's guffehorn" efter han fik lidt rejer:
<http://w-o-p-r.dk/images/twix/guffehorn.jpg>

Stadig ikke nedskaleret men det må jeg kigge på - engang..

Stig Johansen

Fra : Siri

Dato : 14-11-08 11:53

> [...]
> på en eller anden måde vidste han, at der var rejer i køleskabet, så det

Jeg glæder mig som sagt til at se dem i dit album (alternativt med et
link, der virker )
Hvad får han af tørfoder?
Den nemmeste måde at undgå plagerier er ved at have et par forskellige
slags tørfoder stående fremme hele tiden, med et par slags, som katten
godt kan lide (prøveposer kan som regel bestilles, ellers har de fleste
gode mærker såkaldt smagsgaranti).
Velbekomme til det søde guffehorn

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-08 16:27

Siri wrote:

> Jeg glæder mig som sagt til at se dem i dit album (alternativt med et
> link, der virker )

Albummet skal nok komme, men det med linket der ikke virker er jeg ikke helt
med på - det virker hér.

> Hvad får han af tørfoder?

Jeg tror det mest er Whiskas han får, men det er konen der styrer indkøbet
på den front.

> Den nemmeste måde at undgå plagerier er ved at have et par forskellige
> slags tørfoder stående fremme hele tiden, med et par slags, som katten
> godt kan lide

Han spiser skam masser af tørfoder - når han vil!

Nogle gange er han komplet ligeglad med 'vådfoder', og higer efter tørfoder.
Signalet er tydeligt - hvis han står og glor i skålen med tørfoder, er det
det han vil ha'.

Den er aldrig tom, men som nogle har været inde på, så sorterer han.
Hvis der kun ligger de rester han ikke rigtig gider, så plager han og/eller
fælder mig, indtil han får sin vilje - og det gør han som regel.

Forkælet - gu er han så - men jeg var også forkælet som barn, så man skal
ikke kaste med æbler hvis man selv er et skrog :)

Stig Johansen

Fra : Siri

Dato : 14-11-08 18:23

> [...]
> Forkælet - gu er han så - men jeg var også forkælet som barn, så man skal
> ikke kaste med æbler hvis man selv er et skrog :)

Dette er den side, jeg får, når jeg klikker på dit link

Siden blev ikke fundet
Den side, du søger efter, er fjernet, navnet er ændret, eller den er
midlertidigt utilgængelig.
Prøv følgende:
Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du sørge for,
at adressen er stavet korrekt.
Åbn the w-o-p-r.dk hjemmesiden, og søg efter links til de oplysninger,
du vil have.
Klik på knappen Tilbage for at prøve et andet hyperlink.
Klik på Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.
HTTP 400 - Ugyldig anmodning
Internet Explorer

Og vel skal de dog forkæles, misbamserne
Har du prøvet at få nogle prøver på andet foder - Hills, Royal Canin -
fra dyrlægen eller dyrehandlen?
Mine har prøvesmagt adskilligt, og fundet deres favoritter, der mætter
godt og smager lækkert - bedre for katten, og billigere i længden
Royal Canin Fit32 plejer at være et hit....

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-11-08 19:09

Siri wrote:

> Dette er den side, jeg får, når jeg klikker på dit link
>
> Siden blev ikke fundet
> Den side, du søger efter, er fjernet, navnet er ændret, eller den er
> midlertidigt utilgængelig.

Weird - hvilken klient bruger du ?

På Usenet (NNTP) plejer vi at sætte links inde i <>, som stort set alle
nyhedslæsere forstår.

Her er linket uden <>:
http://w-o-p-r.dk/images/twix/spisetid.zip

Men det er stadig en zip-fil med 4 (store) billeder i.
(jeg skal nok lave dem mindre:)

De ligger på en server hos UnoEuro, og burde være tilgængelig - altid.

Stig Johansen

Fra : Siri

Dato : 15-11-08 12:06

> [...]
> http://w-o-p-r.dk/images/twix/spisetid.zip
> De ligger på en server hos UnoEuro, og burde være tilgængelig - altid.

Tusind tak - nu sker der da noget, den tager sig tid, men noget er på
vej - jow da, ad lidt omveje har jeg nu beundret din fine rødtabby
flødehorn-guffehorn-gut. Hvor ser han velnæret og tilfreds ud, blank i
pelsen - dejlig kat!
Og du rammer hovedet på sømmet, når du spørger om klient og server.
Grunden til, at jeg og andre i gruppen bruger gruppens hjemmeside, er,
at vi ikke har klient-server-etc, og knap nok har fattet, hvad det er.
Og grunden til det? Jo:
Hos mig har vi bolig-bredbånd i bebyggelsen, og dermed er alt det med
udbyder og klient og server ikke en mulighed (og jeg tilstår, at jeg
ikke har helt tjek på forklaringen, Tove og Kate har, og Nina er i samme
situation som jeg).
Det giver nogle problemer: Vi kan ikke poste i NG'en på sædvanlig vis,
men gør det via hjemmesiden. I korte perioder kan indlæg forsvinde.
Således kunne jeg intet poste ma-tirs-ons i sidste uge. Det kan være ½
dag, eller ½ uge - nogle gange mere.
Billedbeskæringssiden (pictool) i brugerfunktioner kan jeg ikke se mere.
Jeg har haft megen gavn af den før, men de seneste par mdr. får jeg blot
en blank side, helt hvid, ligeså på min job-pc (jeg tilstår...): Nul
pictool-side.
Nogle gange kan jeg godt poste indlæg/svar på et par linier, men ikke
længere forklaringer som denne. Derfor bruger jeg som oftest copy/paste
funktionen, men når det har funket i nogen tid, dropper eller glemmer
jeg det. Det er i reglen da, at jeg skriver en grundig forklaring på
noget - som så forsvinder ud i det blå
Spænding i livet? Brug NG'ens hjemmeside

