Ventetiden er rædselsfuld
Fra : lh

Dato : 11-11-08 11:27

Min dejlige røde perserhankat, Buddha, er indlagt i dag til undersøgelser.
Jeg syntes han ikke havde den store appetit og også havde tabt sig. Han er
kun knapt 2½ år. Håber virkelig ikke der er noget alvorligt galt. Lige nu
går jeg og venter på en opringning om resultatet - det er ikke godt for
nerverne!

lh

Fra : Siri

Dato : 11-11-08 11:40

> lh skrev:
Lige nu går jeg og venter på en opringning om resultatet - det er ikke
godt for
> nerverne!
> lh

Uha... krydser fingre og håber på det bedste!
Ja, man er bare helt ødelagt sådan en dag - føler med dig!
Nu ikke flere ulykker til dig, der har været rigeligt at slås med.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-11-08 12:04

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun knapt 2½ år. Håber virkelig ikke der er noget alvorligt galt. Lige nu
> går jeg og venter på en opringning om resultatet - det er ikke godt for

hej lh

jeg ønsker det bedste for Buddha og krydser fingre for et godt resultat af
undersøgelserne.

venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 11-11-08 14:38

Buddha er heldigvis ikke alvorligt syg ved første tjek. Alle blodværdier er
fine og sukker er fint. Han havde lidt hævede kirtler på halsen, så man
mente der kunne være en lille halsinfektion. Tænderne var også fine. Men
korrekt han havde tabt sig fra sidst han var der fra 4.5 til nu 3.5.
Han skal nu have en penicillinkur og se hvordan det går. Skal begynde at
spise rigtig igen snart, ellers skal han op igen. Håber det "kun" er en
bagatel, som nu retter sig.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-08 14:52

lh wrote:
> [...]
> hvordan det går. Skal begynde
> at spise rigtig igen snart, ellers skal han op igen. Håber det "kun"

Har du prøvet at give ham Hills A/D fra dyrlægen?
Det er jo netop til katte der ikke rigtig har villet spise, og de fleste
katte plejer at guffe det i sig med stor velbehag.
Jeg kender kun til at det kan fåes som vådfoder, men prøv at spørge din
dyrlæge...

God bedring til Buddha

Louise

Fra : lh

Dato : 11-11-08 14:58

"Louise" <louisePUNKTUMkrarupSNABELAprivatPUNKTUMdk> skrev i meddelelsen

> [...]
> katte plejer at guffe det i sig med stor velbehag.
> Jeg kender kun til at det kan fåes som vådfoder, men prøv at spørge din

Han er én af de katte der nægter at spise vådfoder! Uanset hvad jeg byder
ham og har gjort så røre han det aldrig. Både A/D og almindeligt andet
vådfoder er han tilbudt og mine andre katte får det også lidt og spiser det
med glæde, men han kan ikke ha det!!

lh

Fra : Siri

Dato : 11-11-08 18:02

var også fine. Men korrekt han havde tabt sig fra sidst han
> Han er én af de katte der nægter at spise vådfoder! Uanset hvad jeg byder
> ham og har gjort så røre han det aldrig.> lh

Iiihhh, man skulle tro, at ham og Gia var i familie (fnis, lad os slå
dem op på Pawpeds og tjekke ).
Gia vil kun have (nogle slags) tørfoder. Ikke noget vådfoder, ingen
anden mad. Ellers tak, siger hun tydeligt, hvad er dog det (ikke mad
ihvertfald)?? Men Persian er bare mums, og den anden glider også fint
ned
Så det er heldigt, at både RC Persian og den nyere Indoor Longhair hører
til de solide, stærkt nærende sager - begge de to kan hun lide, har du
prøvet dem?
Leisebamsen tabte jo ½ kg ved hver operation, men på få mdr havde han
taget på igen - på RC Persian.
Da de nu begge har en passende vægt på lige omkring 4 kg, så står jeg
der med 10 kg Persian, uåbnet....

Fra : lh

Dato : 11-11-08 18:21

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> taget på igen - på RC Persian.
> Da de nu begge har en passende vægt på lige omkring 4 kg, så står jeg

Hej Siri.

Nu er det "nyt" at fandt ud af det med vægten. Han har en enormt stor pels
så det har været svært at se umiddelbart og så er han en kat der ikke gider
kæle sådan rigtigt. Og det med vægten er kommet meget langsomt. At vægttabet
var så stort kom bag på mig, men på et tidspunkt var han lige ved at være
for stor!
Jeg fodre netop med de mærker du skriver. Men lige nu er der tilføjet noget
killingefoder fra RC, netop for at han får lidt mere og fordi jeg har tre
andre persere der er tybde generelt (vist noget medfødt!)

lh

Fra : Siri

Dato : 11-11-08 20:01

> [...]
Men lige nu er der tilføjet noget killingefoder fra RC, netop for at han
får lidt mere og fordi jeg har tre andre persere der er tybde generelt

Hej du
Killingefoder er godt, det synes Lejon også - mums Jeg fik en god
halv pose forærende, da han var tyndest, og det gled ned Og i god
fin foderstand kom han
Og ja, pelsen dækker for katten.
Det er næsten surrealistisk, det næsten chok jeg får, når Gia sådan ca
kl 4-5 morgen kommer spindende og vil morgenkæles. Så mærker jeg en
lille, tynd kat Vågner jeg så rigtigt og tænder lyset, så står der
den her store pelsbamse ved siden af mig! Gisp!