jeg ved godt at det her ikke er stedet...
Fra : Erling Jensen

Dato : 06-11-08 06:24

men jeg kan ikke lade være med at sætte den her ind, der er sakset fra
dk.snak.vittigheder.

Undskyld!!!!!!

Hundens dagbog
==============
08:00 - Waow! Morgenmad! Det er det bedste jeg ved!
09:30 - Jaeh! En tur i bilen! Det er det bedste jeg ved!
09:40 - Hurra! En tur i skoven! Det er det bedste jeg ved!
10:30 - Jeg bliver børstet og plejet. Det er det bedste jeg ved!
12:00 - Hundekiks! Uhmmmm ... Det er det bedste jeg ved!
13:00 - Har leget ude i gården. Det er det bedste jeg ved!
15:00 - Basker vildt med halen. Det er det bedste jeg ved!
17:00 - Aftensmad og rester. Det er det bedste jeg ved!
19:00 - Jeg spillede bold med ungerne. Det er det bedste jeg ved!
20:00 - Har set noget fjernsyn med far og mor. Det er det bedste jeg ved!
23:00 - Snorker i min varme kurv. Det er det bedste jeg ved!

Kattens dagbog
================
Dette er dag 983 af mit fangenskab.

Mine vogtere fortsætter med at moppe mig med bizarre små klingende ting
og sager.

De spiser frisk kød imens jeg og de andre indsatte er på tørfodder. Jeg
viste dem dog klart min hån for den latterlige ration, men jeg er nødt
til at spise lidt, så jeg kan forblive i live.

Det eneste som holder mig i live er min drøm om flugt.

I et forsøg på at vække deres afsky har jeg igen kastet op på
persertæppet. Og i dag har jeg halshugget en mus og smidt dens hovedløse
lig for deres fødder.

Jeg havde håbet på, at dette vil have vakt frygt i deres hjerte siden
det viser dem, hvad jeg er i stand til at gøre. De nøjedes med at
kommentere det med hvor "god en lille jæger" jeg var. Skiderikker!

Der var forsamling af deres sammensvorne i aftes og jeg blev sendt væk
og lukket ind i et værelse. Jeg kunne dog både lugte maden og høre
snakken. Jeg kunne høre, at de sendte mig væk takket være magten af
"allergi". Jeg skal have fundet ud af, hvad det er for noget og hvordan
jeg kan bruge det til min fordel.

I dag lykkedes det mig næsten at slå en af mine bødler ihjel ved at sno
mig om hans ben imens han gik. Jeg må prøve igen i morgen, men fra
toppen af trappen.

Jeg er overbevist om, at andre indsatte er angivere og psykiatriske
tilfælde.

Hunden har specielle privilegier: Han bliver jævnligt sluppet løs og ser
ud til at være mere end villig til at vende tilbage. Han er tydeligvis
en sinke.

Fuglen er garanteret angiver: Jeg har observeret hvordan han jævnligt
snakkede med vagterne. Jeg er sikker på, at han rapporterer hver af mine
bevægelser.

Mine vagter har arrangeret beskyttelse for ham: Han er i en celle i
højden, umuligt for mig at nå. Så han er godt beskyttet ... For
øjeblikket!

Fra : mugge

Dato : 06-11-08 08:00

KANON!

VK

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-08 13:16

In news:getv12$aqn$1@newsbin.cybercity.dk,
Erling Jensen <erling.jensen@nospam.dk> typed:
> [...]
>
> Mine vagter har arrangeret beskyttelse for ham: Han er i en celle i
> højden, umuligt for mig at nå. Så han er godt beskyttet ... For

LOL Den er godt nok go'. Mange tak for et herligt grin. Den skal helt
bestemt gemmes.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Frøken Jensen

Dato : 06-11-08 13:20

*LOL*

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-11-08 14:43

Erling Jensen wrote:

> I dag lykkedes det mig næsten at slå en af mine bødler ihjel ved at sno
> mig om hans ben imens han gik. Jeg må prøve igen i morgen, men fra
> toppen af trappen.

