Texas Free
Fra : Finn

Dato : 26-10-08 11:20

den vil ikke starte ?

jeg har haft svinghjulet afmonteret, og efter det er monteret igen, vil den
ikke starte.

det burde være korrekt monteret igen (not i notgangen)

inden svinghjulet blev taget af, startede den perfekt

nogen gode ideer ? - umiddelbart er der ingen gnist på tændrøret

hilsen

Finn

Fra : Andersen [3650]

Dato : 26-10-08 16:21

Finn forklarede:
> [...]
>
> inden svinghjulet blev taget af, startede den perfekt
>
> nogen gode ideer ? - umiddelbart er der ingen gnist på tændrøret

Du kan have fået skubbet til platinerne. Det eller en ledning der er
knækket/faldet af. Tjek evt. at tændrørsledningen sidder ordentlig ned
i spolen.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Henning Lund

Dato : 26-10-08 22:07

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev:

> Du kan have fået skubbet til platinerne. Det eller en ledning
> der er knækket/faldet af. Tjek evt. at tændrørsledningen
> sidder ordentlig ned i spolen.

Der er ingen platiner i knallerter nu om dage.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-10-08 09:57

Henning Lund wrote:

> Der er ingen platiner i knallerter nu om dage.

Nope, der er CDI-tænding (Capacitor Discharge Ignition).
http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_discharge_ignition

Tilage til Finn. CDI'en skal ha' et triggersignal for at gniste i
tændrøret. Har du fået pillet ved en føler et sted?

Jesper Poulsen

Fra : Finn

Dato : 27-10-08 11:32

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tilage til Finn. CDI'en skal ha' et triggersignal for at gniste i
> tændrøret. Har du fået pillet ved en føler et sted?

næ, det mener jeg jo ikke umiddelbart at jeg har - der sidder sådan en lille
"fætter" der føler for hver omgang svinghjulet kører. jeg går ud fra det er
den der giver signal til cdi om at lave en gnist. men jeg syntes ikke jeg
har fået pillet ved den.

Finn

Fra : Andersen [3650]

Dato : 27-10-08 16:30

Følgende er skrevet af Henning Lund:

> Der er ingen platiner i knallerter nu om dage.

Hmm jeg tror sq jeg hopper over i gruppen for
veteran-knallerter
Al den nymodens jazz.

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-08 17:00

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev:

> Hmm jeg tror sq jeg hopper over i gruppen for
> veteran-knallerter
> Al den nymodens jazz.

*LOL*

Fra : Finn

Dato : 27-10-08 17:01

> Hmm jeg tror sq jeg hopper over i gruppen for
> [...]
tag mig med - jeg fatter heller ikke en meter af de moderne knallerter.
næ - lad mig få min gamle Yamaha 4 gear

Finn

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-08 22:02

Finn <fnid@ofir.dk> skrev:

> tag mig med - jeg fatter heller ikke en meter af de moderne
> knallerter. næ - lad mig få min gamle Yamaha 4 gear

I skal da bare efteruddannes, Køb et par vrag og ind på
køkkenbordet med dem, konen knurrer, men man må for pokker vel
have en interesse/hobby

Fra : Finn

Dato : 28-10-08 09:05

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse

> I skal da bare efteruddannes, Køb et par vrag og ind på køkkenbordet med
> dem, konen knurrer, men man må for pokker vel have en interesse/hobby

> [...]
ikke meget hobby der - er bare for nærrig til at sende den på værksted..
og ikke engang mig der skal køre på den - hovedsageligt til de store af
ungerne *S*

Fra : Henning Lund

Dato : 28-10-08 18:54

Finn <fnid@ofir.dk> skrev:

> ikke meget hobby der - er bare for nærrig til at sende den på
> værksted.. og ikke engang mig der skal køre på den -
> hovedsageligt til de store af ungerne *S*

Så bliver det en hobby, de år hvor vore knægte kørte scootere,
havde jeg fast arbejde efter arbejde

Fra : Finn

Dato : 28-10-08 19:00

> Så bliver det en hobby, de år hvor vore knægte kørte scootere, havde jeg
> [...]
jeg hjælper dig da gerne med at holde din hobby ved lige

skal jeg komme fobi med Texas`en - så du kan dyrke din hobby på den

Finn

Fra : Henning Lund

Dato : 28-10-08 20:40

Finn <fnid@ofir.dk> skrev:

