Andet multimedie
bentjuul 3670
Aut. nummerering??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-11-08 17:35

Hej

Det er næppe muligt, men jeg prøver alligevel:

Er der mon en snedig måde, hvor man kan lave fortløbende nummering på en
udskrift, uden at printeren understøtter det?

Jeg tænker på, om der mon findes et smart program, som kan gå ind mellem
printerdriveren og printeren..

Claus

Fra : Morten Lind

Dato : 06-11-08 17:45

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
> udskrift, uden at printeren understøtter det?
>
> Jeg tænker på, om der mon findes et smart program, som kan gå ind mellem

Uden at prøve at kloge mig, tror jeg, det ikke har noget med printeren
at gøre, men programmet, du skriver i. (Hvis jeg forstår dig rigtigt?).

M.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-11-08 07:37

In article <49131ca1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> udskrift, uden at printeren understøtter det?
>
> Jeg tænker på, om der mon findes et smart program, som kan gå ind mellem

Se her:http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/7688

Et hint: Lav en PDF af det du skal printe og indsæt den i Numerator
dokumentet - placer nummer hvor det (de) skal være.
Du kan feks. lave et antal billeter på en A4 side og nummerere
fortløbende - også videre til næste side.
Programmet koster 25$
Kun til Mac.
Dog findes der en beta til Windows.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-11-08 18:57

Claus Tersgov skrev bl.a.:

> Det er næppe muligt, men jeg prøver alligevel:

Jo, der er søreme et hav af muligheder, når man søger på "numbering
software"...

Det er da utroligt, hvad en computer kan gøre

Claus

Fra : Max

Dato : 11-11-08 08:19

Hej Claus

> Jo, der er søreme et hav af muligheder, når man søger på "numbering
> software"...

Hvad fandt du så der kunne bruges ?

--
Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-11-08 15:09

Max skrev bl.a.:

> Hvad fandt du så der kunne bruges ?

Jeg har pt. ret travlt med andre ting, så jeg har ikke afprøvet noget
specifikt endnu. Men der er bl.a. et program, som arbejder sammen med
Coreldraw. Men jeg har ikke fået tid til at kigge på det i detaljer, så jeg
har løst problemet ved at låne et nummeratorstempel. Sagen bliver også endnu
mere speget af, at jeg skal have fem-seks emner på en A4 side, så jeg kan
udnytte papiret, men det lader ikke til at være et problem for programmet
til Coreldraw.

http://www.hard-soft.rs/html/help-pmnX3.htm

Men der er indtil flere andre muligheder for at lave den slags, jeg troede
bare ikke, at det var muligt. Jeg tænkte, at når først printjobbet er sendt
til printeren, så kan der ikke ændres i dokumentet. Men det er altså muligt.

Den til Coreldraw fungerer ved, at man definerer en variabel, f.eks. "NO".
Alle de steder i dokumentet, hvor der så står NO vil programmet i stedet
indsætte et nummer som tælles op i hendhold til de kriterier, man har
angivet. Det er skisme kanonsmart, men jeg bruger bare ikke Coreldraw, så
jeg håber at finde noget andet, der kan bruges med andre programmer.

Men når jeg får tid til at kigge på det vil jeg poste et indlæg. Jeg kan vel
ikke være den eneste, der har et sådanne behov..

Claus