billedtekst
Fra : Per Andreasen

Dato : 16-11-08 16:30

Jeg har lavet en skabelon, som skal bruges til opsætning af frimærker på
ark. Denne skabelon indsætter rammer af forskellig størrelse via autotekst.
Jeg kan vælge, om der skal være op til 7 rammer på samme linie. Det fungerer
glimrende, og jeg vil meget nødigt lave om på denne funktion.
Nu vil jeg gerne under rammen kunne sætte en beskrivelse af det frimærke,
der sidder i rammen. Jeg har hidtil gjort det ved at sætte et tabulatorstop
under midten af hver ramme og herefter vælge centreret tabulator. Det er
imidlertid en langsommelig affære, og jeg har opdaget til min store glæde,
at jeg bare kan højreklikke på rammen og vælge "Billedtekst". Herved bliver
teksten centreret under rammen ganske automatisk. Min glæde varede dog kun
kort, fordi rammen med tekst "skubbede" de andre rammer en linie ned og de
tre rammer, jeg forsøgte mig med kom til at stå under hinanden i stedet for
ved siden af hinanden, som de gjorde inden jeg valgte at indsætte
"Billedtekst".
Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan jeg kan vælge at indsætte "Billedtekst"
og samtidigt bevare rammerne ved siden af hinanden. Kan nogen hjælpe mig?

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Klaus H

Dato : 16-11-08 16:34

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev i en meddelelse news:49203c93$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> og samtidigt bevare rammerne ved siden af hinanden. Kan nogen hjælpe mig?

Har du prøvet at bygge det op som en tabel?

Klaus H

Fra : Per Andreasen

Dato : 16-11-08 17:13

Hej Klaus

Ja, jeg har forsøgt mig med tabeller. Det giver nogle problemer, som jeg
ikke har kunnet løse. Sommetider skal jeg have tre rammer på en linie,
sommetider fire eller fem, og jeg vil meget gerne have disse rammer til at
fordele sig hen over siden horisontalt med samme mellemrum. Det betyder, at
mellemrummet ikke bliver samme bredde som rammen, og jeg har også haft
problemer med at gøre en del af tabellen "usynlig". Måske er det mig, der
anvender funktionen forkert.

mvh Per

Fra : Klaus H

Dato : 17-11-08 23:14

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev i en meddelelse news:49204677$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> mellemrummet ikke bliver samme bredde som rammen, og jeg har også haft
> problemer med at gøre en del af tabellen "usynlig". Måske er det mig, der
En tabel med kun 1 kolonne?
På hver række indsættes en tabel med kun 1 række og det antal kolonner du skal bruge.
Ikke elegant måske, men løser måske problemet.

Klaus H