> skal jeg komme fobi med Texas`en - så du kan dyrke din hobby
> på den

Aldrig i livet, den tid er overstået, heldigvis. Jeg hader at
blive beskidt

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-10-08 20:53

Henning Lund udtrykte præcist:

> I skal da bare efteruddannes, Køb et par vrag og ind på køkkenbordet med dem,
> konen knurrer, men man må for pokker vel have en interesse/hobby

Har faktisk lige fået fat i en Aprilia classic som skal shines op en
del. Mangler dog stadig reg.attesten før jeg vil ofre mere på den. Tænk
hvis man fik nosset sig færdig og så ikke kunne få den registreret

Fra : Henning Lund

Dato : 29-10-08 06:40

> [...]

> op en del. Mangler dog stadig reg.attesten før jeg vil ofre
> mere på den. Tænk hvis man fik nosset sig færdig og så ikke

Hvis du kender det gamle registreringsnummer på den, er det ikke
så vanskeligt. Jeg har været møllen igennem engang jeg købte en
uden papirer.

Fra : ScooterGrisen

Dato : 29-10-08 08:15

Hej Finn

Har du huske og forbinde stikne igen så går ud i toppen, det kan være
stikket er løst eller et af benene i stikket ikke sidder fast.

Check også om du er kommet til at hive nogle andre stik af... stik på
højspændingsspolen og tændrørkablet. check at tændrørskablet og hætten
sidder ordentligt sammen (de skal drejes sammen) og check endeligt
stikket på cdien sidder fast.

Hvis det ikke hjælper så må du afmonter svinghjulet igen og cheker det
hele sidder rigtigt.

På min scooter havde stikket dårlig forbindelse når man satte det
samme og hev tilbage selvom det så ud til at sidde rigtigt så prøv og
pres alle benene godt sammen.

Fra : Finn

Dato : 29-10-08 16:48

"ScooterGrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

hej
umiddelbart kunne jeg ikke se nogen stik ved svinghjulet - men jeg vil da
lige checke igen

og de øvrige steder, tændrør mm har jeg ikke rørt - så der regner jeg ikke
med der kan være sket noget

hilsen

Finn

Fra : ScooterGrisen

Dato : 29-10-08 16:10

På min scooter kan man ikke se stikke udefra umiddelbart, der går bare
en ledning op under hjelmboksen/sædet.
Så du skal nok tage sæddet og hjelmboksen af for at komme til stikket
men du kan prøve og hive lidt i ledningen og se om det er nødvendigt
og tage hjelmboksen af, det er det på min hvis man skulle gøre det
ordentligt.

Fra : Finn

Dato : 09-11-08 15:28

[...]

nu har jeg haft det hele splittet ad - ingen løse ledninger/stik - men
stadigt ingen gnist

kan det være den lille "cdi"boks der er stået af ? og hvordan i al verden
får man testet det ?

hvis nogen kender en med forstant på den slags - som vil kigge på det til
rimelige penge er jeg interesseret - bor på sydsjælland, men kan sagtens
levere den på en trailer

Finn

Fra : Finn

Dato : 30-11-08 11:46

nogen der kender en god knallert mekaniker på Sjælland ? gerne privat

Finn

Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-08 17:17

Finn <fnid@ofir.dk> skrev:
> nogen der kender en god knallert mekaniker på Sjælland ? gerne
> privat
> Finn

Hva faen, er den ikke kommet ud og rulle endnu?

Fra : Finn

Dato : 12-12-08 17:49

død som ...

Fra : Leif

Dato : 13-12-08 11:05

"Finn" <fnid@ofir.dk> skrev i meddelelsen news:494295df$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> død som ...

Byder 12,00 kr hvis du vil levere den....

Mvh, Leif (7330)

Fra : Finn

Dato : 13-12-08 12:23

"Leif" <Den får@@duikkeher.dk> skrev i en meddelelse
> "Finn" <fnid@ofir.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Byder 12,00 kr hvis du vil levere den....
>
> Mvh, Leif (7330)
så er den nok tættere på genbrugspladsens jerncontainer

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-12-08 12:23

Leif wrote:

> Byder 12,00 kr hvis du vil levere den....

Kan du ikke byde et andet sted?

Jesper Poulsen

Fra : Leif

Dato : 13-12-08 19:05