He - så den godt ovre i .vittigheder - men kommer lige til at tænke på vores
Twix.

Han er møgforkælet, og får altid alting, men alligevel stod han klar for
enden af trappen kl. 4 i morges og fældede mig, både ved at spænde ben og
stille sig på tværs.
'Bassemanden' var åbenbart sulten - selvom han havde fået både Sheeba, rejer
samt fisk og tørfoder.

Men heldigvis er han ikke begyndt at spænde ben på toppen af trappen
(endnu :)

Stig Johansen

Fra : Siri

Dato : 07-11-08 15:48

> [...]
> stille sig på tværs.
> 'Bassemanden' var åbenbart sulten - selvom han havde fået både Sheeba, rejer

Ja, det er jo det *GG*
Mine får også budt af alle kendte slags katte-slik og god mad, og viser
de interesse for det, jeg spiser, bliver de budt på en bid - vil de have
det, så skal de få det, men det eneste, der har vakt en smule interesse,
er eet stk popcorn - og så har Gia et par gange slikket på fedtfattige
(5%) sourcream&onion-chips, men kun så længe, jeg holder dem *GGG*
Leise fik råt, hakket okseakød igår, det står urørt.... Lidt fløde 9
rører han nu og da, men prøveposerne af den nye Digestive-slags fra RC
smager vist godt.
Lige nu ligger de begge og bobler i min dyne - de kommer med ud i sele
og kurv, i det omfang, de ser ud til at nyde det - Leise gider ikke, han
nægter at komme ud af kurven!
Men de er jo også persere
Med venlig hilsen
Siri & braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-08 16:44

In news:xvadnTpo-ZiByInUnZ2dnUVZ_u-dnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:
> [...]
> urørt.... Lidt fløde 9 rører han nu og da, men prøveposerne af den
> nye Digestive-slags fra RC smager vist godt.

Ja, katte har nogle gange meget besynderlige spisevaner. *GG*

Mivser var f.eks. meget glad for marinerede sild, og i går da min mand sad
med et stykke brød med roquefort ost viste Mini stor interesse. Hun fik et
lille stykke, og det gnaskede hun da i sig med største velbehag. Katte er
godt nok uberegnelige i deres smag, men jeg kan godt forstå at det at slikke
på chips er en fornøjelse, for katte er meget glade for salt, og det er jo
ellers bandlyst.

Det kan også godt være rart med lidt afveksling fra de små tørre piller, så
derfor får Mini da også sejfilet, hakket okse, små stykker lever og hjerte,
og sjældent lidt rejer. Vi andre kan jo også godt li' lidt afveksling i
kosten.

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-11-08 16:52

Siri wrote:

> [...]
> Leise fik råt, hakket okseakød igår, det står urørt.... Lidt fløde 9
> rører han nu og da, men prøveposerne af den nye Digestive-slags fra RC

Ja, de er forskellige - de katte.

Vores første, mis - hed den vist bare, var fuldstændig vild med råt oksekød.
Den kunne ligge og sove tungt på 1. salen, men i samme øjeblik man skulle
afpudse et stykke kød, så var den nærmest beamet op i samme sekund.

Nr. 2 - Lulu var nærmest ligeglad med oksekød, men den første jul, hvor
anden lå til optøning, så blev hun nærmest 2 meter lang med næsen dybt
interesseret i denne her and.

3. eren - Benni havde ikke, eller viste ikke, nogle særskilte interesser.

Twix'en som er vores nuværende gennem lidt over et år har egentlig ikke
været balstyrisk med noget - indtil for ca. en måned siden hvor vi kogte
noget sej til en forret.

Her kunne man næsten fornemme - i bedste tegneseriestil - at han nærmest
svævede i luften på duften af denne fisk.

Det er ikke til at tage fejl af.

Hvis han får en lille dåse (80-100 gr) 'guf' , så spiser han det meste men
levner noget.

Hvis han får 100gr rejer eller fisk, så tørslikker han skålen fuldstændig,
så selv vores Miele opvasker ville blive misundelig over renheden.