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-11-08 15:34

Siri wrote:

> Tusind tak - nu sker der da noget, den tager sig tid, men noget er på
> vej - jow da, ad lidt omveje har jeg nu beundret din fine rødtabby
> flødehorn-guffehorn-gut.

Jeg bliver nødt til at indrømme, at jeg ikke ved hvad en rødtabby er (et
udtryk eller race?)
Twix er én ud af et kuld på 4.
Moderen (som altid er kendt) er en lille sort en.

Jeg har ikke selv set hende, men efter sigende (konen+knægten), så var hun
ikke meget større end hendes egne killinger da vi fik Twix.

Faderen var mere eller mindre ukendt, man da moderen er sort, har man måske
et kvalificeret gæt på hvordan faderen ser ud :)

De 4 killinger var 2 sorte og 2 røde - man (jeg) forstår næsten ikke hvordan
det kan lade sig gøre.

> Hvor ser han velnæret og tilfreds ud, blank i
> pelsen - dejlig kat!

Velnæret - ja han spiser godt.
Vi snakker af og til om han måske er lidt for velnæret, men hvem kan sige
nej hvis han er (lækker) sulten.

Han var forbi dyrlægen for 3-4 måneder siden fordi han tilsyneladende havde
lavet et udskridning med sin bagkrop.

Der var sket eller andet ude i haven, så han kom farende ind af kattelemmen,
trampede gennem huset, så man troede hubertusjagten foregik indenfor, op på
1. salen, ligge lidt, og så ned igen, med en fart, så man nærmest følte det
var Ole Olsen i speedway.

Ingen slagsmål eller lignende, med lidt senere kunne han ikke rigtig rejse
sig op.

Vi gætter på at han er røget sidelæns gennem kattelemmen eller noget
lignende.

Dyrlægen følte på ham, og mente ikke der var noget brækket, og han fik en
smertestillende indsprøjtning.

Et par dage med smertestillende piller fra dyrlægen, og så var han 'up and
running' igen.

Nåh, det var lige et sidespring i forhold til velnæret.

I forbindelse med besøget blev han vejet, og så vidt jeg husker lå han
omkring 5,7 Kg.
Vi vejer ham ikke selv, men siden synes vi han er blevet en anelse tungere.
Vi gætter på 6 Kg, uden at have noget at have det i.

Han er nok i omegnen af 1½ år nu, men jeg ved ikke hvornår de er udvokset.

De forrige 2 katte vi har haft var nogle spirrevippe i forhold til, og i
forhold til dem spiser han noget mere.

> [...]
> situation som jeg).
> Det giver nogle problemer: Vi kan ikke poste i NG'en på sædvanlig vis,

Der findes en udbyder af NNTP (NG'er), som er tilgængelig for alle, uanset
abonnement/ISP osv.

Den er driftet af Ålborg universitet, og var i tidernes morgen sponseret af
Sun, som er en større hardware leverandør.
Oprindelig hed den sunsite, men nu hedder den dotsrc.

Den har jeg selv brugt siden 1995, og den er meget stabil.
Man skal registrere sig for at poste, men alle kan læse, nærmere oplysninger
her:
http://dotsrc.org/usenet/

> [...]
> Jeg har haft megen gavn af den før, men de seneste par mdr. får jeg blot
> en blank side, helt hvid, ligeså på min job-pc (jeg tilstår...): Nul

Det ved jeg ikke rigtig hvad er, men der findes et udmærket
billedbehandlingsprogram, som er frit og gratis, hvis du mangler sådan et.
http://www.gimp.org/

> Det er i reglen da, at jeg skriver en grundig forklaring på
> noget - som så forsvinder ud i det blå

Ja, det er godt nok irriterende, og Murphy siger vel, at det kun er når man
har skrevet _rigtig_ meget, at det forsvinder.

> Spænding i livet? Brug NG'ens hjemmeside

Så vil jeg nok foreslå dig (og andre) at bruge sunsite/dotsrc sammen med
Outlook Express eller anden newsreader.

Hvis noget fejler ligger posten stadig i outbox/udbakken, men på den anden
side går man glip af spændingen ;)

Stig Johansen