Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Eik Banki P/F ????
Fra : Christian..

Dato : 01-11-08 09:29

Hej

Hvorlangt kan en bank aktie falde før man skal tænke på at finde en ny
bank ?

Eik Banki P/F    105,00    52 uger: -83,9%

Mvh
Christian

Fra : Knut

Dato : 01-11-08 09:35

"Christian.." <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvorlangt kan en bank aktie falde før man skal tænke på at finde en ny
> bank ?
>

> Eik Banki P/F 105,00 52 uger: -83,9%

Medmindre du er aktionær i banken kan kursen på dens aktier være dig
fuldstændig uvedkommende!

Knut

Fra : alexbo

Dato : 01-11-08 10:30

"Christian.." skrev

> Hvorlangt kan en bank aktie falde før man skal tænke på at finde en ny
> bank ?

Det kommer an på hvilken forbindelse man har med banken, har man indlån er
kursen uden betydning, hvad enten banken lukker eller bliver overtaget er
pengene sikre.
Har man derimod store lån i banken, eller et firma der kører hele butikken
over denne bank, skal man overveje om man bør skifte bank i fred og ro, så
man undgår tumulten ved en lukning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-11-08 14:32

alexbo wrote:

> Har man derimod store lån i banken, eller et firma der kører hele
> butikken over denne bank, skal man overveje om man bør skifte bank i
> fred og ro, så man undgår tumulten ved en lukning.

Hehe, hvis bare de store låntagere og ejendomsspekulanter i Roskilde Bank
havde tænkt sådan..

--
Jesper Lund

Fra : alexbo

Dato : 01-11-08 15:26

"Jesper Lund" skrev

> Hehe, hvis bare de store låntagere og ejendomsspekulanter i Roskilde Bank
> havde tænkt sådan..

De havde så ingen steder de kunne gå hen, og havde vel heller ikke nogen
interesse i at prøve et andet sted.
Det er jo nemt at slå ud med armene og sige, desværre min bank er lukket jeg
kan ikke betale, efter man selv har skummet fløden.

Ingen af disse spekulanter fra Roskilde Bank taber noget selv, det er deres
selskaber der går konkurs, selv har de hævet millionhonorarer i
konsulentbistand på deres byggeprojekter.

Man kan så undre sig over at de samme platugler går fra bankkrak til
bankkrak, og de kan stadig låne millioner.
At Roskilde Kommune vil sælge et rådhus til en mand som Erik Skov Petersen,
en af de mest kendte fusentastere kan også undre, det er så også gået i
vasken.
At Erik Skov har en lang stribe af ubetalte regninger og mislykkedes
projekter bag sig bekymrede
ikke kommunen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Newt Bridges

Dato : 02-11-08 12:20

On 2008-11-01 15:26:00 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> said:

> [...]
> vasken.
> At Erik Skov har en lang stribe af ubetalte regninger og mislykkedes

Jeg undrer mig over det samme, men mon det ikke skyldes noget
lovgivning der dikterer at offentlige institutioner skal vælge
højestbydende (eller lavestbydende), uagtet hvad medierne ellers
tidligere har skrevet?

Sålænge vedkommende ikke er dømt til ikke at måtte drive firma, skal
det offentlige sikkert betragte ham som ligeværdig.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!