Summasummarum kontingent skabelon
Fra : jesper.beenfeldt@gma~

Dato : 09-11-08 04:46

Hej

Jeg har brug for et tip vedr. bogføring af kontingent i
regnskabsprogrammet Summasummarum.

Jeg er kasserer i en forening med ca. 160 medlemmer. Hver måned
trækker vores arbejdsgiver 50 kr. i hver medarbejders løn og overfører
hver enkelt portion til foreningens bankkonto. Langt de fleste
indbetalinger er ens måned for måned, men pga. orlov, fratrædelser
osv. er jeg nødt til at behandle indbetalingerne en for en.

Jeg bogfører disse penge ved hver eneste måned at fakturere hvert
medlem 50 kr. og derefter bogføre indbetalingen. Det er et ret
tidskrævende arbejde, som samtidig virker lidt omsonst.

Er der en mere effektiv måde at løse problemet på?

Jeg forestiller mig en slags skabelon, som jeg kan ændre lidt på hver
måned, før jeg bogfører det hele med et enkelt klik. Jeg troede, at
jeg kunne bruge en kassekladde til det, men det virker ikke for mig.

Har nogen et godt tip? Eller skal jeg gribe sagen an på en helt anden
måde?

Venlig hilsen

Jesper Nielsen, Odense

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-08 22:12

> [...]
>tidskrævende arbejde, som samtidig virker lidt omsonst.
>Er der en mere effektiv måde at løse problemet på?

Hvis du vil over bilag, så kan du jo oprette et bilag for hver person,
eksportere disse som tekstfil.
For hver måned kan du jo så importere disse bilag, lave dine tilrettelser og
bogføre.

/karsten

Fra : jesper.beenfeldt@gma~

Dato : 30-11-08 09:20

On 25 Nov., 22:12, "Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> wrote:

> [...]
> eksportere disse som tekstfil.
> For hver måned kan du jo så importere disse bilag, lave dine tilrettelser og

Tak Karsten, det lyder som en rimelig måde. Jeg ved ikke helt, hvordan
man gør, men det vil jeg sætte mig ind i.

VH
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-08 23:08

>Tak Karsten, det lyder som en rimelig måde. Jeg ved ikke helt, hvordan
>man gør, men det vil jeg sætte mig ind i.

Ja, eller ussel mammon og min fjernopkobling gør meget ved sagen....
/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-12-08 00:29

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> Ja, eller ussel mammon og min fjernopkobling gør meget ved sagen....
> /karsten

Karsten, nu er du derude, hvor det er på sin plads at du gør opmærksom på at
du er Summarum forhandler og bl.a. lever af at sælge support.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-08 09:29

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-08 09:32

> Karsten, nu er du derude, hvor det er på sin plads at du gør opmærksom på
> at du er Summarum forhandler og bl.a. lever af at sælge support.
Ja du har ret - Undskyld
Men så er det jo reklame og det må jeg jo heller ikke. Derfor anonymiteten.
Men ja jeg er certificeret SummaSummarumforhandler - undskyld hvis det ikke
har fremgået af denne eller tidligere tråde.
Det var bl.a. derfor at jeg skrev som jeg gjorde. Ussel mammon gør meget.
Man er jo velkommen til at ringe og spørge.

/karsten

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-12-08 14:01

Karsten Madsen wrote:

> Men så er det jo reklame og det må jeg jo heller ikke. Derfor anonymiteten.
> Men ja jeg er certificeret SummaSummarumforhandler - undskyld hvis det ikke
> har fremgået af denne eller tidligere tråde.

Skriv det en signatur. Jeg kan ikke lige huske hvordan det er man gør i
Outlook Express, men en signatur på Usenet skal starte med to
bindestreger og et mellemrum. Herefter kan du skrive hvad du vil op til
fire linier.

Ebbe

--
Min signatur, indsat pr. håndkraft

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-08 14:08

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Skriv det en signatur. Jeg kan ikke lige huske hvordan det er man gør i
> Outlook Express, men en signatur på Usenet skal starte med to bindestreger
> og et mellemrum. Herefter kan du skrive hvad du vil op til fire linier.

Det har jeg haft engang, men så fik jeg et klask over snuen over dette også,
derfor anonymiteten

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-12-08 14:51

> [...]
>
> "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg haft engang, men så fik jeg et klask over snuen over dette

Det bør du ikke få klask for at bruge din signatur.
Signaturen er netop beregnet til den slags og der må du gerne have en lille
reklame for dit firma.
Kik retningslinierne for signatur her http://usenet.dk/?side=signaturer (der
kan du også henvise til, hvis nogen brokker sig over lidt reklame i din
signatur).

Det er mange gange bedre at bruge signaturen, end helt uopfordret og anonymt
at forsøge at fiske kunder.

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-08 15:19

> Det bør du ikke få klask for at bruge din signatur.

Det ændre jo ikke fakta, for hvorfor jeg stoppede med at bruge signaturen

EOD
/karsten

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 02-12-08 15:55

Karsten Madsen wrote:

> Det har jeg haft engang, men så fik jeg et klask over snuen over dette også,
> derfor anonymiteten

Der har du været ude for en personage, der ikke har forstået hvad man må
bruge en signatur til. Ignorer vedkommende og skulle det ske igen, så
henvis til det link, Allan har givet dig.

Ebbe