Sli problemer
Fra : Peter

Dato : 13-11-08 00:27

Davs

Jeg har for nyeligt indkøbt 2 stk. XRX 9800GTX+ af 2 omgange.

Desværre betød dette at det ene:

XFX 9800gtx+ - 738 mhz core

ikke er helt magen til det andet:

XFX 9800GTX+- 765 MHz core.

De er spændt op i et Asus M2N32SLI deluxe bundkort.

Problemet er at jeg ikke kan se begge kort når jeg har monteret dem. Der er
lys i lamperne og hvert for sig virker de fint såfremt de sidder i sokkel
PCI-E #1

Men dem der sidder i sokkel 2 kan ikke ses nogen steder, end ikke i
enhedshåndtering sokm "ukendt" - de er "usynlige" - dette udelukker vel at
det er forkellen i MHz - så ville kortet da dukke op i enhedshåndtering

Min mistanke er at PCI-E sokkel 2 er defekt (hvilket ville være underligt
efter som bundkortet er absolut nyt og samme symptomer optræder på et
lignende bundkort hos en kammi)

Kort sagt:

Kortet virker (når det sidder id en rigtige sokkel)
Bundkortet virker (opfører sig magen til et andet kort)

Hva' f*nden er der galt?

Fra : no

Dato : 13-11-08 12:52

Afinstallere driver, genstart og installere dem igen med begge kort isat....

Hilsen / Jan