Tjekke hvilket grafikkort man har
Fra : Ukendt

Dato : 06-11-08 21:49

Hej.

Jeg skal købe et spil, der kræver at mit grafikkort er/har et af nogle
nævnte chipsset for at kunne kørre 100%.

Kan jeg se (uden at åbne min PC) hvilket grafikkort og chipsset det er?

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-08 22:20

> Jeg skal købe et spil, der kræver at mit grafikkort er/har et af nogle
> nævnte chipsset for at kunne kørre 100%.
>
> Kan jeg se (uden at åbne min PC) hvilket grafikkort og chipsset det er?

Bare af nysgerighed, hvilke spil drejer det sig om.

Du kan f.eks teste om det spil du vil købe kan køre på din pc her.

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Måske kan det bruges til noget.

kimilar

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-08 22:35

"kimilar" <kimilar snabel a gmail dot com> skrev i en meddelelse

> Bare af nysgerighed, hvilke spil drejer det sig om.

Det er FM2008 (Football Manager 2008)

Spillet kan fint køre, mender er en ny 3D kampgenerator som kræver specielle
grafikkort.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-11-08 20:06

Michael Sørensen wrote:

> Det er FM2008 (Football Manager 2008)
>
> Spillet kan fint køre, mender er en ny 3D kampgenerator som kræver specielle
> grafikkort.
Aah du mener vel FM2009? :)

Mikael

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 09-11-08 11:42

Michael Sørensen skrev:
> [...]
> nævnte chipsset for at kunne kørre 100%.
>
> Kan jeg se (uden at åbne min PC) hvilket grafikkort og chipsset det er?

Ja. Der findes en masse freeware programmer der kan dette. F.eks. SIW
(System Information for Windows), der iøvrigt kan vise en hel masse
andet om dit system. Kan hentes her:
http://www.gtopala.com/siw-download.html
hvor du iøvrigt kan vælge at downloade som standalone (køres direkte)
eller som installer, hvor det skal installeres først. Når du har startet
det går du bare ned i Hardware sektionen og vælger Video. Der står det hele.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-11-08 13:10

Michael Sørensen wrote:

> Kan jeg se (uden at åbne min PC) hvilket grafikkort og chipsset det er?

Ja. Start maskinen op på en Ubuntu Linux Live-CD og vælg "System >
Preferences > Hardware Information" så skal du bare se. Jeg har ikke
fundet noget software til Windows der er lige så uddybende mht. hardware.

"Hardware Information" fortæller nøjagtigt hvad der er i maskinen og
hvor det er koblet på. Således kan det også fortælle hvilken USB-port
musen er koblet på og hvilken USB-port printeren er koblet på, etc.

Det ideelle værktøj til fejlfinding på en PC.

Du finder Ubuntu Linux Live-CD her (vælg 32bit udgaven):
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Jesper Poulsen