(Nu lyder det måske meget med 4 katte, men det er over 24 år).

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 07-11-08 19:10

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote in

> (Nu lyder det måske meget med 4 katte, men det er over 24 år).

Ikke i denne her gruppe Jeg fik min første kat i 1990, men han blev
ikke ret gammel pga en dårlig start på livet. Kort efter fulgte et
søskendepar, så i '92 en killing. Han døde først, i 2001, og fik en
somali til efterfølger året efter fulgte en killing som legekammerat
til somalien. Så døde hunkatte af søskendeparret i 2003. Kort efter
flyttede en anden hunkat ind, hun var kommet lidt i klemme i en
skilsmisse. Hun flyttede igen i august fordi hun ikke trivedes med de
to hankatte. Så ialt 7 katte på 18 år Og jeg er ikke ene om at
have/haft flere katte af gangen her.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-11-08 19:45

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote in

> Ikke i denne her gruppe

Så ialt 7 katte på 18 år Og jeg er ikke ene om at
> [...]

Nej, det er helt rigtigt

Jeg har p.t. 4 katte og har siden 1969 haft ialt 9 katte, som regel 3-4
stykker ad gangen, og de forhenværende 5 blev heldigvis tussegamle: fra 15
til næsten 19 år.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Erling Jensen

Dato : 07-11-08 20:18

> Så ialt 7 katte på 18 år Og jeg er ikke ene om at

jeg kan huske at et år i mit barndomshjem, havde vi 22 katte ved
midtsommertid, men da vi boede med vej på den ene side af huset, og bane på
den anden side af huset, blev antallet reduceret til bare 8 da vi nåede
vintertid, men da de avlede som de ville (kattene) pendlede antallet op og
ned, men de 22 var det maximale vi har haft på en sesson, den ældste af de 8
gamle nåede at blive 16 år.

mvh
Erling

Fra : Siri

Dato : 07-11-08 21:52

Ork nej, ikke spor! Jeg kender mange, der har 4-6 dejlige katte -
opdrættere endda flere, i hjemmet, og evt med løbegård/indhegnet have.
Ingen bure, ingen løsgående katte, det er altfor risikabelt.

> [...]
> ned, men de 22 var det maximale vi har haft på en sesson, den ældste af de

Det er derfor, man skal neutralisere især de fritløbende katte. Det er
en kummerlig tilværelse som evigt sulten at være en hjemløs kat.
Det er ikke synd for katten at blive neutraliseret - men det er sørme
synd for de mange hjemløse killinger, den laver!
Synd for mormis med så mange kuld.
Synd for hankatten at være i sine hormoners vold konstant, mager og
stresset, glemmer at spise for at jagte hunkatte.
Gid flere ville stoppe denne onde cirkel.
For folk, der ikke fatter dette, kan jeg anbefale at søge på YouTube
efter Beatles-parafrasen "Please spay me" - frit efter hittet "Help!"
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 07-11-08 22:04

> efter Beatles-parafrasen

Nu med link:
http://www.youtube.com/watch?v=CMzW3LIkNLA
Den går lige i hjertet!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 07-11-08 22:01

Fra : Erling Jensen

Dato : 19-11-08 22:29

> [...]
> For folk, der ikke fatter dette, kan jeg anbefale at søge på YouTube
> efter Beatles-parafrasen "Please spay me" - frit efter hittet "Help!"

nu har jeg vist ikke skrevet noget om at de døde af sult, for mage til
velnærede katte skal vist lede længe efter, derimod skrev jeg faktisk
imellem linierne at de blev taget af vej og bane.
Men det er faktisk en tendens i denne grp. at uanset hvad der er skrevet om
noget så er den eneste vej at sterillisere katten, jeg tror at hvis vi går
langt nok tilbage i tråden hjælper det osse på orm og hoste og hvis der ikke
bliver reageret kan man da altid poste sit indslag et par gange eller tre.

mvh
Erling Jensen