Lys
Fra : Jacob

Dato : 14-11-08 17:37

Hejsa

Jeg har et 250 L med heldækkende amatur, men jeg går nu og spekuler på om
jeg skulle få lavet noget lyd med nogle lamper som hænger ned over det, er
der nogen som har nogle gode ideer til hvad man kan bruge??

MVH
Lars

Fra : Jørgen

Dato : 18-11-08 18:25

Hejsa
Jeg ville vælge at bibeholde det heldækkende armatur idet det er meget
praktisk.
Der findes højtalere så små, at de nemt kan indbygges i armaturet.
Hilsen
Jørgen

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 19-11-08 00:03

> Jeg har et 250 L med heldækkende amatur, men jeg går nu og spekuler på om
> jeg skulle få lavet noget lyd med nogle lamper som hænger ned over det, er
> der nogen som har nogle gode ideer til hvad man kan bruge??

Jeg tror ikke dine fisk vil være vilde med lysshow og lyd, med mindre det er
disco fisk du har.

Fra : Jacob

Dato : 22-11-08 16:44

Argh! - bytter snart rundt på S og D, der skulle havde stået lys.

/Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-08 21:11

"Jacob" skrev i en meddelelse
> Argh! - bytter snart rundt på S og D, der skulle havde stået lys.
> /Lars

Det giver jo lidt mere mening

I teorien er der ikke noget i vejen for at lave noget med hængende lamper -
men det vil kræve en del lys til et 250 liter akvarie, hvor du har en
vanddybde på 50 cm.

Mit første akvarie for rigtigt mange år siden var et lille et på omkring 20
liter og der var lampen hjemmebygget med en almindelig glødepære, der var
løftet et stykke over dækglaset for at beskytte det mod varmen fra pæren -
lidt Storm P agtigt

Men det fungerede fint.

Men jeg er lidt betænkelig ved at lave noget til et 250 liter, hvor der skal
noget mere lys til - men på den anden side, så er der jo kommet sparepærer,
spotpærer, haogenpærer og meget andet siden......

Hvis du prøver, så kom gerne med en tilbagemelding

Jan