Rejselygte
Fra : Torben

Dato : 16-11-08 01:34

Hej med jer,

Jeg skal på lidt vragdykning ved sanghat island på filippinerne til vinter,
og overvejer lidt en ny lygte til mig selv i julegave, en man kan rejse med
tænker jeg. Jeg har i forvejen en metalsub 50W HID og en backup lygte fra
Heser eller Heiser 3w LED, men ville måske gerne have noget der ikke vejer
og fylder for meget, men giver massere af lys. Nogle gode ideer ??

-Torben

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 16-11-08 04:17

On 16 Nov., 01:33, "Torben" <t...@fjerneshajq.dk> wrote:
> [...]
> Heser eller Heiser 3w LED, men ville måske gerne have noget der ikke vejer
> og fylder for meget, men giver massere af lys. Nogle gode ideer ??

Jeg dykkede også på nogle af de samme vrag på samme tid for en del år
siden, og sigten var bestemt ikke god, så jeg tror du vil fortryde at
du ikke tager din Metalsub med.

Men ellers har jeg selv brugt en stavlygte som denne Magnum Tec 3 til
rejseformål:
http://www.m-mdive.com/medien/english/torches/home_torches.html

Ikke super meget lys i fht. en 50W HID men GreenForce laver også en
del af samme type:
http://www.green-force.com/

Fordelen er at den er nem at montere men nogle elastikker og du har
det sædvanlige goodman handle.
Tag den endelig ikke med som håndbagage den den opfattes som et
slagvåben.

/Sune

Fra : Torben

Dato : 16-11-08 15:01

"Sune Jørgensen" <sune.joergensen@gmail.com> wrote in message
> [...]

det sædvanlige goodman handle.
Tag den endelig ikke med som håndbagage den den opfattes som et

Hej Sune,

Jeg var der sidste år på et par dyk, da vi sejlede forbi, men der var sigten
ok ?? - denne gang skal jeg bruge en uges tid der, og så skal det jo være
iorden, men Metalsubben vejer omkring 5kg. det er 1/4 del af min samlede
vægt jeg må have med

Jeg syntes ikke jeg kan se hvad type lampe det er TEC 3 HID/LED Watt ??
Torben

Fra : Happy Diver

Dato : 16-11-08 14:10

Torben <trp@fjerneshajq.dk> skrev:
>Hej med jer,
>
>Jeg skal på lidt vragdykning ved
>sanghat island på filippinerne til vinter,
> [...]

Hvad med et rejsebatteri (4ah) til din metalsub

Fra : Torben

Dato : 30-11-08 21:11

"Happy Diver (slet 4BOQK)" <skumbanandk@4BOQKyahoo.dk> wrote in message

> Hvad med et rejsebatteri (4ah) til din metalsub

Desværre vejer 5 og 9 amp. stort set det samme, ifølge deres hjemmeside.
http://www.metalsub.nl/eng/tech_7b.asp
Nogle der har prøvet metalsubs håndholte xl 7.2 med 15 watt´s LED ??

-Torben

Fra : Tom Persson

Dato : 16-11-08 06:17

On 16 Nov., 14:09, Happy Diver <skumbana...@4BOQKyahoo.dk> (slet
4BOQK) wrote:

> Hvad med et rejsebatteri (4ah) til din metalsub

Jeg kan varmt anbefale en lille håndholdt fra Salvo : Salvo Rebel 9W
LED Handheld

Giver et super lys, holder langtid på batteriet, og fylder ikke meget

/Tom

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 16-11-08 08:07

On 16 Nov., 15:01, "Torben" <t...@fjerneshajq.dk> wrote:
> [...]
>
> Hej Sune,
>
> Jeg var der sidste år på et par dyk, da vi sejlede forbi, men der var sigten

Vi kom lige i halen på en tyfon og så var sigten under nul.

> - denne gang skal jeg bruge en uges tid der, og så skal det jo være
> iorden, men Metalsubben vejer omkring 5kg. det er 1/4 del af min samlede
> vægt jeg må have med

Så må din bedre halvdel bare undvære beauty boxen
Noget af det kan vel godt "smules" med i håndbagagen.
Sidst jeg var dernede var problemet med overvægt kun på vej hjem, hvor
jeg måtte sende en 30kg pakke hjem med posten

> Jeg syntes ikke jeg kan se hvad type lampe det er TEC 3 HID/LED Watt ??
> Torben

Bare en 30W halogen, men den er ikke så dyr, men ved ikke om OceanDive
stadig forhandler dem.

/Sune

Fra : Torben

Dato : 16-11-08 17:01

> [...]

> vægt jeg må have med

Så må din bedre halvdel bare undvære beauty boxen
Det ved jeg sgu ikke, syntes jo nok hun har brug for den Godt hun ikke
læser news ...

Noget af det kan vel godt "smules" med i håndbagagen.
Sidst jeg var dernede var problemet med overvægt kun på vej hjem, hvor
jeg måtte sende en 30kg pakke hjem med posten
Same here, men jeg fik dem overtalt, til sidst - vi havde 80 kg. med hjem
til sammen.

> Jeg syntes ikke jeg kan se hvad type lampe det er TEC 3 HID/LED Watt ??
> Torben

Bare en 30W halogen, men den er ikke så dyr, men ved ikke om OceanDive
stadig forhandler dem.
Jeg kan evt. lige ringe til Chris og høre.

/Sune
/Torben

Fra : Ole Dreyer

Dato : 17-11-08 02:39

> [...]
> Heser eller Heiser 3w LED, men ville måske gerne have noget der ikke vejer
> og fylder for meget, men giver massere af lys. Nogle gode ideer ??

Hej Torben,

Jeg er stor fan af Wise Led, en super dansk lygte, som får masser af
roser i bl.a. Diver. Vejer 580g, med standardhovedet, som giver masser
af lys via 3 x . check http://www.wiseled.com/
Ole Dreyer

Fra : Esset

Dato : 17-11-08 09:04

> [...]
> Heser eller Heiser 3w LED, men ville måske gerne have noget der ikke vejer
> og fylder for meget, men giver massere af lys. Nogle gode ideer ??

Jeg bruger også danske Wiseled, den mellemstore model med 3 dioder
(Street), men har også prøvet den med 5 dioder (Tactical) - den er
klart anbefalesværdig, hvis der er dårlig sigt og den er stadigvæk fin
at have med på rejse. Der fåes også forskelligt tilbehør efter behov,
besøg www.wiseled.com..

Esben

Fra : Torben

Dato : 18-11-08 11:51

"Esset" <raahauge.nielsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

klart anbefalesværdig, hvis der er dårlig sigt og den er stadigvæk fin
at have med på rejse. Der fåes også forskelligt tilbehør efter behov,

Tak for info om wiseled, men jeg kender en der har haft nogle stykker af
dem, og hans erfaringer er ikke gode, mht. holdbarhed - specielt ved
connectoren.

-Torben