Opdater ("refresh") men kun noget af siden
Fra : Is

Dato : 14-11-08 19:40

Hej

Der uploades en side med fast interval (vejrdata) og på samme side
ønsker jeg at have live webcam.

Jeg kan godt genindlæse med "refresh", men så statrer webcam også
forfra, (der skal fyldes noget buffer før den viser billed) og det vil
jeg gerne undgå.

jeg laver forsøget her :
http://www.erikisager.dk/davis/test.htm

Hvordan gør jeg det ???

Erik Isager

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-11-08 20:18

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev

> [...]
>
> Jeg kan godt genindlæse med "refresh", men så statrer webcam også
> forfra, (der skal fyldes noget buffer før den viser billed) og det vil

Jeg kan ikke lige komme med en færdig løsning nu, men et muligt nøgleord
kunne være AJAX (Asynchrone Javascript And XML).

Med ajax kan du f.eks. nøjes med at genindlæse noget af siden.

Nu ved jeg ikke hvordan den færdige side skal se ud, men måske ville jeg
have vejrdataene i en selvstændig tabel og så webcam'et udenfor tabellen.
Mest for at kunne opdatere hele tabellen uden berørre webcam-delen også.

Så kan tabellen smides ind i en <div> med et tilhørende ID, der så
genindlæses med et givent interval.

<webcam-kode>

Fra : Is

Dato : 14-11-08 21:11

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også.

> Så kan tabellen smides ind i en <div> med et tilhørende ID, der så

Det lyder spændende - jeg har fået et søge ord, og vender tilbage
senere.

Erik Isager