Hvilken finanskrise?
Fra : Newt Bridges

Dato : 24-10-08 17:55

I TV-Avisen var der et indslag med et par, der lige havde købt hus med
rentetilpasningslån. Det var synd for dem, at Nationalbanken i dag
havde hævet renten med 0,5%.

Engang var det sådan at man kun kunne få et rentetilpasningslån, hvis
man også kunne klare forpligtelsen på et fastforrentet lån, så så stort
kan problemet vel heller ikke være?

Der blev så klippet til en radio/tv-butik, hvor speakeren sagde
"Fladskærmen til det nye hus bliver nu også noget mindre".

Hvis man overhovedet har råd til at købe et fladskærmsfjensyn efter man
lige har købt hus, er man vel ret beset ikke i "krise"?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 24-10-08 18:40

On Fri, 24 Oct 2008 16:54:30 GMT, Newt Bridges wrote:

> I TV-Avisen var der et indslag med et par, der lige havde købt hus med
> rentetilpasningslån. Det var synd for dem, at Nationalbanken i dag
> havde hævet renten med 0,5%.

Synd? At låne et par millioner på flex i disse tider, hører til i de
tossedes paradis. De kunne have valgt fastforrentet, kunne de, så ingen ynk
her fra.
--
/ Mikkel

Fra : Newt Bridges

Dato : 24-10-08 19:35

On 2008-10-24 19:39:50 +0200, Mikkel Mikkelsen
<mikkel@mikkelserver.invalid> said:

> Synd? At låne et par millioner på flex i disse tider, hører til i de
> tossedes paradis. De kunne have valgt fastforrentet, kunne de, så ingen ynk
> her fra.

At jeg skrev "synd" var blot måden DR valgte at fremstille sagen på. At
de så samtidigt havde råd til at købe en fladskærm gjorde jo blot det
hele mere mystisk.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!