Tada da da - The BATKAT.
Fra : Stig Johansen

Dato : 08-11-08 11:46

Hej alle.

Jeg fandt lige nogle klip med vores Twix(aka bassemanden).

Han er fra ca. maj sidste år, og for knap et år siden 'BATtede' han os hele
tiden.
BAT er afledt af Batman, og han 'bathop' mindende mig mest om en flyvende
flagermus med spredte ben og det hele.
http://w-o-p-r.dk/images/twix/bathop.avi
Han gjorde det når han ville, og ikke på kommando, men her er et lille klip,
der nok tog en måned at få i kassen.
(Man kan ikke kommandere et Bathop).

Vores nabo fik lidt senere Mille, som er en lille køn hunkat.
De blev straks gode venner, og her er et lille klip hvor de hyggede sig:
http://w-o-p-r.dk/images/twix/MVI_0412.AVI
Nååh ja, hvad er forskellen på mennesker og katte ?
Hvem styrer ? - den lille hun, eller Hannen - see for yourself ? - jeg får
selv det sidste ord herhjemme - JAVEL - hedder ordet.

Jeg har så en teori om at de kommunikerer med halen i stedet for lyde - her
er et lille klip fra naboens dobbeltseng (de var bortrejst, og vi havde
påtaget os 'forsørgerpligten' for Mille).
http://w-o-p-r.dk/images/twix/MVI_0435.AVI

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Ragna

Dato : 08-11-08 17:41

Hej Stig!

Hvor er både Twix og Mille dejlige. De ser ud til at have en masse
fornøjelse af hinanden.
Det er godt nok et meget specielt hop, den lille twix kan præstere!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-11-08 07:13

Ragna wrote:

> Hej Stig!
>
> Hvor er både Twix og Mille dejlige. De ser ud til at have en masse
> fornøjelse af hinanden.
> Det er godt nok et meget specielt hop, den lille twix kan præstere!

Ja, de hop har ve godt nok grint ad en del gange.
Jeg tror det var en slags drille-hop, når vi enten kom hjem eller tog
afsted.

Det er lidt svært at se, men konen er lige kommet ind af porten og står bag
det gamle skab.

Disse hop kunne komme nårsomhelst og hvorsomhelst. Nogle gange lå han på lur
under hækken, og når vi kom forbi skulle vi nogle gange lige 'have en på
frakken' - jeg tror han nød at se vores forskrækkelse.

Jeg skriver lidt i datid, for efter han er blevet 'voksen' gør hant det ikke
mere.

Men så laver han andre mærkelige numre, som gør ham markant anderledes en
vores foregående katte.

Det er svært at få klip i kassen, da diverse numre sker på de højst uventede
tidspunkter.

Han er nu 1½ år, og jeg ved ikke om han så er 'voksen', men han er stadig
legesyg, og god som dagen er lang.

Som killing var han sammen med hunde, og han går ikke af vejen for lige at
drille en en hund på fortovet - heller ikke Kim's rottweiler.

Jeg har indtrykket af, at han sidder og storgriner når han har drillet
nogen

Stig Johansen

Fra : Ragna

Dato : 09-11-08 09:59

Stig skrev:
>Jeg skriver lidt i datid, for efter han er blevet 'voksen' gør han det ikke
>mere.

Nej, de bliver jo lidt mere stilfærdige med alderen, og nogle af
forandringerne er man mere begejstret for end andre.
F. eks. har jeg aldeles ikke noget imod, at vores yngste, Miv, er ved at
blive for stor til at skulle ind under computerbordet og forsøge at trække
headsettet ned ved hjælp af ledningerne. Hun skal heller ikke så ofte om bag
ved skærmen for derfra at entre ned over tastaturet.
Med hensyn til sjove hop, så kender vores ældste, Fufu, et sjovt hop, hvor
han løber efter en af de små, og når de stopper eller bare sagtner farten,
springer han buk over dem - men det har vi heller aldrig været så heldige at
få i kassen.
Til gengæld har vi fået adskillige andre lege-scener optaget, og nogle af
dem har vi gemt her:
http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=Kassekamp1-3.flv
Til dem, der har kigget på linket før, vil jeg lige sige, at der ikke er
kommet nye videoer siden "Kassekampen".

-- --
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 09-11-08 10:36

Ragna skrev:

> Nej, de bliver jo lidt mere stilfærdige med alderen, og nogle af
> forandringerne er man mere begejstret for end andre.

Det er nu ikke altid, de bliver mere fornuftige; Emma, som er 14 år
gammel, synes stadig, det er sjovt at jokke frem og tilbage over
tastaturet, især, når "Far" er ved at skrive en vigtig email

Niels Peter

Fra : Siri

Dato : 11-11-08 11:57

> Stig Johansen skrev:
>Twix > Med venlig hilsen/Best regards
> Stig Johansen

Wow han er vel nok flot - dejlig kat!
Mon du har oprettet et album med fotos af ham?
Det er skønt med hjemmesidens fotoalbums, så man kan nyde synet af
gruppens smuksakkatte
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-11-08 17:20

Siri wrote:

> Mon du har oprettet et album med fotos af ham?

Nej, det har jeg ikke - hvordan, og hvor, gør man det ?

Stig Johansen

Fra : Ragna

Dato : 11-11-08 17:52

Det gør du her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/index.php

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-11-08 20:08

Ragna wrote:

> Det gør du her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/index.php

Tak, det må jeg prøve at kigge på.

Var der ikke et eller andet 'støj' på et tidspunkt, hvor man snakkede om at
nedlægge siden?

Jeg bruger selv usenet til nyhedsgrupper, og hæftede mig ikke nærmere ved
hvad det egentlig gik ud på.

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 14-11-08 23:24

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> wrote in

> Hvem styrer ? - den lille hun, eller Hannen - see for yourself ? -
> jeg får selv det sidste ord herhjemme - JAVEL - hedder ordet.

Jeps, den kender jeg også til

--
Kate

gerne ældre.