Hvilke racer er der i fyren her? Neutralis~
Fra : Per Madsen

Dato : 08-11-08 18:48

Heys

Ny katteejer her! Bor i et villakvarter ude på landet, og har haft lidt
mus, så vi har derfor anskaffet os fyren her...Vagn hedder han:

http://img171.imageshack.us/my.php?image=billede028it1.jpg

http://img523.imageshack.us/my.php?image=billede038ce5.jpg

Super livlig kat, som vi er blevet rigtig rigtig glade for. Han er en
blanding af...hmmm...ja vi ved ikke rigtig hvad...nogen der har bud på
hvilke racer der er i ham.

Han skal også neutraliseres på et tidspunkt. Hvor gammel skal han være?
Han er 11 uger nu. Vi har haft ham i en uges tid, og vi ville ikke lige
starte hans nye liv hos os med at få klippet hans n****** af hos dyrlægen.

Nogen bud på hvad neutralisation+vaccine+mærkning vil koste?

Håber I kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Per Madsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina

Dato : 08-11-08 19:53

Hej

Jeg vil skyde på, at katten skal være ½ år - vores killing fra i sommers
bliver i hvert fald først indkaldt til sterilisation her i november.
Det andet kan jeg desværre ikke hjælpe med, da vores killing er fra
Inges Kattehjem, hvor sterilisation er inkl. Mener vi gav 1100 - 1300
kr. for den sidste kat, der skulle "ordnes", men det er så uden
øremærkning (indekatte).

- Nina

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-08 22:04

In news:u_CdnURhPuZdTYjUnZ2dnUVZ_r_inZ2d@giganews.com,
Per Madsen <per.madsenKATTE@BAKKEgmail.com> typed:
> [...]
>
> Ny katteejer her! Bor i et villakvarter ude på landet, og har haft
> lidt mus, så vi har derfor anskaffet os fyren her...Vagn hedder han:

Hvor er han altså bare bedårende, en rigtig lille charmetrold.

> Super livlig kat, som vi er blevet rigtig rigtig glade for. Han er en
> blanding af...hmmm...ja vi ved ikke rigtig hvad...nogen der har bud på
> hvilke racer der er i ham.

Af det sidste billede at dømme, så kunne der måske godt være noget
orientaler i ham med de store ører og kileformede hoved. Du kan prøve at
google på orientaler katte, der er mange billeder.

> Han skal også neutraliseres på et tidspunkt. Hvor gammel skal han
> være? Han er 11 uger nu. Vi har haft ham i en uges tid, og vi ville
> [...]

Vores dyrehospital (vi bor også på landet ) tilråder at hankatte helst skal
være ½ år gamle og have skiftet tænder, inden kastration.

> Nogen bud på hvad neutralisation+vaccine+mærkning vil koste?

Jeg vil tro at du kan få det samlet for 1.100-1.200 kr., men det er igen
afhængigt af hvor i landet du bor. Priserne kan svinge meget.

Hvis du bor i Jylland må du love, at du *ikke* opsøger dyrlæge Breth Hansen
(der er en advarsel på gruppens hjemmeside hvor du skriver fra). Han er
livsfarlig for dyr. Han har adskillige klinikker, og kan tilsyneladende ikke
bremses, selvom der er gjort forsøg på det. Bare så du ved det, men
du har måske allerede hørt om ham.

Du må da meget gerne skrive igen (og sende flere billeder) af den lille Vagn
også når han er blevet lidt ældre. Det er så hyggeligt at kunne følge de små
misser.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sabina H.

Dato : 08-11-08 23:12

"Per Madsen" <per.madsenKATTE@BAKKEgmail.com> wrote in message
> Heys

hej per ;)

først et stort tillykke med det lille kræ ;)

> [...]
>
> Super livlig kat, som vi er blevet rigtig rigtig glade for. Han er en
> blanding af...hmmm...ja vi ved ikke rigtig hvad...nogen der har bud på

mit bedste bud er at der er noget orientaler af en art i ham, om det er
siam, eller orientaler, eller måske endda langt ude noget Sphinx skal jeg
ikke kunne sige, det ville være nemmere hvis man så mormissen ;)

> Han skal også neutraliseres på et tidspunkt. Hvor gammel skal han være?
> Han er 11 uger nu. Vi har haft ham i en uges tid, og vi ville ikke lige
> starte hans nye liv hos os med at få klippet hans n****** af hos dyrlægen.

nu skal jeg ikke klandre jer, men i er godt klar over at i har fået ham lidt
for tidligt ikk?
killinger skal helst være mindst 12 uger når de forlader moderen, ellers
risikerer man adfærdsproblemer senere hen... så hvis han på et tidspunkt
begynder at få dårlige vaner, kan det godt være årsagen...

mht neutralisering, så kan i sagtens gøre det nu, det handler kun om at
finde en god og dygtig dyrlæge.... jeg har for ca 4 uger siden fået fixet
mine 6 killinger, på dengang henholdsvis 12 og 9½ uge - den yngste var en
dreng.... uden nogen problemer og uden gener af nogen art, allerede få timer
efter hjemkomst var der liv og glade dage....
de eneste gener jeg oplevede ved nogen af dem, var en der fik feber af
vaccinen, men det sker jo for nogen børn...

afhængig af hvor i landet i bor, kan du her finde en liste over læger der er
kompetente nok til at neutralisere tidligt:
http://www.hittekilling.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=39

for hånden på hjertet - det er udelukkende uvidenhed og nervøsitet der
afholder mange dyrlæger fra at neutralisere tidligt... det er gaske enkelt
fordi de enten ikke ved det er fuldt forsvarligt, eller fordi de ikke tør
lægge så lille en mis i narkosen....
på samme side er der også en god artikel om tidlig neutralisering...

ifølge de dyrlæger jeg har talt med, der netop gør det, er det yngste de vil
neutralisere en killing 7 uger, for deres lever kan ikke håndtere narkosen
før det.... - dog foretrækker de fleste at hunkatte vejer ca 1 kg, ellers
skal der nemlig specialinstrumenter til, og så skal de til at lege gemmeleg
;)

> Nogen bud på hvad neutralisation+vaccine+mærkning vil koste?

det svinger enormt meget - jeg indhentede tilbud, og priserne svingede helt
vildt (nogle steder var priserne faktisk fordoblet i forhold til andre)..

en generel tendens viste sig dog, jo mindre klinik, jo billigere kunne det
gøres....

priserne for en kastration, kan svinge fra ca 400 kr, til ca 900 kr
sundhedsundersøgelsen kan være inkluderet, men også være separart med
vaccinen som kan koste mellem 400 og 600 kr
dertil kommer chipmærket som igen kan svinge i pris fra omkring 150 til 350
kr og dertil skal du ligge registreringsafgiften som er mellem 85 og 110
kr...

så hurtigt udregnet kan du regne med et sted mellem 1035 og 1960 afhængig af
hvilken klinik du vælger...
husk at killingen skal have opfølgende vaccine når den er 16 uger.... og jo
flere ting du kan samle til en konsultation jo billigere kan det gøres i
sidste ende....

jeg vil anbefale at du finder et par klinikker, feks på den ovenstående
hjemmeside, og kigger på deres prisliste, eller evt kontakter dem, og
indhenter tilbud....
men lad ikke prisen afgøre det... vælg en dyrlæge der virker selvsikker og
stoler på at de har tjek på det....

hvis i bor i kbh, kan jeg klart anbefale Felina dyreklinik, på
frederiksberg... det er her jeg har fået mine babyer ordnet, og jeg har
været super tilfreds....

> Håber I kan hjælpe!

det håber jeg da jeg kunne....
--