Futong
Fra : Søren Ottosen

Dato : 05-11-08 19:07

Hej

Har lige købt en ny Futong 4 takt (knallert 45) som jeg skal bruge til
vintercykel.
Men der er ikke meget go i den når man er vant til at køre på motorcykel.

Er der nogen herinde der ved hvordan den er droslet, i instruktionsbogen
står der at topfarten er 65 km/t
Men den er selvfølgelig droslet til det danske/europæiske marked.

Jeg vil tro den er 2 km om at komme op på 45 km/t

Umiddelbart tror jeg ikke det er en skive i varioen for den er ualmindelig
sløv i optrækket, virker mere som noget motorbegrænsning.

Håber nogen kan hjælpe

Søren

Fra : ScooterGrisen

Dato : 05-11-08 12:34

Kan du skrive et link til nogle billeder af den eller en der ligner ?
Jeg har aldrig hørt om det mærke.

Det næsten altid variatoren, for lille dyse i karburatoren, eventuelt
en messingskrue på inder siden af låget i karburatoren og cdien.
Check eventuelt: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.html

Det vigtigste er variatoren da du så både køre længere på literen og
mindre omdrejninger og motoren bliver ikke så slidt og varm.

Fra : Søren Ottosen

Dato : 05-11-08 21:32

Se www.nonameimport.dk

Fra : Søren Ottosen

Dato : 08-11-08 06:14

"ScooterGrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Kan du skrive et link til nogle billeder af den eller en der ligner ?
Jeg har aldrig hørt om det mærke.

Ved nærmere søgen på nettet tror jeg den er magen til Texas.

Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-11-08 10:22

Søren Ottosen wrote:

> Ved nærmere søgen på nettet tror jeg den er magen til Texas.

Samt Giantco Sprint, Listo og Baotian. Det er samme design og samme
opbygning.
Det er lidt ligesom Vauxhall/Opel.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 05-11-08 22:35

"Søren Ottosen" <lll@lll.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart tror jeg ikke det er en skive i varioen for den er ualmindelig
> sløv i optrækket, virker mere som noget motorbegrænsning.

Ud over de andres forslag, så er der også mulighed for der sidder noget i
udstødningen, helt oppe ved cylinderen. De plejer at være til at pille ud
efter at have fjernet den svejseklat der sidder.

Hagar

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-08 16:28

Hagar <nogo31@hotmail.com> skrev:

> [...]
> sidder noget i udstødningen, helt oppe ved cylinderen. De
> plejer at være til at pille ud efter at have fjernet den

Da ikke på en firtakter

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-11-08 17:28

Søren Ottosen wrote:

> Er der nogen herinde der ved hvordan den er droslet, i instruktionsbogen
> står der at topfarten er 65 km/t
> Men den er selvfølgelig droslet til det danske/europæiske marked.

Hvis den ellers er mage til Giantco Sprint, så er der kun en ring i
variatoren. Ellers kan du søge på typegodkendelsen på nettet - der står
hvilke begrænser der er på din model.

Jesper Poulsen