Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
andelsboliglån
Fra : Peter T.

Dato : 05-11-08 10:00

Andelsboliglån er tilsyneladende pr. definition med variabel rente. Jeg
har mulighed for sådan et i min bank (Sparbank), hvor jeg pt har en
andelsboligkredit, som jeg er begyndt at barbere af på. Jeg kan så
spare en sjat på renten, hvis det lykkes mig at skifte til Arbejdernes
Landsbank. Lånet/kreditten er 900.000 og blev brugt til køb af andel
sidste år.

Jeg har et par spørgsmål, da jeg ikke er vanvittig hård udi pengesager.

Har jeg ret i at kun banker må tilbyde lån til andelsboliger?

Hvis jeg foretager en rundringning for, at få det bedste tilbud, tror I
at det vil være muligt for mig, at få forhandlet mig frem til et 30årigt
lån med fast rente?

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Peter T.

Dato : 05-11-08 10:04

In article <MPG.237b7f0ce0f13f0098970e@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> Jeg har et par spørgsmål, da jeg ikke er vanvittig hård udi pengesager.

Jeg glemte helt mit sidste spørgsmål. :)

Hvad vil I gøre i min situation, hvis der skal spares lidt på udgifterne
på lånet/kreditten?

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Morten Bække Rønn

Dato : 05-11-08 14:09

Peter T. wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg foretager en rundringning for, at få det bedste tilbud, tror I
> at det vil være muligt for mig, at få forhandlet mig frem til et 30årigt

Hej Peter min kone og jeg har også købt andelsbolig for ca. 6 måneder
siden.

Vi havde på daværende tidspunkt Danske Bank og der blev vi tilbudt et
fastforrentet lån med pant i vores andel.

Dog var der på daværende tidspunkt en forskel i renten på 1,75 %

Vi valgte i stedet at skifte til Arbejdernes landsbank som du overvejer
fordi renten var lavere på deres variabelt forrentede lån og kombineret
med renteloft fik vi stadig den sikkerhed vi gerne ville have.

Med venlig hilsen

Morten Bække Rønn

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 06-11-08 00:22

Morten Bække Rønn wrote:

> [...]
> fordi renten var lavere på deres variabelt forrentede lån og kombineret
> med renteloft fik vi stadig den sikkerhed vi gerne ville have.

hvad ligger rente-niveauet på, for sådan nogen?

Fra : Morten Bække Rønn

Dato : 06-11-08 11:14

Master Fat Bastard wrote:

> hvad ligger rente-niveauet på, for sådan nogen?

I april da vi undersøgte renter/priser lå det fast forrentede lån på
7,75 i danske bank.
Vi fik tilbudt et variabelt forrentet til 6%. vi endte med det variabelt
forrentede og så med 2% renteloft

Med venlig hilsen

Morten Bække Rønn

Fra : Peter T.

Dato : 06-11-08 12:04

In article <49119acf$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
rastaib@hotmail.com says...

> Vi havde på daværende tidspunkt Danske Bank og der blev vi tilbudt et
> fastforrentet lån med pant i vores andel.

Aha. Så det kan altså lade sig gøre med fastforrentede lån til
andelsboliger. Min egen bank og et par andre sagde det ikke var muligt
på daværende tidspunkt (oktober sidste år).

> Vi valgte i stedet at skifte til Arbejdernes landsbank som du overvejer
> fordi renten var lavere på deres variabelt forrentede lån og kombineret
> med renteloft fik vi stadig den sikkerhed vi gerne ville have.

Jeg er nok en postgang for sent ude nu, men jeg vil bestemt undersøge
det. Tak.

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Morten Bække Rønn

Dato : 06-11-08 13:31

Peter T. wrote:
> [...]
> på daværende tidspunkt (oktober sidste år).

> Jeg er nok en postgang for sent ude nu, men jeg vil bestemt undersøge

Hov jeg kom lige i tanke om en vigtig detalje. På det fast forrentede
var det ikke muligt at låne mere end 80% af andelsværdien til fast
rente. Dvs. at hvis man ikke selv har de sidste 20% så vil resten skulle
lånes til variabel rente.

Alt dette var i april måned så jeg skal ikke kunne sige finanskrise med
mere har ændret på mulighederne.

Med venlig hilsen

Morten Bække Rønn